Pappa tog självmord igår
Hej, jag är en kille på 15 år. Den senaste veckan har min pappa mått väldigt dåligt och inte varigt sig själv. Han har varigt tyst och väldigt kärleksfull. Han har suttit uppe på kvällarna med dator men vi visste inte vad han gjorde. Han har inte sovit på nätterna och har pratat om konstiga saker. Han trodde han skulle bli av med jobbet och att polisen skulle hämta honom, men vi förstår inte varför. Mamma märker nu att han har varigt ute i skogen tidigt på morgonen och hon märker att något är fel. På torsdags morgonen är han helt annorlunda och verkar vara helt utbränd. Jag går till skolan som vanligt och badar med kompisar efter skolan. Senare på kvällen så märker vi att pappa inte är hemma men vi tror att han är nere vid båten och fixar. Senare under natten så ligger mamma vaken och han har inte kommit hem en. Mamma går ner och rotar i hans kläder och väska och märker att han inte har med sig plånbok eller mobil och mamma blir jätte orolig. På morgonen så vill inte mamma berätta något för mig eller min syster som är 18. Senare under skoldagen igår fredag så märker jag att något är fel och jag ringer mamma. Hon berättar att pappa inte har kommit hem i natt och hon har ringt hans jobb som säger att han har varigt helt annorlunda och missat möten som verkligen inte är likt honom. Hon har även efterlyst honom. Jag känner att jag inte bara kan sitta i skolan utan jag åker ut med moppen och letar. Jag åker ner till båten där jag inte hittar honom. Jag åker sedan upp till en sjö som ligger en bit bort. Där hittar jag hans bil. Jag ringer mamma och hon säger att jag ska åka därifrån direkt och att jag inte ska gå in i skogen och leta. Jag bryter ihop och måste samla mig innan jag kan sätta mig på min moped och åka hem. Där hemma väntar min syster medans mamma pratar med polisen. Polisen har hundar och helikoptrar med sig och jag tycker allt börjar bli jätte läskigt. Mamma kommer hem och vi sitter och väntar på besked. Mamma befarar det värsta medans jag inte kan förstå att detta händer. Sånt här händer i filmer, inte i verkliga livet. Efter en timme så kommer 2 polis män och berättar att de har dåliga nyheter. De berättar att de hittat honom 300m från bilen. Han har hängt sig. Det läskiga var att jag inte grät. Jag var helt tom. De berättar även att de hittat 3 brev. Jag förstår ingenting. Vad ska jag göra? Jag berättar för mina kompisar och de är ett jätte stort stöd. Vi pratar även med släkten och grannar. Nu har det gått en dag, igår fann de honom och sorgen finns där men det kommer gråt attacker i vågor. Kompisar har varit här med frukost och vi kämpar tillsammans, jag min mamma och min syster. Vi märker även att allt nu faller på plats. Det han gjorde på kvällarna var att skriva avskedsbrev, han betalade även alla räkningar, i skogen så letade han antagligen efter en effektiv plats att, att göra det. Min morfar och farfar har kommit ner och vi sörjer. Kompisar har skickat blommor och vi försöker ta oss igenom detta. Nu sitter jag och kollar på Sverige-Ryssland i semifinal i Hockey VM och försöker skingra tankarna. Jag älskar dig pappa och kommer alltid göra det, vi kommer aldrig glömma dig!