• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • eslah

Ett välkänt fenomen som jag tror vi alla känner igen. Tycker att dessa ytliga män förtjänar ett liv i ensamhet.

• UCharlotte

Det är ganska kul att se dessa typer som speglar sig, spänner sig och tar selfies på löpande band utan att förstå att deras fantastiska yttre bara sitter i huvudet.

Samtidigt beundransvärt att kunna glida runt dagarna i ända och tycka att man är guds gåva till kvinnorna/männen...

• Anonym (Z)

Har ni sett Shallow Hal.

Kul film.

• Anonym (Z)
    Anonym (Hehe 2) skrev 2014-05-26 11:42:43 följande:
    Ja men han blev väl blind och slapp se henne ;)

Det är sant. ;)
  • Anonym (Z)

Men han fick tillbaka synen på ena ögat senare.

• Anonym (Hehe 2)
    Anonym (Z) skrev 2014-05-26 11:52:50 följande:
    Men han fick tillbaka synen på ena ögat senare.

Det har jag missat, har bara sett miniserien från 2006 eller nåt sådant, inte läst boken!
  • Kriya

... så märkligt, jag känner inte en enda man som beter sig som det beskrivs i TS. Däremot känner jag många trevliga män med sund inställning till det mesta.

Vore ju väldigt trist förövrigt om män och kvinnor skulle fundera på om de är "för fula" för att visa intresse för någon som ser bra ut ... Varför ska man inte få tycka att man är vacker/snygg, alldeles oavsett hur andra tycker att man ser ut?

• Anonym (e)

Jag gillar inte riktigt sättet att uttrycka det med att de här männen borde ge kvinnor som inte uppfyller deras ideal "en chans". Är en chans att bevisa att man är värdig från män med uppblåst självbild verkligen nåt man önskar sig? Nej, om de inte vill vara ensamma behöver de arbeta med sig själva...

• Anonym (Hehe 2)
    Kriya skrev 2014-05-26 12:16:11 följande:
    ... så märkligt, jag känner inte en enda man som beter sig som det beskrivs i TS. Däremot känner jag många trevliga män med sund inställning till det mesta. Vore ju väldigt trist förövrigt om män och kvinnor skulle fundera på om de är "för fula" för att visa intresse för någon som ser bra ut ... Varför ska man inte få tycka att man är vacker/snygg, alldeles oavsett hur andra tycker att man ser ut?

Det är klart man får tycka att man är vacker och helt fantastisk, men man kan ju inte bli sur och bitter för att de man själv visar intresse för inte delar den bilden av en. Och om man ständigt visar intresse för de som majoriteten anser vara vackrast men blir ratad gång på gång så kanske det är dags att titta sig i spegeln?
  • Anonym (Klorofyll)
    Anonym (xyz) skrev 2014-05-26 10:36:20 följande:

Jag undrar mest varför ni inte säger något till dem!? Inte undra på att de saknar självinsikt när ingen informerar dem hur de är! Många killar tror att de har någon slags rättighet till tjejer, sex och uppmärksamhet och då är det extra viktigt att vi säger ifrån!
    Vi tjejer lär oss från tidig ålder att vara så snälla och försiktiga för att inte såra männens ego....men det är precis det som har gjort att det blivit en ond cirkel! Det blir snarare värre om vi INTE säger ifrån och lär killar från tidig ålder att ha en tjej, förlåt, en SNYGG tjej, inte är en rättighet och att dessa tjejer inte är skyldiga dem någonting.
    Ni som har dessa killkompisar - säg ifrån! Väck dem! Berätta den brutala sanningen UTAN att linda in den! Killar fattar inte "Lida-in-språk" de behöver det svart på vitt och klart och tydligt!!

Jag håller egentligen med dig om detta. Problemet är iaf för min del att jag inte vill göra en vän ledsen, men i längden är det nog sämre att han inte känner till hur det är.

Senast igår, vilket var anledningen till att jag startade tråden, kom en manlig vän på 41 år till mig och berättade att han äntligen fått svar från en tjej inne på en dejtingsajt som han skulle kunna tänka sig något med. Tjejen ifråga var 28 år gammal, hade skrivit att hon letar efter mannen i sitt liv som kan tänka sig att skaffa barn rätt omgående och skrev på engelska. Sedan visade han bild på en rysk skönhet (ja, modellsnygg sådan).

Killen ifråga har inga pengar, så hon kommer ju knappast att välja honom av denna anledning, men han inbillar sig alltså att de spelar i samma liga. Han är en degig, kort typ med flint och glasögon. Han har inte haft sex med någon på sex år. När jag sa att hon uppenbart är en golddigger så blev han lite sur eftersom "det det ju inte du".

Samma man har alltså nobbat tjejer som varit väldigt söta men inte modellsnygga. Varför? Jo, för att de inte hållit måttet rent utseendemässigt. Jag blir så trött.

Jag har vid ett tillfälle försökt få ner honom på jorden. Han sa att han fattar inte varför alla kvinnor är så slitna tidigt, för själv ser han ju minst tio år yngre ut. Det gör han ju knappast, så jag sa till honom att han ser ut som den åldern han är i, men tyvärr tog han inte till sig detta utan fortsätter att hävda att han ser ut som 30. Det är väl på sätt och vis bra att ha ett gott självförtroende, men det är rentav löjligt när en liten klump till man flåsar efter 15 år yngre modellförmågor (ja, mga av dem har just modellkarriärer). Tjejerna ifråga blir hans vän, njuter av att han dyrkar dem och ger honom inte ens sex utan har honom till att prata av sina bekymmer med. Han är väl medveten om just detta, men ser alltså inte att det beror just på att de enda tjejerna han vill ha är 9-10-poängare, när han själv är ungefär en 3:a. Däremot när han lyckas få napp på en 5:a (fattar inte ens hur han lyckas här) då duger hon inte åt honom pga att hon är "för ful".
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.