• All in

    Ett tredje barn, en önskan som kanske slår in?

    Hej!
    Jag och min make är i full diskussion om vi ska skaffa en tredje eller ej?
    Min make har inga biologiska barn sedan tidigare men vi bor tillsammans hela familjen med mina två biologiska barn sedan tidigare. Vi är en familj som älskar varandra över allt annat :)
    Jag hoppas så på att vi kommer fram till ett gemensamt beslut och skaffar ett tredje barn, vårat första gemensamma barn:)
    Detta är en tråd för alla er som vill skaffa ett syskon, som är i diskussionfas eller helt enkelt börjat tillverkning :)
    Där vi kan följas åt!
    Välkommen!

  • Svar på tråden Ett tredje barn, en önskan som kanske slår in?
  • SaTo

    Får man vara med? Har en son född -09 och en dotter för -13. Hoppas nu på en trea. Testade idag och både sambon och jag såg en skugga men jag vågar verkligen inte hoppas än. Bim -1 idag enligt appen men vet inte om den stämmer helt 100.

    Ska läsa ikapp tråden senare men ville skriva och säga hej iaf :)

  • All in

    Välkomna allihopa!

    Jag känner av Äl innan, som molvärk och när Äl sker känns min livmoder öm typ :) är även extra på att ha sex innan Äl, blir lätt upphetsad precis innan på något sätt ;)

    Vi har sex varje dag nu vid Äl och det är enbart bara för att jag blir till mig ha ha ha och det är väl positivt om man vill skaffa barn :)

    Har Bim den 15 augusti så jag får vänta ett tag på svar, men det gör mig inte så mycket, det är en sådan spänning i det här :)

    Hur gamla är ni och har ni några barn sedan tidigare?

    Jag är 30 år och min make 35:)

    Jag har 2 barn sedan ett tidigare förhållande och detta blir min mans första biologisks barn men han känner det som att han redan har 2 också sedan tidigare, men han har aldrig fått uppleva en graviditet och de första småbarns åren så det blir en annorlunda upplevelse! Samt en gravid kvinna i sitt sällskap ;)

  • SaTo

    All in: jag är 28 år och min sambo är 31. Båda våra barn är gemensamma. Han var mer sugen på en trea än jag men nu vill jag också ha en till. :)

    När har ni andra bim? Jag har imorgon enligt min app så så ska jag testa. Tog som sagt ett test idag med och både jag och sambon anande en skugga men långt ifrån tydligt på nåt sätt. Lycka till ni andra!

  • All in
    SaTo skrev 2014-07-31 22:14:20 följande:

    All in: jag är 28 år och min sambo är 31. Båda våra barn är gemensamma. Han var mer sugen på en trea än jag men nu vill jag också ha en till. :)

    När har ni andra bim? Jag har imorgon enligt min app så så ska jag testa. Tog som sagt ett test idag med och både jag och sambon anande en skugga men långt ifrån tydligt på nåt sätt. Lycka till ni andra!


    Häftigt med en skugga! Hoppas hoppas!!!!
  • SaTo

    Tog ett nytt test idag som visade lite starkare så kan nog tro på att det kommer en trea nu. Fast jag är så chockad över att det tog sig på första försöket.. Helt galet, tagit längre tid med de andra barnen.

  • All in
    SaTo skrev 2014-08-01 16:56:26 följande:

    Tog ett nytt test idag som visade lite starkare så kan nog tro på att det kommer en trea nu. Fast jag är så chockad över att det tog sig på första försöket.. Helt galet, tagit längre tid med de andra barnen.


    Åhhhh!!!!! Grattis !!!!!! Gud va kul!!! Vi hoppas vi här ! Så kul för andra som blir det på en gång :) vi vet ju hur stor längtan är :)
  • Vår och sommar

    Välkommen och grattis till plusset SaTo!

    Läget för mig är att jag är på BIM idag, men ingen mens, bara en millimeterstor blodprick imorse. Dock är jag rätt säker på att den är på gång, att kroppen spelar ett spratt för att man känner efter lite mycket kanske...

  • Vår och sommar
    AnnaNils skrev 2014-07-30 21:57:00 följande:

    Hänger på här. Tog ut spiralen idag efter ett litet infall vi fick i helgen... har alltid funderat på ett tredje barn men nu känns det som nu eller aldrig. Jag är 35 år och ska det bli får det bli nu.

    Dock började jag nytt jobb innan sommaren så det känns väl "sådär" bra tajmat egentligen, dessutom på halvtid så FP blir väl hur låg som helst. Nåväl, vi är rätt sparsamma om vi ger oss den på det.

    Mycket tankar om rätt eller fel, så kände vi inte med de andra, de var liksom så självklara. Kanske är åldern? Barnen är 6 och 4 år och de pratar jämt om bebisar....

    Lite skräckblandad förtjusning alltså


    Välkommen!

    Skräckblandad förtjusning var en bra beskrivning av hur jag också känner inför ett eventuellt tredje barn! Fast mest förtjusning!
  • Abla

    Här vill jag hänga på också fastän jag ser att tråden hängt i ett tag

    Vi har två barn sedan tidare, en kille född 2008 och en tjej född 2010. Trodde att vi var klara med den biten, men så har önskan infunnit sig igen. Först var det min man och jag sa nej, nej, nej, men så har tanken vuxit till sig i några månader och nu är jag mer än redo för ett tredje (och garanterat sista ) barn. Jag har haft ganska jobbiga graviditeter och förlossningar tidigare så det skrämmer väl lite.

    Ví slutade med preventivmedel förra månaden, men har inte tänkt på att passa in så där värst utan det har blivit när det blivit och skulle det redan ta sig är det ju såklart en bonus. Nästa månad ska jag försöka tänka lite kring ägglossning. Brukar känna av den rätt kraftigt. Det som ändå oroar mig lite är att min menscykel från att ha varit regelbunden 28 dagar har minskat till 21 senaste två åren. Gissar att det har att göra med åldern, förändras ju med tiden. Är 34 nu. Fler med korta cykler och som även haft det när ni blivit gravida? 

  • All in
    Abla skrev 2014-08-08 10:51:18 följande:

    Här vill jag hänga på också fastän jag ser att tråden hängt i ett tag smile1.gif

    Vi har två barn sedan tidare, en kille född 2008 och en tjej född 2010. Trodde att vi var klara med den biten, men så har önskan infunnit sig igen. Först var det min man och jag sa nej, nej, nej, men så har tanken vuxit till sig i några månader och nu är jag mer än redo för ett tredje (och garanterat sista smile1.gif ) barn. Jag har haft ganska jobbiga graviditeter och förlossningar tidigare så det skrämmer väl lite.

    Ví slutade med preventivmedel förra månaden, men har inte tänkt på att passa in så där värst utan det har blivit när det blivit och skulle det redan ta sig är det ju såklart en bonus. Nästa månad ska jag försöka tänka lite kring ägglossning. Brukar känna av den rätt kraftigt. Det som ändå oroar mig lite är att min menscykel från att ha varit regelbunden 28 dagar har minskat till 21 senaste två åren. Gissar att det har att göra med åldern, förändras ju med tiden. Är 34 nu. Fler med korta cykler och som även haft det när ni blivit gravida? 


    Välkommen ! :)

    Har Bim den 15/8 och väntar med spänning!! Kul att du vill hänga på!

    Är också ganska nervös inför en tredje men förberedd och redo till tusen! :) är 30 år och har en 07 och en 09 sedan ett tidigare förhållande, så det var ett tag sedan sist man hade en bebis i huset! :)
Svar på tråden Ett tredje barn, en önskan som kanske slår in?