• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • Boots
    TheElfa skrev 2014-06-09 16:22:20 följande:
    Fast jag ska ha mitt hälsosamtal/inskrivning nu på onsdag...Och jag är i v 6

Ja det är ju olika i olika landsting :)
  • SkogsstjärnN
    Blåblomman skrev 2014-06-09 16:56:37 följande:

Jag ringde ca 1 v efter plusset. Är min första graviditet så jag vet inte helt vad jag har att vänta mig. Plus att jag vill göra kub test och då det är sommar och semestertider kändes det inte relevant att ringa först i juli. Jag var på inskrivning i förra veckan (v5) och ska dit i v9 igen.
    Skönt höra!

Får ta tag i det där imorgon och hoppas jag får tid snart:)
  • Boots

Jag äter folsyra nu varje dag men det finns ju kosttillskott som är särskilt för gravida. Visst innehåller det också den mängd folsyra man behöver? Äter ni kosttillskott? Vilka?

• jordgubb93

Jag ringde också en vecka efter plusset och ja ska på hälsosamtal om ca två veckor dvs. Ca i vecka 8.

• Blåblomman
    Boots skrev 2014-06-09 18:13:28 följande:
    Jag äter folsyra nu varje dag men det finns ju kosttillskott som är särskilt för gravida. Visst innehåller det också den mängd folsyra man behöver? Äter ni kosttillskott? Vilka?

Jag äter sådana vitaminer för gravida som finns på apoteket samt extra omega3 efter inrådan från BM då jag väldigt sällan äter fisk.
  • Bullbak

Hej allihopa! Jag har följt er ett tag nu, läst vad ni skrivit, känt igen mig i mycket!! Jag har fått två missfall senaste 6 månaderna & nu när vi bestämde att vi skulle försöka igen blev jag gravid direkt! Jag har BF 11/2. Jag är 28 år, har två pojkar födda -08 & -11, har en bonusson och en änglapojke..

Jag känner knappt några symtom ännu, jag är liiiite öm i brösten till och från & något tröttare än vanligt. MEN jag blir nervös för alla tidigare graviditeter har jag tokspytt redan från plusset! Är det normalt att inte känna några symtom alls vissa dagar?? Jobbigt hur man nojar hit och dit hela tiden!!!

Jag tänker vänta med att kontakta mvc då jag nästan är inställd på att få mf igen :(

Lycka till alla och grattis till era plus!

• jordgubb93
    Bullbak skrev 2014-06-09 18:58:02 följande:
    Hej allihopa! Jag har följt er ett tag nu, läst vad ni skrivit, känt igen mig i mycket!! Jag har fått två missfall senaste 6 månaderna & nu när vi bestämde att vi skulle försöka igen blev jag gravid direkt! Jag har BF 11/2. Jag är 28 år, har två pojkar födda -08 & -11, har en bonusson och en änglapojke..

Jag känner knappt några symtom ännu, jag är liiiite öm i brösten till och från & något tröttare än vanligt. MEN jag blir nervös för alla tidigare graviditeter har jag tokspytt redan från plusset! Är det normalt att inte känna några symtom alls vissa dagar?? Jobbigt hur man nojar hit och dit hela tiden!!!

Jag tänker vänta med att kontakta mvc då jag nästan är inställd på att få mf igen :(

Lycka till alla och grattis till era plus!

Det är normalt att inte känna några symtom alls :), min förra graviditet hade jag bara ömma bröst de första samt lite uppblåst mage. Annars inget :) däremot denna graviditet har jag också ömma bröst men även illamående på kvällen natten.
  • Åsa 1982

ACO Gravid kör jag med, innehåller folsyra. Antar att jag kommer köra Omega-3 också men läste någonstans att man skulle köpa speciella sådana, måste kolla om det där stämmer.
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • KnytetsMamma
    Jag kör en Vitamin Kvinna med 400 mikrogram folsyra och sen kör jag omega-3 också, det enda min barnmorska sa var att man skulle köpa på apoteket och inte på nätet eller i hälsokosten.
  • SonjaN

Ringde barnmorskan idag, så blir första samspelet nästa onsdag och då är jag i vecka 7 (6+3), börjar kännas mer och mer verkligt nu :)

Svar på tråden BF Februari 2015