• Phillippa

varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?

Som rubriken lyder "varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?"

Jag är nyfiken för själv förstår jag det inte. Dotterns pojkkompisar på 4-5 år träffar sällan bara i toaletten och själv kommer jag lära sonen att sitta på toaletten när den tiden kommer.

Stå upp och kissa ute är inte så konstigt men inne? Det kommer ju kiss överallt!

• Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?
  • fluu

Hade jag haft en son hade jag lärt honom att sitta och kissa. Mindre spill och så är det ju faktiskt bättre för prostatan att sitta och kissa. Bättre att lära sig det från början än att tvingas lära sig det som äldre om han får problem.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sextiotalist

Vi har inte lärt vår son varken att stå eller sitta, han har alltid fått göra precis som han vill.

• omjaghinner
    Natulcien skrev 2014-06-03 18:56:11 följande:
    Fast det måste ju vara enklare att "sitta - kissa - färdig" är att "stå - kissa - städa - färdig"?
    Du förlorar ett moment när du står; stå och kissa är samma. Har man otur ibland så får man väl städa.

Tror att ni tjejer och killar inte riktigt förstår hur myckey enklare det är att stå.

Du behöver inte heller dra av dig byxorna, räcker med gylfen. 
    Man sipper ta på kläderna efteråt och man slipper resa sig upp. Det är dessutom renligare att stå. 
  • lilleman2000

En man står och kissar, allt annat är otänkbart. 

• x0x0x0x
    lilleman2000 skrev 2014-06-03 20:21:06 följande:
    En man står och kissar, allt annat är otänkbart. 
    ..och sen får han stamkort hos urologen. Manligt värre

• Natulcien
    omjaghinner skrev 2014-06-03 20:18:04 följande:
    Du förlorar ett moment när du står; stå och kissa är samma. Har man otur ibland så får man väl städa.

Tror att ni tjejer och killar inte riktigt förstår hur myckey enklare det är att stå.

Du behöver inte heller dra av dig byxorna, räcker med gylfen. 
    Man sipper ta på kläderna efteråt och man slipper resa sig upp. Det är dessutom renligare att stå. 
    He he...ja, för det tar ju jättelång tid att sätta sig ner... hela en tiondels sekund. Att städa efter sig lär ju ta längre tid...

Och diskussionen gäller ju dessutom just att det inte är renligare att stå. Jag har sett tillräckligt många toaletter efter herrbesök för att kunna avgöra det. Även om du prickar skålen så blir det ju ett visst skvätt.

Jag tror inte alls att det är enklare att stå. Jag tror snarare att vissa bara är så vana vid det att de inte kan tänka sig något annat. Min sambo är den mest praktiska, rationella och genomtänkta person jag vet. Så om han sitter ner måste det, helt enkelt, vara det bästa! Flört
  • lilleman2000
    x0x0x0x skrev 2014-06-03 20:52:09 följande:
    ..och sen får han stamkort hos urologen. Manligt värre smile5.gif

Män har stått och pissat sedan stenåldern, jag tror nog prostatan skall hålla för det. 
  • x0x0x0x
    lilleman2000 skrev 2014-06-03 21:18:25 följande:
    Män har stått och pissat sedan stenåldern, jag tror nog prostatan skall hålla för det. 
    Nu har man lite mer kunskap nu än på stenåldern och oavsett vad du "tror" är det många som får problem som skulle kunna undvikas om man bekymrade sig mindre om att vara "manlig" och mer om enkla åtgärder som kan förebygga problem.
    Tror man att manligheten sitter i huruvida man sitter eller står och kissar behöver man nog fundera ett varv till.
  • omjaghinner
    Natulcien skrev 2014-06-03 21:00:00 följande:
    He he...ja, för det tar ju jättelång tid att sätta sig ner... hela en tiondels sekund. Att städa efter sig lär ju ta längre tid...

Och diskussionen gäller ju dessutom just att det inte är renligare att stå. Jag har sett tillräckligt många toaletter efter herrbesök för att kunna avgöra det. Även om du prickar skålen så blir det ju ett visst skvätt.

Jag tror inte alls att det är enklare att stå. Jag tror snarare att vissa bara är så vana vid det att de inte kan tänka sig något annat. Min sambo är den mest praktiska, rationella och genomtänkta person jag vet. Så om han sitter ner måste det, helt enkelt, vara det bästa! Flört
    Jag kan bekräfta att skita är väldigt mycket mer ansträngande om omständligt än att stå och pissa. 
    I toalettstolen finns massvis med bakterier som du sitter. 

Varför göra det jobbigt för sig? 
Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?