• Phillippa

varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?

Som rubriken lyder "varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?"

Jag är nyfiken för själv förstår jag det inte. Dotterns pojkkompisar på 4-5 år träffar sällan bara i toaletten och själv kommer jag lära sonen att sitta på toaletten när den tiden kommer.

Stå upp och kissa ute är inte så konstigt men inne? Det kommer ju kiss överallt!

• Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?
  • Vickan I

Min femåring vill bara stå upp. Vet inte när det kom sig att det blev så. Vi lärde han sitta. Dock är det oerhört praktiskt på offentliga toaletter då han inte behöver röra något snusk .

• Haskel

När mina pojkar var små, satt de först på pottan, sedan på toaletten. När de blev lite äldre stod de plötsligt upp och kissade. Ingen man lär pojkar, det fattar de själva. 

Vidare är det praktiskt att kunna kissa vartsomhelst. Som inlärd "sittkissare" är jag inte säker på att man kan det.

Vidare undrar jag varför inte lär våra döttrar att stå upp och kissa?Flört

• Snällspiken

Det behöver man inte lära dem, de klurar snabbt ut att det går ändå. Maken sitter ner, på dagis måste barnen sitta ner men sonen – fyra år – står ändå upp. Han träffar alltid rätt och känner sig väldigt stolt över att kunna övertrumfa storasyster i kissteknik. Har inte hjärta att säga åt honom att sitta. 

• Natulcien

Vår 3,5-åring sitter ner och kissar. Men det är ganska naturligt eftersom hans pappa också gör det (som tur är).
    Men visst lär vi ju visa honom hur han ståkissar också, så att han kan göra det till nöds på en skogsvandring eller en sunkig, offentlig toalett. I nödlägen kan ju det vara praktiskt.
    Men hemma hos oss och hemma hos andra är det sittkissa som gäller.

• omjaghinner

Varför detta hat mot sittkissande????

Varför är ni emot det och försöker övertala era pojkar att sitta? Det är väldigt mycket enklare och bättre att stå

• omjaghinner

Hade ni kunnat hade ni också stått 

• Studentpappa

Vad är problemet med att stå? Småa penisar pinkar ju ändå rakt fram under ringen

Jag både sitter och står, på en offentlig toa sitter jag aldrig och det skulle ingen kvinna göra heller om de slapp. Jag har iofs ingen förhud så jag kan också sikta, kanske är det som förenklar för mig.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Orcha
    Phillippa skrev 2014-06-02 22:36:16 följande:
    Det kommer min son också att få lära sig när han slutar med blöja.
    Lärde min son att sitta men vid åtta års ålder så står han likförbaskat.

Obestämd
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Snällspiken

Japp, jag skulle definitivt stå om jag kunde, i alla fall då och då! Gör det ändå i vissa lägen, typ på sunkiga toaletter, men det är betydligt svårare att pricka rätt som tjej och man får halvstå, fast det är bra träning för låren i alla fall :)

• Alvisen76

Lärde min 4 åring från början att sitta och kissa. Allt jättebra. Ändå tills han fick se jämnåriga stå och kissa på förskolan. Klart han vill göra som dem vad jag än säger. Alltid en kamp numera att få honom att sitta ned...

Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?