• Phillippa

varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?

Som rubriken lyder "varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?"

Jag är nyfiken för själv förstår jag det inte. Dotterns pojkkompisar på 4-5 år träffar sällan bara i toaletten och själv kommer jag lära sonen att sitta på toaletten när den tiden kommer.

Stå upp och kissa ute är inte så konstigt men inne? Det kommer ju kiss överallt!

• Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?
  • PreciousDivine

Min son är förvisso bara 1 år, men sitter och kissar på pottan. Han kommer inte få stå och kissa, om vi inte är utomhus. Kommer det andra småkillar och vill kissa på våra toaletter så kommer jag säga att vi sitter och kissar hos oss. Alternativt sätta upp en lapp på toalocket.

• sextiotalist
    PreciousDivine skrev 2014-06-10 21:51:05 följande:
    Min son är förvisso bara 1 år, men sitter och kissar på pottan. Han kommer inte få stå och kissa, om vi inte är utomhus. Kommer det andra småkillar och vill kissa på våra toaletter så kommer jag säga att vi sitter och kissar hos oss. Alternativt sätta upp en lapp på toalocket.
    Åh vad skönt att jag inte har en liten pojke som är kompis till dina barn. Jag hade blivit rätt arg om någon annan förälder påtalade hur min son ska kissa, som jag skrev innan, så har inte lagt oss i, han har fått välja själv. Pottan vägrade han och har faktiskt aldrig suttit och kissat alls och tro det eller ej, men vi har aldrig haft sörja kring vår toalett. Någon gång har han missat.
  • sextiotalist
    PreciousDivine skrev 2014-06-10 21:51:05 följande:
    Och du hade troligen  inte ens kunnat kolla, eftersom han alltid låst dörren om sig (han blev torr sen, vid 3,5 års ålder och kunde då låsa dörren till toaletten om det var folk som han inte kände hemma)
  • Phillippa

Idag hade jag en liten ståkissare på besök. Jag informerade honom om att han fick sitta ner eller torka upp sitt kiss om det kom utanför om han var tvungen att stå. Han fick torka ;).

• sextiotalist
    Phillippa skrev 2014-06-10 21:58:24 följande:
    Idag hade jag en liten ståkissare på besök. Jag informerade honom om att han fick sitta ner eller torka upp sitt kiss om det kom utanför om han var tvungen att stå. Han fick torka ;).
    Min son hade gjort samma val, men troligen hade han inte behövt att torka
  • Rmattz

Man ska framförallt sitta ner och kissa för att kissa ståendes ökar risken för prostatacancer.

• sextiotalist
    Rmattz skrev 2014-06-10 22:02:31 följande:
    Man ska framförallt sitta ner och kissa för att kissa ståendes ökar risken för prostatacancer.
    Jag tycker det verkar konstigt att man har dragit dessa slutsatser, för det är männen i min generation som börjar få prostatacancer (och äldre) och det är det är nu man pratar om det. Dvs har man någon referensgrupp eller?
  • PreciousDivine
    sextiotalist skrev 2014-06-10 21:56:41 följande:
    Åh vad skönt att jag inte har en liten pojke som är kompis till dina barn. Jag hade blivit rätt arg om någon annan förälder påtalade hur min son ska kissa, som jag skrev innan, så har inte lagt oss i, han har fått välja själv. Pottan vägrade han och har faktiskt aldrig suttit och kissat alls och tro det eller ej, men vi har aldrig haft sörja kring vår toalett. Någon gång har han missat.
    Det står barnet fritt att gå hem att kissa. Tänk om jag resonerat likadant om bordsskick, att mina barn fick välja själva hur och var de sitter/står när de äter. Ska jag då bli arg på dig för att du säger åt mitt barn att hon inte får sitta på bordet och äta hos er?
  • PreciousDivine
    sextiotalist skrev 2014-06-10 22:05:20 följande:
    Jag tycker det verkar konstigt att man har dragit dessa slutsatser, för det är männen i min generation som börjar få prostatacancer (och äldre) och det är det är nu man pratar om det. Dvs har man någon referensgrupp eller?
    Alla män i din generation står förmodligen inte och kissar. Min pappa har alltid suttit ner (född 46) och jag betvivlar att han är ensam i sin generation om detta.
  • Pippiputti

Min son har jag har jag lärt att stå för att jag vill inte att han skall sitta på offentliga toaletter eller hemma hos andra som jag inte vet om de städar sin toalettstol regelbundet.

Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?