• Phillippa

varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?

Som rubriken lyder "varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?"

Jag är nyfiken för själv förstår jag det inte. Dotterns pojkkompisar på 4-5 år träffar sällan bara i toaletten och själv kommer jag lära sonen att sitta på toaletten när den tiden kommer.

Stå upp och kissa ute är inte så konstigt men inne? Det kommer ju kiss överallt!

• Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?
  • omjaghinner

Lär honom sikta då?

• PrinsessanLeia

För att föräLdrarna kanske fått för sig att det är manligt? Dessutom låter det fruktansvärt mycket av ståkissare. (Tänk på solsidan avsnittet)

• Drottningen70

Det gör man antagligen inte, men de lär sig ändå.

• Phillippa
    omjaghinner skrev 2014-06-02 22:25:32 följande:

Lär honom sikta då?

Ska jag lära andras söner att sikta? Jag har i och för sig försökt men tycker inte att det är mitt jobb direkt ;). Är man 4-5 år så lär man kissa utanför allt som oftast om man står upp!
  • Phillippa
    Tebriane skrev 2014-06-02 22:34:58 följande:

Det gör man inte... Min son sitter!

Det kommer min son också att få lära sig när han slutar med blöja.
  • omjaghinner
    Phillippa skrev 2014-06-02 22:36:16 följande:
    Varför lära i öht?

Han borde väl räkna ut själv vilket sätt han kommer vilja pinka på.
    Att sitta är fruktansvärt omständligt och herrtoekulturen går lite emot det vilket gör det ännu mer omständligt
  • lövet2

För att det är oerhört praktiskt - och nej, ingen av gossarna har pinkat utanför.

• Scarlett
    Phillippa skrev 2014-06-02 22:36:16 följande:

Min son kommer inte att få sluta med blöja innan han lärt sig sitta och kissa! Om han så är 15!
  • fesun

Vår son sitter. En dag sa han "jag vill stå och kissa som x gör!", jag var bestämd med att det är bättre att sitta och att pappa också sitter ner. Han får dock "träna" på att stå och kissa i duschen då det faktiskt är väldigt smidigt att pojkar KAN stå och kissa... men på toletten sitter man. Det kommer jag även att tala om för deras kompisar i framtiden, kan de inte sikta så får de sitta ner eller städa efter sig. Eller gå ut/hem och uträtta sina behov! Aldrig att jag tänker skura bort urin från halva badrummet.. fy!

Svar på tråden varför lär man sin pojke att stå upp och kissa i toaletten?