• Anonym (mjg)

en "gråterska"?

Fick mig berättat på jobbet häromdan av en kollega att det finns något som kallas "gråterska". Aldrig hört men som man brukar säga "gammal är äldst" när man pratar med någon som är gammal och vis. Men till det hela nu är att man har detta som en personlighet. Man tar till gråten när man hamnar i knipa. Vi har flera "gråterskor" på jobbet att så fort det går emot dem och inte får sin vilja igenom eller det blir bråk så gråter dem helt öppet. Känner ni igen detta??
    Innan visste jag inte om ordet men nu när man tänker på det så finns det ju hur många "gråterskor" runt mig. Helt enkelt istället för att bli aggeterad och skälla så gråter man.

• Svar på tråden en "gråterska"?
  • Anonym (z)

Ännu en diagnos och något att skylla på. Suck!

• cirkusmusen
    Anonym (z) skrev 2014-06-06 11:35:14 följande:
    Haha, det är väl inte en diagnos så som alla andra diagnoser. Det är ett personlighetsdrag kan man väl säga.
  • Anonym (z)
    Anonym (***) skrev 2014-06-06 11:33:55 följande:
    Oj, hur menar du nu? Ska man bara svälja alla känslor och hålla det inne? Jag fungerar inte på det viset!

Tills man kommer hem, det kallas att vara vuxen och att uppföra sig professionellt.
  • cirkusmusen
    Anonym (z) skrev 2014-06-06 11:37:07 följande:

Tills man kommer hem, det kallas att vara vuxen och att uppföra sig professionellt.
    Fast alla människor fungerar inte som dig.
  • Anonym (***)
    cirkusmusen skrev 2014-06-06 11:36:56 följande:
    Haha, det är väl inte en diagnos så som alla andra diagnoser. Det är ett personlighetsdrag kan man väl säga.

Då kanske du har sluppit att bli så ledsen på ditt jobb, vilket bara är att gratulera dig till. Alla har det inte så!
  • cirkusmusen
    Anonym (***) skrev 2014-06-06 12:08:41 följande:

Då kanske du har sluppit att bli så ledsen på ditt jobb, vilket bara är att gratulera dig till. Alla har det inte så!
    Men Va? Jag tror du missförstod mig. Har du läst mina tidigare inägg??
  • Anonym (***)
    cirkusmusen skrev 2014-06-06 12:11:02 följande:
    Men Va? Jag tror du missförstod mig. Har du läst mina tidigare inägg??

Oj, förlåt, citerade fel! Skulle citera zs inlägg 23
  • taquine
    Anonym (mjg) skrev 2014-06-06 10:26:58 följande:
    Känns hemskt att du mår som du gör.
    Men dessa kvinnor på mitt jobb skriker rakt ut, blir hysteriska och gråter så de istället får gå och sätta sig och bli tröstade av chefen. Gör en grej av det. Det är en "gråterska" i min kollegas ögon.
    Men herregud var jobbar du? Har aldrig varit med om och då jobbade jag ändå inom vården med mycket svårt sjuka  i många år. Är man proffesionell  så går man antingen undan eller väntar till man kommer hem .  
    Goodness Me
  • EvelinasSyster

Jag gråter ibland när jag blir riktigt förbannad och jag AVSKYR det!! Skrikandes Ingen som tar en på allvar när man står och bölar samtidigt som man är skitarg. Jävla tårkanaler, skulle vilja kapa av dom. Har förvisso aldrig hänt på jobbet men ändå.

• Anonym (z)
    taquine skrev 2014-06-06 12:27:28 följande:
    Men herregud var jobbar du? Har aldrig varit med om och då jobbade jag ändå inom vården med mycket svårt sjuka  i många år. Är man proffesionell  så går man antingen undan eller väntar till man kommer hem .  

• cirkusmusen
    EvelinasSyster skrev 2014-06-06 12:29:46 följande:
    Jag gråter ibland när jag blir riktigt förbannad och jag AVSKYR det!! Skrikandes Ingen som tar en på allvar när man står och bölar samtidigt som man är skitarg. Jävla tårkanaler, skulle vilja kapa av dom. Har förvisso aldrig hänt på jobbet men ändå.
    Håller med! Så jävla frustrerande när man försöket att vara seriös och visa att man är arg.. i stället står man och gråter..
  • Anonym (mjg)
    taquine skrev 2014-06-06 12:27:28 följande:
    jag jobbar inom vården, visst att vi har det "tungt" emellanåt med patienter och ett stressigt yrke...
  • Utvandraren
    Anonym (z) skrev 2014-06-06 11:35:14 följande:
    Hihi. Nu var det i och för sig ett personlighetsdrag denna gång
Svar på tråden en "gråterska"?