• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • MonDieu
    fantasifull skrev 2014-07-13 19:47:55 följande:

Den som vill och kan, kan få lägga till i listan, 27år 2:a barnet. Försök är lite oklart ;)

Jag för känslan av att det tagit sig den här månaden. Magen är roligt svullen, den funderar inte som den ska. Jeans gör ont i magen när jag sitter ner. Mått lite illa, haft lite ilningar och ömhetskänsla i brösten. Och idag har jag jordens mensvärk/molvärk i magen och ner i höfterna.

5 days to go till BIM:)

Hur mår ni som plussat alt. Inte plussat än?

Lite molvärk på eftermiddagarna, ömma tuttar och lite trött. Endel grejer är inte lika goda som vanligt heller. Annars är det mesta som vanligt :)
  • fantasifull
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-13 20:30:54 följande:
    Vi har inte försökt så länge, tog ut min Pstav den 24/4 :) haft två ÄL sen dess, så detta är alltså försök två!

Jag tycker redan nu att denna väntan är olidlig så hoppas jag får ett plus snart haha!

Jag tycker dina synptom får det att låta som nått är på g, har du BIM 18/6 då om jag räknat rätt? :)

Jag har även varit så jävla hungrig senaste dagarna, känns som om hur mycket som helst får plats!

När tänker du testa?? :)
    Väntan är verkligen hemsk. Varenda månad när mensen kommit känns det hopplöst..

Men det kanske det inte är:)

Yes. 18/7 har jag BIM enligt när jag hade mens sist, har inte klockat ÄL så jag vet ju inte exakt men telefonen säger så iaf!

Jag vet inte. Testar kanske på lördag eller söndag om det inte kommer någon mens.:) dudå?
  • Villhaenbebbe
    fantasifull skrev 2014-07-13 20:36:54 följande:

Väntan är verkligen hemsk. Varenda månad när mensen kommit känns det hopplöst..

Men det kanske det inte är:)

Yes. 18/7 har jag BIM enligt när jag hade mens sist, har inte klockat ÄL så jag vet ju inte exakt men telefonen säger så iaf!

Jag vet inte. Testar kanske på lördag eller söndag om det inte kommer någon mens.:) dudå?

Haha älskar att jag verkar tro att det är juni.... Tiden går så fort :D

Ja jag testar nog på BIM, kommer inte kunna hålla mig :)
  • fantasifull
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-13 20:40:08 följande:
    Haha älskar att jag verkar tro att det är juni.... Tiden går så fort :D

Ja jag testar nog på BIM, kommer inte kunna hålla mig :)
    Haha tiden går rätt fort. :)

Går se hur det går för mig ???? man vet aldrig Hur länge jag kan hålla mig om den inte dyker upp. Vet exakt hur det känns när den kommer. Det liksom nästan som knakar inne i magen/tappen .. Sjuk känsla. Känner jag det behöva inget test iaf :p
  • lindgrenmaria91

Bim idag, ingen mens och inget plus. Känner mig inte speciellt gravid men hoppas ändå :) så återstår väl bara att vänta antar jag, blir tokig på denna väntan hela tiden.

• JhjärtaK
    kossann skrev 2014-07-13 18:56:26 följande:
    Grattis!!!
    Välkommen tillbaka! Är här igen efter två mf på raken. Får se om det tagit sig nu eller om det blir en mens istället, skulle ändå kännas helt ok då vissa menar att man "ska" vänta en mens innan man börjar försöka igen. 

Är på ÄL+4 så känner ingenting än såklart. Tänkte testa på lördag som tidigast om jag har fått gravsymtom, annars får jag snällt invänta mensen (är ju en sådan testoman så vi får se hur det går med det.... )

Hur kommer det sig att du tänker sätta in en spiral? Antar att du haft det tidigare och trivts väldigt bra med det? Jag har själv aldrig testat spiral men har lovat mig själv att inte börja använda hormonbaserade preventivmedel förrän jag vet att bebisverkstaden är stängd för gott för jag blev så påverkad av p-piller plus att min kropp inte kom igång när jag slutade med dem när vi började att försöka. 

Har ni förresten kollat din partners spermier? (ursäkta den ingående frågan men vet själv att man tänker att det är en själv det är "fel" på när det inte tar sig). 

Jag håller tummarna för att det här/de här sista försöken blir lyckosamma för er oavsett!
  • Isabelladez

Molvärk kom idag bim -7. Aldrig känt tidigare..somnade även mitt på dagen idag. Det bådar gott:)

• kossann
    JhjärtaK skrev 2014-07-13 21:16:46 följande:

Välkommen tillbaka! Är här igen efter två mf på raken. Får se om det tagit sig nu eller om det blir en mens istället, skulle ändå kännas helt ok då vissa menar att man "ska" vänta en mens innan man börjar försöka igen. 

Är på ÄL+4 så känner ingenting än såklart. Tänkte testa på lördag som tidigast om jag har fått gravsymtom, annars får jag snällt invänta mensen (är ju en sådan testoman så vi får se hur det går med det.... )

Hur kommer det sig att du tänker sätta in en spiral? Antar att du haft det tidigare och trivts väldigt bra med det? Jag har själv aldrig testat spiral men har lovat mig själv att inte börja använda hormonbaserade preventivmedel förrän jag vet att bebisverkstaden är stängd för gott för jag blev så påverkad av p-piller plus att min kropp inte kom igång när jag slutade med dem när vi började att försöka. 

Har ni förresten kollat din partners spermier? (ursäkta den ingående frågan men vet själv att man tänker att det är en själv det är "fel" på när det inte tar sig). 

Jag håller tummarna för att det här/de här sista försöken blir lyckosamma för er oavsett!

Håller tummarna för att det är er månad denna månaden!

Har haft hormonspiral mellan mina barn tidigare, och det har fungerat skitbra. Jag har tre ungdomar, varav den minsta blir 17 år i augusti.

Eftersom vi är såpass till åren, så gör inte den vanliga vården någonting. Jag var och kollade äggreserven, och där var lite aktivitet kvar sa han, men mer gör de inte.

Vi sa redan förra sommaren att vi försöker till efter semestern, och då blev jag gravid under sommaren, men fick MA bekräftat i v 13+5, sen har det bara rullat på månad för månad, utan att det tagit sej. Jag har gått på ett gäng kurer mer Pergotime, men nu vill inte läkarna skirva ut det längre, så nu känner vi att det är dax att inse att det är så här det ska vara.
  • JhjärtaK
    Isabelladez skrev 2014-07-13 21:19:47 följande:

Molvärk kom idag bim -7. Aldrig känt tidigare..somnade även mitt på dagen idag. Det bådar gott:)

Verkar riktigt lovande Har fått  molvärk tidigt under alla mina graviditeter (ca en vecka efter ÄL) 

När tänkte du testa?
Svar på tråden BIM Juli 2014