• corran

BIM Juli 2014

Då kör vi igen, vi som har BIM i Juli 2014! Lycka till nu allihop, hoppas på plus! :)

• Svar på tråden BIM Juli 2014
  • snö 81
    Evening primrose skrev 2014-06-26 11:27:17 följande:

Snö81

Har du inget mer att väga in? Äl flytningar? Äl värk osv

? Lilla E ?
    ÄL-flytningar märkte jag av måndag och onsdag och molvärk hade jag igår, alltså onsdag. Idag är molvärken borta och flytningar har jag inte märkt av.

Så utifrån det och tester kanske jag hade ÄL igår kväll, inatt eller imorse.

Vi hade sex igår och i förrgår, men idag kommer det nog tyvärr inte bli av.
  • Evening primrose

Snö

En del räknar med äl dsgen före peak day, alt samma dag (peak day är sista dagen med någon typ av fertila flytningar)

♡ Lilla E ♡
  • Evening primrose

Sen är d inte säkert man märker flytningarna så inte helt lätt å räkna efter d heller om man inte rotar runt å kollar men d brukar inte jag göra

♡ Lilla E ♡
  • Frutess

GRATTIS pompalens!!:D åh jag längtar tills jag börjar testa! Men ät än på äl+ 1 (eller +6, kom på att Jag hade äl symptom för ett par dagar sedan och nu har jag varit lite lätt illamående i två dagar och jag känner inte av min PMS som jag i vanliga fall måste äta tabletter för)

• joss82
    Evening primrose skrev 2014-06-26 13:45:19 följande:

Snö

En del räknar med äl dsgen före peak day, alt samma dag (peak day är sista dagen med någon typ av fertila flytningar)

När jag har testat har det oftast varit så att jag fått positivt sista dagen med flytningar, alltså ÄL dagen efter och med minskade flytningar.
  • joss82

Jag har haft mina vanliga ÄL-symtom nu med flytningar och lite molvärk/svullen mage. Men jag brukar också märka av låg livmodertapp när jag har sex, och det har jag inte märkt den här gången. Får ni alltid samma symtom eller varierar de? Vad kan det bero på att jag inte märkte av det nu?

• Evening primrose

Joss

Är tappen hög vid äl el låg?

När d gäller d där med peak day kan d säkert vara olika för olika personer. Jag tror jag har äl 12-24 h efter pos test (om jag fångar början på testen, inte peaken) så för mig stämmer d ganska bra med peak day dagen före el samma dag men vad vet man, tempar inte så gissar bara

♡ Lilla E ♡
  • joss82
    Evening primrose skrev 2014-06-26 16:21:34 följande:

Joss

Är tappen hög vid äl el låg?

När d gäller d där med peak day kan d säkert vara olika för olika personer. Jag tror jag har äl 12-24 h efter pos test (om jag fångar början på testen, inte peaken) så för mig stämmer d ganska bra med peak day dagen före el samma dag men vad vet man, tempar inte så gissar bara

Jag tror att tappen är låg vid äl och att det är därför jag känner av den. Tycker att det är ganska svårt att känna med fingret men brukar som sagt känna det vid sex.

Vad menar du med att du fångar början på testen? Tänker du att du har äl 12-24 h efter ditt första positiva test då? Jag tycker det är svårt att veta, sista hade jag positivt i två dygn ungefär och tänker då att ÄL borde komma strax efter sista positiva testet?
  • Evening primrose

Om man testar flera gånger om dagen så är chansen större att man fångar positivt test så tidigt som möjligt om du förstår hur jag menar

Tex som mina sist.

Dag A

Neg kl 11

Neg kl 20

Dag B

Pos kl 11

Pos kl 20

Hade jag bara testat kl 20 på kvällen hade jag missat att d slog om redan kl 11, å ant ett par timmar före d t.om. Å d är ju från d slår om man tänker äl inom nåt dygn. I snitt. Kan ju va typ 6-36/48 h. Kan ju vara flera dagar också. Men i snitt kanske nåt dygn

D var så jag menade

Har läst att får du pos en dag så äl inom 12-24 h

Får du pos två dar så äl inom 24-48 från första pos

Vet ej om d stämmer?

Får du pos tre dar kan du ändå haft äl dag två tex. Lh går ju upp å sen ner å en del människor har jätte snabb upp å nergång samma dag å andra har lite längre tid med lh i kroppen innan d försvinner

♡ Lilla E ♡
Svar på tråden BIM Juli 2014