Utbrytarkonst skrev 2014-06-16 12:10:36 följande:
Jag förstår inte alls hur man kan ångra sitt barn. Visst, jag förstår att man kan ångra tidpunkten då man blev gravid med barnet, att det kanske skulle ha kommit till senare, men att ångra själva barnet, individen? Så ni som ångrar era barn, kan ni verkligen se ert barn rakt i ögonen och önska att hen aldrig skulle ha blivit till? Att ni aldrig fått lära känna hen och se hen bli den individ som hen är? Jag förstår det bara inte. Det känns så hjärtlöst, så kallt. Fast jag kan ju inte veta, kan inte sätta mig in i den situationen. Jag hade själv dåliga förutsättningar när jag blev gravid med mitt barn. Jag blev oplanerat gravid, inte av slarv utan jag blev gravid trots ett dagligt intag av p-piller, har hänt flera gånger till (men då har jag gjort abort). Jag bodde i en etta med min pojkvän som jag hade bott tillsammans med i mindre än tre månader, jag studerade på gymnasiet, jag mådde psykiskt dåligt, led av många olika åkommor. Men jag lyckades ändå skapa en bra tillvaro för mitt barn, och trots allt som var så dåligt som det kunde bli när han föddes så har jag aldrig ångrat honom. Det har hänt att jag tänkt tillbaka och tänkt att det hade kunnat vara ett bättre tillfälle, jag hade som mål från början att vara färdigutbildad, ha arbetat ett bra tag, vara fri från mina psykiska problem, varit gift i minst ett år, köpt hus och mer därtill, men nu blev det inte så. Och jag är så sjukt glad över det. För annars hade aldrig det varit min son som blivit till, det hade varit en annan människa, och jag hade aldrig velat missa chansen att få träffa min son. Jag kan bara inte sätta mig in i hur någon kan se på sitt barn och ångra själva barnet... Jag har aldrig ifrågasatt och kommer aldrig att ifrågasätta om någon väljer att inte skaffa barn, det är helt upp till var och en. Det är det att man ångrar sitt barn som den individ som hen är, som jag sätter mig emot. Tycker synd om dessa barn...
Ja, jag önska att jag aldrig fått henne. Inte för att hon är som hon är dock, Hon är en kul personlighet och jag älskar henne som sagt. Men nu är hon här och skulle hon dö skulle jag sörja något enormt. Men inte skaffa barn igen.