• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Simsalabim

Hej.

Är ruvare sedan återf i fredags. Lååång väntan. Jag är fortf öm efter äggplock och har värk i bröstvårtorna? Nu tycker jag att det gör ondare i brösten också. Det är för tidiga gravsymptom, förmofligen beror det på hormonbeh. Nååå, vi får se. Vår första Ivf med 5 toppembryon. Nu får vi hoppas på att ett vill stanna.

• Liil
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 00:07:49 följande:
    Tänkte bara säga att Gravtestet såg ut så här ikväll på RD7

Grattis! Härligt med plus! 
    Själv så vet jag inte hur mitt hopp är längre....idag rd 10 och inget mera rosa/rött så jag har inte riktigt gett upp hoppet ännu.
  • Liil
    Speck skrev 2014-10-04 22:54:39 följande:

Chasingdreams : jag förstår dig, men RD 6 är alldeles för tidigt! Ge det en vecka till åtminstone, sen borde du iaf kunna se besked på gravtest. Förlåt för dålig koll, men var ditt ett et eller fet? Hursomhelst, håller fortfarande tummarna!

Ananas och frugis : grattis till ruvarstatus!

Liil: som vi sagt tidigare är det ju vanligt med blödningar i början av graviditeten, det behöver inte vara kört! Håller tummarna för dig med!

Tack snälla. Jag har läst det jag med men vågar inte riktigt tro att jag skulle ha den turen att det ändå kan bli något trots allt. Men sen igår eftermiddag hittills inget mera rosa/rött, så får fortsätta ha lite hopp iallafall. Rd 10 idag. 
  • Lokattis

Liil: nej, man har svårt att tro att det ska lyckas när man har försökt så många gånger som vi har gjort... Jag håller tummarna!

• Speck

Lisa: du har inte tagit ovitrelle då? Eller hade du blasto? Verkar bara så himla tidigt för ett så starkt plus. Grattis!

Simsalabim : jag fick också ont i bröstvårtor av hormonerna. En v efter äp o de är fortfarande ömma men inte lika mycket längre.

Liil: va skönt! Du vet att Lutinus /crinone kan ge blödningar också?

• Liil
    Speck skrev 2014-10-05 08:57:55 följande:

Lisa: du har inte tagit ovitrelle då? Eller hade du blasto? Verkar bara så himla tidigt för ett så starkt plus. Grattis!

Simsalabim : jag fick också ont i bröstvårtor av hormonerna. En v efter äp o de är fortfarande ömma men inte lika mycket längre.

Jag har Lutinus, så får hoppas att det är på grund av dom det blev som det blev igår. Nu gäller det att ta en dag i taget. Nu strax till jobbet...
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 00:07:49 följande:

Tänkte bara säga att Gravtestet såg ut så här ikväll på RD7

Härligt! Den här gången SKA det hålla i sig hela vägen!! Ska du fortsätta med Crinone några veckor till eller hur funkar det? Visst satte du in två blastisar förresten?! Tänk om det är tvillingar! :)
  • Lisa 236
    Speck skrev 2014-10-05 08:57:55 följande:

Jo jag har tagit ovitrelle men har koll på att den gått ur kroppen..... Är ju på Rd 8 idag med två 5 dagars blasto så jag vet inte men ovitrellen är det inte. I och för sig är jag glad om du säger det är starkt man själv blir ju lite hemmablind hi hi hi
Svar på tråden IVF hösten 2014