• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-05 09:28:55 följande:
    Härligt! Den här gången SKA det hålla i sig hela vägen!! Ska du fortsätta med Crinone några veckor till eller hur funkar det? Visst satte du in två blastisar förresten?! Tänk om det är tvillingar! :)
    Ja jag håller på med crinone fram till v10 om det fungerar nu... vågar inte ta ut något i förskott...
  • Niisan

Blastisar fäster ju på rd 1 så det är inte konstigt att det syns nu. Tvillingar säger dom väl att ger tydligare plus tidigt så vem vet? ;)

Håller tummarna!!

• Lisa 236

Jo fast lite orolig blir man ju... nu på morgon urin så såg det svagare ut men jag tycker det borde vara starkare ... nu blir det den där andra ohälsosamma väntan när man är så orolig

• calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 10:39:01 följande:

Jo fast lite orolig blir man ju... nu på morgon urin så såg det svagare ut men jag tycker det borde vara starkare ... nu blir det den där andra ohälsosamma väntan när man är så orolig

Åh fy vad jobbigt. Fast det behövs nog flera dagars test för att kunna se nån tydlig trend. Urinets koncentration kan ju variera etc.

Själv så fick jag ett supersvagt streck på teststickan inom tidsgränsen idag på RD8 (tvådagars) och igår kom ett supersvagt streck upp när testet torkat. Jag drar dock inga växlar på detta än, eftersom jag varit med om detta vid två av mina tidigare tre försök - alltså att jag fått supersvagt på testerna men utan att de ökar i styrka och sen efter ungefär en vecka så är testerna blanka igen. Kan mycket väl vara så även denna gång. Men det känns ju åtminstone bättre att få NÅT på stickorna, vid senaste försöket förra månaden var det ju blankt rakt igenom.
  • Speck

Lisa: testa inte varje dag utan det tror jag bara ger mer oro. Testa igen runt bim istället. Kram o hoppas att det stannar!

• calabalic

Supersvagt.. syns lite bättre i verkligheten visserligen. Ena från igår (RD7 med tvådagars) och andra från idag, hade verkligen önskat mig att det ena strecket var lite starkare än det andra.. Har som sagt haft såhär vid två tidigare försök.. och då har strecket behållit samma svaghet varje dag till efter drygt en vecka, då testerna blivit blanka igen. Vore sååå himla trevligt om det blev annorlunda den här gången, men jag vågar inte hoppas än. Usch vad jobbigt det är att ruva!!
  • Speck

Calabalic : säger till dig som jag sa till lisa, du kommer bara göra dig mer orolig om du testar varje dag. Jag har hört att hcg inte stiger mer än varannan dag typ så det finns ingen vits med att testa hela tiden. Jag tyckte mig se ett svagt plus, grattis, men vänta ett par dagar iaf till nästa test, eller ännu hellre bim! Håller tummarna för alla :)

• Speck

Och ja, visst är det jobbigt att ruva!! Rd 4 här idag och jag söker redan tecken på att det ska ha lyckats! Men jag måste nog stå ut lite till, med tanke på äp så känner jag fortfarande av äggstockarna...

• calabalic
    Speck skrev 2014-10-05 12:46:31 följande:

Calabalic : säger till dig som jag sa till lisa, du kommer bara göra dig mer orolig om du testar varje dag. Jag har hört att hcg inte stiger mer än varannan dag typ så det finns ingen vits med att testa hela tiden. Jag tyckte mig se ett svagt plus, grattis, men vänta ett par dagar iaf till nästa test, eller ännu hellre bim! Håller tummarna för alla :)

Jag har märkt att det för mig är ännu jobbigare att vänta och bygga upp förhoppningar som sen raseras, jag vill hellre "veta" längs vägen hur det ligger till så det inte blir så laddat just när jag tar testet. Men båda sätten är ju jobbiga såklart! Min bim är egentligen redan imorgon eller tisdag eftersom jag har kort cykel (25-26 dagar) men eftersom jag äter progesteron blir nog mensen lite försenad.
  • calabalic
    Speck skrev 2014-10-05 12:48:33 följande:

Och ja, visst är det jobbigt att ruva!! Rd 4 här idag och jag söker redan tecken på att det ska ha lyckats! Men jag måste nog stå ut lite till, med tanke på äp så känner jag fortfarande av äggstockarna...

Känner du nåt mer förutom äggstockarna som skulle kunna vara symtom? :)
Svar på tråden IVF hösten 2014