• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Nickidocka

Jag håller med speck, det är nog inte nyttigt psykiskt att pröva ofta. Jag väntade tills dagen då kliniken sagt åt mig att pröva. Det var 18 dagar efter äggplock.

Det plusset gick att lita på. Prövar man för mycket innan kan man ju få ett plus som sedan går över till ett ma. Då blir ju det ännu tyngre för att man faktiskt plussat innan, än om man inte plussat.

Det är ju såklart min teori och man får ju göra som man vill. Men som någon skrev tidigare, bara denna längtan och väntan är påfrestande nog. Då är massa tester och plus och minus onyttigt för en..

Det var en tjej här som haft både pluss och minus om vartannat trots att hon fick blödning och tillslut ma.

Lycka till med ruvningen och försök sysselsätta er så tiden går fortare.

• calabalic
    Nickidocka skrev 2014-10-05 14:05:04 följande:

Jag håller med speck, det är nog inte nyttigt psykiskt att pröva ofta. Jag väntade tills dagen då kliniken sagt åt mig att pröva. Det var 18 dagar efter äggplock.

Det plusset gick att lita på. Prövar man för mycket innan kan man ju få ett plus som sedan går över till ett ma. Då blir ju det ännu tyngre för att man faktiskt plussat innan, än om man inte plussat.

Det är ju såklart min teori och man får ju göra som man vill. Men som någon skrev tidigare, bara denna längtan och väntan är påfrestande nog. Då är massa tester och plus och minus onyttigt för en..

Det var en tjej här som haft både pluss och minus om vartannat trots att hon fick blödning och tillslut ma.

Lycka till med ruvningen och försök sysselsätta er så tiden går fortare.

Håller med, för de flesta är det nog bäst att vänta tills TD (min TD är på fredag). Särskilt om man blir väldigt ledsen av tidigt MF. Men det blir inte jag, och eftersom jag är oförklarligt barnlös vill jag gärna veta vad som händer, för jag tror att vad som händer innan TD faktiskt kan ge en ytterligare ledtråd om vad som är fel. Har en kompis som jobbar i lab med celler, så det är nog hon som påverkat mig. ;)
  • MissEmman

Hej, 

Min testdag var igår 4/10 och det visade negativt. väldigt väntat då jag började blöda lite smått ons och tors och mer på fredagen osv. Känns jävligt tråkigt men kommer fortsätta försöka med frysförsöken då vi har några i frysen. Stort lycka till, till alla er andra! 

Orkade inte leta upp listan för att ta bort mig men dyker den upp kan ni ta bort mig.. 

• calabalic

Vad tråkigt MissEmman.. :(( Här är den uppdaterade listan, jag tog bort dig därifrån. Skönt att ni har några i frysen iaf, hoppas ni repar er snart och orkar ge er på ett nytt försök.

Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42

Ruvare:
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Liil - ET 25/9, TD 13/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)

• Lisa 236

Funderar bara rent allmänt... om man får tillbaka två blastocyster som i vårat fall och båda fäster från start men en dör hur blir det då med hcg..... tappar det en del av ökningen av hcg tillfälligt då?

• calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 15:58:08 följande:

Funderar bara rent allmänt... om man får tillbaka två blastocyster som i vårat fall och båda fäster från start men en dör hur blir det då med hcg..... tappar det en del av ökningen av hcg tillfälligt då?

Hmm bra fråga.. men det borde väl vara så att båda embryona producerar lika mycket hcg och då borde det väl sjunka först för att sen öka igen om ena dör.. Men antar att man borde få blödning och även ont om man får missfall på ena även om den andra stannar kvar?
  • Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-05 16:21:18 följande:
    Hmm bra fråga.. men det borde väl vara så att båda embryona producerar lika mycket hcg och då borde det väl sjunka först för att sen öka igen om ena dör.. Men antar att man borde få blödning och även ont om man får missfall på ena även om den andra stannar kvar?
    Ok tack för svar.... tycker ju med så
  • Lisa 236
    Niisan skrev 2014-10-05 16:23:55 följande:
    Lisa- Ja, det kan gå ner och sen upp igen då.
    Ja borde ju vara så... har du erfarenhet?
  • Speck
    calabalic skrev 2014-10-05 12:56:42 följande:

Känner du nåt mer förutom äggstockarna som skulle kunna vara symtom? :)

Jag tycker mig kunna känna svag molvärk typ ovanför blygdbenet ibland, inte hela tiden dock. O ofta ganska svagt liksom. Men jag kan inbilla mig, eller så är det någon bieffekt av äp eller Lutinus... Men det är det enda. Mina bröst har varit ömma o fylliga ända sen före äp så det är inget tecken :)

Enligt pappret vi fick från kliniken så står det att jag ska kontakta dom om svullnaden blir större efter äp etc. Men hur ska man veta, jag har blivit så sjukt gasig av Lutinus att det ser ut som att jag är 4-5 månader gravid! :(
Svar på tråden IVF hösten 2014