• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiaMorot

TreTriss- jag använda bara införanden en gång, jag tyckte det var för krångligt. Når ju ändå hela vägen med fingrarna, så jag tyckte det var lättare. Märker ingen större skillnad mer än att livmodertappen sitter högre upp nu. Tjuvtestade ett fett minus imorse på rd 8, inte så konstigt kanske eftersom det är så tidigt.. plussade sjukt svagt på rd 9 sist. Har du testat något? Ska du testa något snart?

• TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-05 12:14:54 följande:

TreTriss- jag använda bara införanden en gång, jag tyckte det var för krångligt. Når ju ändå hela vägen med fingrarna, så jag tyckte det var lättare. Märker ingen större skillnad mer än att livmodertappen sitter högre upp nu. Tjuvtestade ett fett minus imorse på rd 8, inte så konstigt kanske eftersom det är så tidigt.. plussade sjukt svagt på rd 9 sist. Har du testat något? Ska du testa något snart?

ja, kändes lite ovant första gången, men för mig har det fungerar väldigt bra.
    så långt jag får in den får jag fasen inte in ett finger :D
  • TreTriss

TreTriss- jag använda bara införanden en gång, jag tyckte det var för krångligt. Når ju ändå hela vägen med fingrarna, så jag tyckte det var lättare. Märker ingen större skillnad mer än att livmodertappen sitter högre upp nu. Tjuvtestade ett fett minus imorse på rd 8, inte så konstigt kanske eftersom det är så tidigt.. plussade sjukt svagt på rd 9 sist. Har du testat något? Ska du testa något snart? smile1.gif

Just ja, ang test, leker lite med tanken att testa tidigare, men gör nog det i mitten av nästa vecka isåfall :)

Håller tummarna du får ditt plus!

Räknar du RD1 som dagen efter ET?
  • Bubby
    TreTriss skrev 2014-09-05 11:35:51 följande:
    har någon av er som tagit lutinus upplevt att det blir svårare att föra upp införaren efter en tid?
    sedan några dagar tar det liksom stopp, första 6-7 dagarna var det inga problem, men nu verkar det typ svullet eller nåt?
    gör inte ont så bör ju inte vara irriterat..
    Jag upplever också att jag inte får den lika långt in längre, skönt på nå vis att jag inte är ensam:)

Grattis Moolie :D!!
  • karro 2014
    Moolie skrev 2014-09-05 06:44:09 följande:
    Jag är helt ostimulerad. Så länge ovitrellen inte ger utslag sedan jag tog dem sist i januari. ;)
    Nä d får vi inte hoppas;)
  • Moolie

Jag märkte faktiskt att det blev jobbigare efter ett tag (i januari)... Råkade rispa mig själv med instrumentet och så med... Blev ganska obehagligt. Fingrarna testade jag aldrig med eftersom instrumentet är smalare! :P Det kanske är alla hormoner som gör att det svullnar upp?
  • Niisan

I morse på sprutdag 7 var jag till KK för att ta blodprov och kolla med vul.

Allt gick bara bra och han såg 16 blåsor och min slemhinna var 11,5 mm tjock :)

Så nu ska jag öka upp gonal-f från 150 till 225 till på måndag för att ge en extra skjuts och på tisdag är det dax att ta ägglossningssprutan.

På torsdac morgon äggplock och på lördag insättning :D

• trex2013
    Niisan skrev 2014-09-05 16:25:28 följande:

I morse på sprutdag 7 var jag till KK för att ta blodprov och kolla med vul.

Allt gick bara bra och han såg 16 blåsor och min slemhinna var 11,5 mm tjock :)

Så nu ska jag öka upp gonal-f från 150 till 225 till på måndag för att ge en extra skjuts och på tisdag är det dax att ta ägglossningssprutan.

På torsdac morgon äggplock och på lördag insättning :D

lycka till nu, det låter ju som att det kan blir en bra skörd! :)

• Speck

Moolie : åh grattis!! Härligt, hoppas att det går hela vägen!!

Svar på tråden IVF hösten 2014