• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MissEmman
    Hej! 

Jag lägger in mig på listan. :) 

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)
    sesanka - FET i naturlig cykel 17/9
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9
    MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38
  • MissEmman

Är det någon av er som testat akupunktur samtidigt som behandling? Jag kör det nu samtidigt, får väl se om det ger något. 

• TreTriss
    MissEmman skrev 2014-09-07 20:46:53 följande:

Är det någon av er som testat akupunktur samtidigt som behandling? Jag kör det nu samtidigt, får väl se om det ger något. 

Jag gick på det när jag gjorde inseminationer.

Lyckades inte men däremot försvann min mensvärk som brukade vara väldigt brutal så det har ju bevisligen effekt på blodgenomströmningen!

Har dock inte provat det nu under IVF, blev lite dyrt samt så mycket spring både på läkarbesöken och akupunkturtider!

Finns ju de inom sjukvården som gör akupunktur och då gäller högkostnadsskyddet!
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-07 19:02:03 följande:

Jag böjar ställa in mig på att det inte blev någon bebis den här gången, och jag har då börjat fundera på om man  ska byta klinik till nästa gång..? Vi har nu gjort två behandlingar med sprutor och äggplock och hela baletten på RMC Linköping, och ingen av gångerna fick vi embryon till frysen, och vi körde exakt samma medicinering båda gångerna.  

Jag tänker att man kanske kan göra små justeringar i behandlingen och då få bättre resultat (embryon till frysen) och då kanske det är läge att byta klinik?  Hur skulle ni tänka? Vilken klinik ska man välja?

tog du något test?

jag är också inställd på att det inte blir något, men än är inte hoppet borta!!

har du frågat om de har någon förklaring på varför det inte blir några ägg till frysen?
    visst hade ni gjort IVF tidigare också? körde ni på samma klinik då?
  • trex2013

hej uppdaterar listan lite

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

Har också aldrig fått något till frysen.. ja ni vet det stressar ju något oerhört. :( denna gång har jag fått läkaren att gå med på lite lägre dos av menopuren. har läst mig till att lägre doser kan ge färre ägg men av bättre kvalitet så det testar jag gärna denna gång.

• Bubby

Konstigt, jag föll visst bort från listan:(.

Provar igen då.

Lilla0 - ET 25/8

MiaMorot - ET 27/8

TreTriss - ET 27/8

Moolie - FET 30/8

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Speck - Spraystart 2/9

Jag fick som sagt tillbaka en blastis förra onsdagen och börjar på allvar få gravidsymtom :).

Mår illa som en gris, liknande illamåendet jag hade med min dotter. Fast jag vågar ändå inte hoppas på för mycket, så jag håller mig på marken ett tag till.

• Nickidocka

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar. 

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

• lucylight
    Nickidocka skrev 2014-09-08 17:46:44 följande:

Något har hänt med mig! Igår kväll när vi lagt oss för att sova kände jag lite på magen, tröck, massera och lite så. Sen efter en kvart fick jag så ont i magen (mest på vänster sida) att jag inte kunde vara still, kallsvettades, låg och kved i sängen. Fick ren Panik. Trodde ett tag att jag fått tarmvred. Min man ringde 1177 efter ca en timma precis efter att jag lyckades ta en alvedon. Kvinnan som han talade med bad oss att avvakta en timma minst så alvedonen fick verka, hade det inte gått över så skulle vi ringa tillbaka. Det gick över efter dryga två timmar av intensiv smärta. Jag kunde bara ligga i en ställning, så fort jag rörde mig gjorde det ont igen. Idag känns det lite bättre men det gör ondare än tidigare dagar. 

När jag tar ett djupt andetag så kännd det som om jag har väldig träningsvärk i magen, det hugger typ i mellangärdet ut mot revbenen. Kliniken säger att det är normalt inom två veckor att känna så ibland.

Har någon av er haft nåt liknande? ??

Men fy vad läskigt :( Skönt att det gick över, hoppas du blir helt återställd!
  • lucylight

Uppdaterar, hade äggplock idag, 19 ägg. ET på onsdag.

Lilla0 - ET 25/8 

MiaMorot - ET 27/8 

TreTriss - ET 27/8 

Moolie - FET 30/8 

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

lucylight - ÄP 8/9, ET 10/9

Speck - Spraystart 2/9 

• Sadie86

Hej! Helt ny på sidan och helt ny med IVF. Började med Synarela 13e augusti; skulle tydligen ta den längre pga endometrios, vilket också är anledningen till barnlösheten. Prövat i tre år. Första infomöte på Fertilitetsmottagningen i Karlstad på torsdag :)

Har ingen aning om nåt, så det var ganska användbart att skumma igenom tråden :)

Svar på tråden IVF hösten 2014