• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • TreTriss
    Bubby skrev 2014-09-05 16:06:48 följande:
    Jag upplever också att jag inte får den lika långt in längre, skönt på nå vis att jag inte är ensam:)

Grattis Moolie :D!!
    Skönt att jag inte är ensam om det :)
    Moolie skrev 2014-09-05 16:22:03 följande:
    Jag märkte faktiskt att det blev jobbigare efter ett tag (i januari)... Råkade rispa mig själv med instrumentet och så med... Blev ganska obehagligt. Fingrarna testade jag aldrig med eftersom instrumentet är smalare! :P Det kanske är alla hormoner som gör att det svullnar upp?
    Ajaj, låter obehagligt!
    Ja har också gissat på hormonerna.. Inbillar mig att det är positivt att det känns trängre :)
    MiaMorot skrev 2014-09-05 16:27:47 följande:

TreTriss - japp jag räknar ET som ruvardag 0. Så dagen efter blir ju rd 1.

Alla verkar räkna olika.. har tänkt på ET som dag 1 haha.. håller nog fast vid det så jag inte loosar en dag ;)

• Moolie
    TreTriss skrev 2014-09-05 19:48:20 följande:

Skönt att jag inte är ensam om det :)Ajaj, låter obehagligt!

Ja har också gissat på hormonerna.. Inbillar mig att det är positivt att det känns trängre :)Alla verkar räkna olika.. har tänkt på ET som dag 1 haha.. håller nog fast vid det så jag inte loosar en dag ;)

Låter värre än vad det var....! ;)
  • Nickidocka

Tänkte uppdater min status lite nu när jag sitter här i soffan med ett litet embryo i magen. Av våra 11 ägg befruktades 5 där två inte delade sig som de skulle.

3 toppenägg ett till mig och två till frysen!

Fick se det lilla ägget på en skärm innan den sögs upp i katetern

känns så himla bra ;)

• MTLL

Nickidocka: håller tummarna för att det ska gå bra! Ruvartiden e vad det e, man går ständigt mellan hopp och förtvivlan!

• Moolie

Och tack för alla grattis!! :D

Testat ett rejält starkt plus idag på RD 7! underbart!! Har ju testat sedan dag två efter återföringen. Så det där plusset har inte betytt lika mycket som det förra gjorde på RD 10. Men nu "ska jag ha mens" imorgon och inte minsta tillstymmelse till mens! Så nu får jag nog ropa hej! ;)

• Saturnus
    Moolie skrev 2014-09-06 06:47:03 följande:

Och tack för alla grattis!! :D

Testat ett rejält starkt plus idag på RD 7! underbart!! Har ju testat sedan dag två efter återföringen. Så det där plusset har inte betytt lika mycket som det förra gjorde på RD 10. Men nu "ska jag ha mens" imorgon och inte minsta tillstymmelse till mens! Så nu får jag nog ropa hej! ;)

Stort grattis! Njut!

Hur länge var ägget odlat? Räknar man RD ett som samma dagen som insättning?

Stort lycka till!
  • Saturnus

Jag har alltid plussat tidigt vid andra graviditeter. Undrar lite när man kan börja testa efter insättning...

På vilken dag tänker ni andra testa?

Svar på tråden IVF hösten 2014