• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Moolie
    Saturnus skrev 2014-09-06 21:15:20 följande:

Stort grattis! Njut!

Hur länge var ägget odlat? Räknar man RD ett som samma dagen som insättning?

Stort lycka till!

Jag testade sedan RD2 och fick positivt på RD5.

Man räknar samma som insättningen. När jag fyller i appen så blir det samma datum ändå. :) Så jag tänker att det inte spelar någon roll direkt. :)

Om det här med att testa... Jag hade nästan ångest inför testet sist... Fick ont i magen för att jag inte var duktig och väntade. Så jag köpte ett gäng test sist som inte alla blev använda. Så jag började testa på RD två för jag ville "vara med hela resan". :) Föe vad spelar det för roll egentligen?? ;)
  • calabalic

Jag är på RD4 med tvådagars och har redan tagit mitt första test! :) Egentligen bara för att få en minus-referenssticka att jämföra med.. men har så himla många graviditetstester och de går ut snart, så varför inte liksom.. Det var en jättesvag liten rosa skugga där redan idag faktiskt, som kom upp inom 3 min. Sådär svagt så man undrar om man inbillar sig, men mannen såg det också direkt. Men jag vet ju att det absolut inte är nånting, det är ju biologiskt omöjligt såhär tidigt. Embryot har väl knappt hunnit påbörja infästningen än och från att den är klar så tar det ju ytterligare några dagar innan hcg ska kunna upptäckas på ett test. Gjorde ju FET i naturlig cykel utan tillsatta hormoner så det är konstigt att det kan ske, men det är väl nåt fabrikationsfel gissar jag.

• Moolie
    calabalic skrev 2014-09-06 21:40:13 följande:

Jag är på RD4 med tvådagars och har redan tagit mitt första test! :) Egentligen bara för att få en minus-referenssticka att jämföra med.. men har så himla många graviditetstester och de går ut snart, så varför inte liksom.. Det var en jättesvag liten rosa skugga där redan idag faktiskt, som kom upp inom 3 min. Sådär svagt så man undrar om man inbillar sig, men mannen såg det också direkt. Men jag vet ju att det absolut inte är nånting, det är ju biologiskt omöjligt såhär tidigt. Embryot har väl knappt hunnit påbörja infästningen än och från att den är klar så tar det ju ytterligare några dagar innan hcg ska kunna upptäckas på ett test. Gjorde ju FET i naturlig cykel utan tillsatta hormoner så det är konstigt att det kan ske, men det är väl nåt fabrikationsfel gissar jag.

Rd4 är väl inte omöjligt? :) jag testade positivt på rd5. Den dagen är viktig iofs....!
  • Saturnus
    calabalic skrev 2014-09-06 21:40:13 följande:

Hoppas hoppas! Jag ska beställa hem nya tester. Jag är också på RD4.
  • Bubby

Jag har testdag den 16:e och tiden har aldrig gått saktare. Men jag vågar inte testa innan, det känns som domedagen...

Dessutom fick vi veta idag(pga slarv med post som hamnat bland reklamen) att inget av våra ägg gick till frysen. Så nu känns det hela ännu viktigare, jag vill verkligen inte behöva gå igenom allt med nedreglering och hormoner igen. Det var så sjukt tufft.:(

Idag är vi ledsna, vi hade ändå satt så stort hopp till att få nåt till frysen, om inte annat för ett framtida syskon...

Jaja,all kraft till " bollen " som vi satt tillbaka i onsdags :).

• Saturnus
    Bubby skrev 2014-09-06 22:35:08 följande:

Jag har testdag den 16:e och tiden har aldrig gått saktare. Men jag vågar inte testa innan, det känns som domedagen...

Dessutom fick vi veta idag(pga slarv med post som hamnat bland reklamen) att inget av våra ägg gick till frysen. Så nu känns det hela ännu viktigare, jag vill verkligen inte behöva gå igenom allt med nedreglering och hormoner igen. Det var så sjukt tufft.:(

Idag är vi ledsna, vi hade ändå satt så stort hopp till att få nåt till frysen, om inte annat för ett framtida syskon...

Jaja,all kraft till " bollen " som vi satt tillbaka i onsdags :).

Jag sitter i samma sits som er! Fick inte heller något till frysen. Det känns lite hopplöst jag vet men det behövs bara ett guldägg! Nu hoppas vi på att dom gror i våra magar :)
  • Bubby
    Saturnus skrev 2014-09-06 22:43:01 följande:

Jag sitter i samma sits som er! Fick inte heller något till frysen. Det känns lite hopplöst jag vet men det behövs bara ett guldägg! Nu hoppas vi på att dom gror i våra magar :)

Ja det är ju sant det, nu hoppas vi på guldäggen!!

:D
  • lucylight

Tjejer hjälp, blev lite nojig nu :( Tog precis ovitrellen å på ren rutin eller vad man ska säga släppte jag "knappen" när nollan visades. Det står att man ska hålla in den tills att man tagit ur sprutan, tror ni det gör något? Pillade lite med sprutan sen å drog upp den och tröck igen (inte i mig själv såklart) å då sprutades ytterligare lite vätska ut.. Kanske alltid blir så om man laddar om? Lite rädd att jag sabbat det här nu, :/

• calabalic
    Moolie skrev 2014-09-06 21:48:24 följande:

Rd4 är väl inte omöjligt? :) jag testade positivt på rd5. Den dagen är viktig iofs....!

Fast jag har bara tvådagars embryo och du hade väl blastocyst? Så ditt rd5 motsvarar ju rd8 för mig. Det är därför jag är säker på att det inte är på riktigt. :)
Svar på tråden IVF hösten 2014