• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • calabalic

Härligt Mallan82 och Chasingdreams! Hoppas ET går bra också sen.

Själv ska jag göra FET imorgon förmiddag!

Saturnus, så himla konstigt att testerna visar olika. Verkligen märkligt. Jag fick ett svaaagt streck på ruvardag 4 (med tvådagars) förra gången, men sen 10 blanka tester efter det. Ruvardag 4 är ju omöjligt att få plus på, så det var antagligen nåt fel på det testet. Men det verkar ju väldigt konstigt om du får fel på så många! Hade du testat med nån cb digital eller så? Håller tummen att du får positivt resultat på det du testade hos gyn i alla fall!

• Niisan

Saturnus- Jag undrar också som calabalic om du tagit cb? Jag har en drös med testlagret hemma men nu när det blev plus så ville jag se det på ett cb också. När skulle du få kolla?

Lycka till alla som ska in på äggplock, göra ET, FET eller ruvar!! :)

• Niisan

Såg nu Saturnus att du hade kollat igår. Vad fick du för svar?

• Speck

Mallan och chasingdreams : härligt det gick så bra!

Saturnus : jag vill inte vara negativ, men då du hade din testdag för så länge sen och får så svaga positiva så utvecklas nog inte en eventuell graviditet normalt...

Calabalic : åh spännande, lycka till imorgon!

• Melmum
    Mallan82 skrev 2014-09-26 13:35:32 följande:

Tack tack. Mitt är klart nu och jag är hemma. 11 ägg fick vi denna gång. Planerat ET på måndag :) 

Lycka till själv på måndag!! 

Grattis! Vad skönt, hoppas på många toppenägg nu :)
  • Lokattis

Nu är jag på RD 9, och spänningen börjar bli olidlig... Snart borde mensen dyka upp, om det nu inte har fungerat. Eftersom jag både tar lutinus och är förkyld så är det svårt att dra några slutsatser av symtom, även om jag har molvärk av och till. Det har jag iofs haft sedan ET. Skönt att det är helg åtminstone, så jag slipper försöka koncentrera mig på jobbet. Ha en skön helg, alla!

• Mallan82
    calabalic skrev 2014-09-26 18:16:14 följande:

Härligt Mallan82 och Chasingdreams! Hoppas ET går bra också sen.

Själv ska jag göra FET imorgon förmiddag!

Hoppas det gick bra med FET idag
  • calabalic
    Mallan82 skrev 2014-09-27 11:38:38 följande:
    Hoppas det gick bra med FET idag
    Det gick fint, precis hemkommen. De behövde bara tina upp ett och det höll lika bra kvalitet som vid nedfrysningen, precis som vid senaste FET (så tre kvar i frysen). Nu får vi bara hoppas att det här fjärde försöket funkar bättre än de tidigare..
  • calabalic
    Lägger in mig under ruvare..
    Under behandling:

Speck - Spraystart 2/9, VUL 22/9, ÄP 29/9, ET 1/10
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- Sprutstart 21/9, vul 26/9
    Emmli: Sprutstart 23/9, VUL 29/9
    Chasingdreams: ÄP 26/9
    Mallan82: ÄP 26/9
    lucylight - FET v. 42
    TreTriss - Uppehåll, nytt FET i slutet av oktober 
    Ananas - ÄP troligtvis onsdag 1/10

Ruvare:

MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10

Gravida:

MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
  • Chasingdreams

Tack allihopa. Idag fick vi veta att våra åtta ägg resulterat i fyra embryon. Två ägg var omogna och två ägg blev inte befruktade. ET blir på måndag. Nu hoppas jag på kvalitet framför kvantitet. Det börjar känna pirrigt nu :).

Kul att FET gick bra Calabalic.

Svar på tråden IVF hösten 2014