• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Saturnus

Tack alla ni gör stöd. Jag har nu fått svar på blodprov ingen graviditet :( Nu ska jag reklamera alla tester. Fått pluss olika dagar och ibland på morgonurin men oftast på dagstid. Jättekonstigt! Nu vet jag i allafall!

Nu har jag fått en blödning igen. Vet inte om det beror på att jag startade med lutinus igen och slutade nu vid provsvaret. Tyckte jag läste flera som varit med om samma?

• Mallan82
    Speck skrev 2014-09-27 21:23:57 följande:

Så nu var sista dosen nässpray och ägglossningsspruta tagen! Nu är min del gjord fram till måndag då. 

Hurra!! Stort lycka till i morgon.  
  • calabalic
    Saturnus skrev 2014-09-28 07:22:18 följande:

Tack alla ni gör stöd. Jag har nu fått svar på blodprov ingen graviditet :( Nu ska jag reklamera alla tester. Fått pluss olika dagar och ibland på morgonurin men oftast på dagstid. Jättekonstigt! Nu vet jag i allafall!

Nu har jag fått en blödning igen. Vet inte om det beror på att jag startade med lutinus igen och slutade nu vid provsvaret. Tyckte jag läste flera som varit med om samma?

Vad tråkigt! :( Så himla dumt att man inte ska kunna lita på testerna.. Verkligen konstigt att det var så många som det var fel på! Måste varit att allihop ingick i nån sorts måndagsexemplar-batch..

Men om du fått blödning två gånger kanske det var en kemisk graviditet ändå? Alltså en sån som är ett supertidigt missfall. Nivåerna hcg kanske är så låga att de inte registreras vid blodprov? Tycker bara att det är så konstigt att så många tester visat fel..
  • Chasingdreams

Jag är nu inne på andra dagen efter äggplock. De första dagarna var jag lite öm och det gjorde ont att kissa. Men nu gör det plötsligt jätteont. Känner mig spänd i magen och svullen på äggstockarna. Det gör så ont att det är svårt att gå, sitta och stå. Kan det va så utan att man är överstimulerad? Är rädd att det ska påverka mina möjligheter imorgon när återföring är inplanerat.

• Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-28 16:54:28 följande:

Jag är nu inne på andra dagen efter äggplock. De första dagarna var jag lite öm och det gjorde ont att kissa. Men nu gör det plötsligt jätteont. Känner mig spänd i magen och svullen på äggstockarna. Det gör så ont att det är svårt att gå, sitta och stå. Kan det va så utan att man är överstimulerad? Är rädd att det ska påverka mina möjligheter imorgon när återföring är inplanerat.

Jag fick också mer ont idag Efter första lutinus imorse hade jag tokont i typ en timme... nu är det bättre, men jag ligger i soffan och tar det mkt lugnt. Jag kan inte minnas att det var så här förra gången, men kanske har jag glömt eller så kanske det är olika mellan korta och långa metoden... blä!
  • Lokattis

Igår: ljusbruna flytningar. Idag: även en del blod men inte alls som det brukar vara. Känns som att natten nu blir avgörande, det borde komma igång snart (om det nu absolut ska göra det, inget måste enligt mig...). Kan kanske vara lutinus som hämmar blödningen en del, kommer inte riktigt ihåg hur det var förra gången. Minns att jag fick blod på staven då, men det har jag inte fått ännu.

Niisan: Tänker nog tjuvtesta i mitten av veckan...

• Speck

Chasingdreams : men usch då!! Vad jag minns av mitt äggplock var väldig smärta första dagen (dagen för äp), andra dagen "bara" smärtsam men tredje då det var dags för ET så hade jag inte alls samma smärta. Du får rådgöra med läkaren imorgon innan återföring! Lycka till imorgon!

Mallan : har du också ET imorgon? Isf lycka till till dig med!

Lokattis : håller fortfarande tummarna för dig! Ja progesteron kan störa mensen och påverka både när och hur den kommer. Men fortsätter hoppas för dig!

Ego: imorgon är det dags för äggplock och jag är så grymt nervös! Dels för hur det kommer att gå såklart, hur många ägg och senare embryon blir det, men även för smärtan! Håll tummarna för oss imorgon...

• Mallan82
    Speck skrev 2014-09-28 22:38:52 följande:

Chasingdreams : men usch då!! Vad jag minns av mitt äggplock var väldig smärta första dagen (dagen för äp), andra dagen "bara" smärtsam men tredje då det var dags för ET så hade jag inte alls samma smärta. Du får rådgöra med läkaren imorgon innan återföring! Lycka till imorgon!

Mallan : har du också ET imorgon? Isf lycka till till dig med!

Lokattis : håller fortfarande tummarna för dig! Ja progesteron kan störa mensen och påverka både när och hur den kommer. Men fortsätter hoppas för dig!

Ego: imorgon är det dags för äggplock och jag är så grymt nervös! Dels för hur det kommer att gå såklart, hur många ägg och senare embryon blir det, men även för smärtan! Håll tummarna för oss imorgon...

Japp, ET idag Så tack  

Det kommer gå toppenbra med plocket. Snart är det klart! 
  • MiWe

Stor dag idag för flera!

Lycka till med ET Mallan och Chasingdreams. Lycka till med ÄP Speck!

Lokattis, håller tummarna för plus, jag tror att det är plus!!!

Själv känner jag inte längre så många symptom.... Börjar oroa mig för MA. :'(

Knappt hungrig alls jmfr med förra veckan, brösten ömmar inte lika mkt, inte lika trött. Men inget blod, dock slutade jag med lutinus bara häromdan, så det kommer väl... :((

Usch denna väntan. Och VUL är över tre veckor fram. :((

Kan man ta gravtest v.6 (5+5)? Nån som vet?

Svar på tråden IVF hösten 2014