• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Speck

Miwe: bara att sluta med progesteron gör att mängden symptom avtar, det gör dig inte mindre gravid! När jag väntade min son kände jag inte mycket alls, tröttheten kom senare, illamåendet också.

• Speck

Äggplock var väldigt smärtsamt som sist, fick massa smärtstillande. Sen efteråt sov jag en timme. De fick ut tio ägg!

• MiWe
    Speck skrev 2014-09-29 12:31:50 följande:

Miwe: bara att sluta med progesteron gör att mängden symptom avtar, det gör dig inte mindre gravid! När jag väntade min son kände jag inte mycket alls, tröttheten kom senare, illamåendet också.

Tack!! <3

Och grattis till lyckat ÄP! ! :D
  • MiWe
    Niisan skrev 2014-09-29 09:24:46 följande:

MiWe-Absolut! Du kan testa dig nu också.

Håller tummarna!

Tack, jag tar nog ett extra test imorrn, har ett över. .. :)
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-29 12:34:36 följande:

Äggplock var väldigt smärtsamt som sist, fick massa smärtstillande. Sen efteråt sov jag en timme. De fick ut tio ägg!

Grattis!!
  • Chasingdreams

Speck: Grattis! Hoppas på fina embryon nu också :)

Jag är nu ruvare till ett perfekt tre dagars embryo. Våra tre andra embryon såg också fina ut och ska odlas i ytterligare tre dagar. Är så glad och lycklig just nu.

• MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-09-29 15:03:04 följande:

Speck: Grattis! Hoppas på fina embryon nu också :)

Jag är nu ruvare till ett perfekt tre dagars embryo. Våra tre andra embryon såg också fina ut och ska odlas i ytterligare tre dagar. Är så glad och lycklig just nu.

Wow,Grattis! !! :D

...glöm inte uppdatera listan ;)
  • MiWe
    Mallan82 skrev 2014-09-29 07:07:46 följande:

Japp, ET idag Så tack  

Det kommer gå toppenbra med plocket. Snart är det klart! 

Hur har det gått?
  • Mallan82
    MiWe skrev 2014-09-29 16:31:38 följande:
    Hur har det gått?
    Det gick bra Den är på plats och ska nu gosa till sig fram till den 14. Då ska den bekräfta för mig att den tänker stanna kvar i ytterligare 8 mån. Sån är planen. 
  • MiWe
    Mallan82 skrev 2014-09-29 17:19:04 följande:

Det gick bra Den är på plats och ska nu gosa till sig fram till den 14. Då ska den bekräfta för mig att den tänker stanna kvar i ytterligare 8 mån. Sån är planen. 

Härligt! Och mycket bra plan tycker jag! :)
Svar på tråden IVF hösten 2014