• Anonym (Jessica)

    Är så ledsen över min son val av flickvän.

    Min son är 23 år och är en jätte fin och stabil kille som hade en jätte söt och trevlig flickvän som jag kom jätte bra överens med. Hon var något år yngre och de hade varit ett par i flera år. De passade så bra ihop och jag var övertygad om att de skulle vara tillsammans för evigt och skaffa barn inom en snar framtid.
    Min son hade inte med sig henne i julas när han kom till mig utan han sa att de hade gjort slut och att han träffat en ny.
    Efter någon vecka så åker jag till min sons lägenhet för att lämna tillbaka två par jeans som jag lagat åt honom, då precis när jag ska ringa på så kommer det en kvinna ut från hans lägenhet, känner igen henne och vet att hon bott granne med honom i flera år.
    Tiden går och jag frågar inget mer om vem han träffat. För två veckor sedan fyllde jag år och han frågade om han fick ta med sin flickvän och fira mig och det fick han självklart göra, kul att få träffa henne och hoppas hon är lika bra som hans förra som jag fick en nära relation med.
    När de kommer så får vi alla sju personer se vem det är han har med sig.

    Jag blir helt förskräckt när jag får syn på kvinnan jag såg komma ut från hans lägenhet några månader tidigare. Hon är endast 1!! år yngre än mig 40+ och har tre barn, där den äldsta är något år yngre än min son. De lämnade sina respektive partners samtidigt för att få vara tillsammans.
    Jag skämdes när jag satt där, min stiliga son som slänger bort sitt fina förhållande med en tjej som var helt fantastisk, han kan inte hitta en bättre flickvän.
    Jag känner att jag inte är glad för min sons skull utan mer ledsen över hur det blir med framtiden, såg på hans facebook att de är med hennes barn utomlands den veckan som varit, flera bilder sitter de och pussas och under en bild så har flera kommenterat grattis till din tjejs graviditet. 
    Det får jag inte ens veta som mamma, utan hans kompisar vet det.
    Jag känner mig så ledsen över min son val av flickvän, de har ju ingen framtid tillsammans, med en jämnårig tjej kan de dela mål och drömmar tillsammans.

    Finns det några som är i samma situation som mig?
    /Den orolige mamman

  • Svar på tråden Är så ledsen över min son val av flickvän.
  • Anonym (lfbr)

    Jag förstår precis hyr du känner. Känns som att hon är någon slags trofé kvinna nej jag håller helt med dig om att det är något knäppt. Lite mamma komplex.

  • Nyfiken gul

    kom ihåg att din son lever SITT liv... inte ditt liv. och inte heller det liv DU anser att han borde ha..

    han är vuxen. Han bestämmer själv. 

    du behöver inte gilla hans flickvänner eller vad han gör i sitt liv - men du behöver respektera det och agera därefter. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Korvinella

    Trösta dig med att de inte har nägon framtid ihop. Om hon är 40+ är hon kärring och om 10 år är hon ganska rynkig.

  • Anonym (Jessica)
    missan75 skrev 2014-06-22 11:27:42 följande:

    Varför har de ingen framtid tillsammans?


    Ja om du tänker efter så är åldersskillnaden stor, hon har tre barn. Om några år när min son vill ha ett till barn så kan inte hon få fler barn.
    Sen tycker jag att han bör ha mer gemensamt med en tjej i hans egen ålder.
  • missan75
    Korvinella skrev 2014-06-22 11:37:14 följande:

    Trösta dig med att de inte har nägon framtid ihop. Om hon är 40+ är hon kärring och om 10 år är hon ganska rynkig.


    Nu finns det ju inget som säger att man blir en kärring och rynkig bara för att man fyller 50. Tycker det var rätt fult skrivet om kvinnor i överlag. De flesta väljer för övrigt sin partner efter insida och inte utsidan? Därav bör rynkorna kvitta.

    Min mamma träffade som 45 åring en 27 årig kille, de lever ihop än idag, nu är hon 65 och han 47. Trots att hon är rynkig och börjar bli gammal.
  • Anonym (Nina Jansson)

    hmm.. min son är 20 och jag kan tycka att man är på tok för ung att bilda familj i den åldern. Det finns inte många killar i 20-års åldern som är redo för att bli pappa så hade min son om ett par år berättat att han skulle bli pappa hade jag blivit förskräckt. 

    i den åldern är det väl snarare mer naturligt att man byter partner och kanske känner sig för, träffar man varandra som unga så är ju risken stor att man växer ifrån varandra efter några år, vilket verkar ha hänt med din son och hans tidigare flickvän. 

    det enda jag kan säga här är att du som förälder behöver vara den kloka här , rusa inte iväg med massa förhastade förmaningar och förebråelser, utan ha is i magen och bara finnas där för din son när och om han behöver dig. 
    Han kanske nånstans faktiskt VILL det här då han tycks ha valt det här av fri vilja, låt han få ta det beslutet själv. Är det ett misstag så är det ju hans eget misstag och dom måste han få göra. 

    och hur kloka var vi egentligen själva i den åldern? 

  • HäckHäxan

    Är det inte viktigare att din son mår bra i sin relation än att du mår bra med att han har den?? Han är väl vuxen också tar egna beslut. Han är kanske sjukt mycket lyckligare nu än då, är det verkligen så fel? Det finns aldrig några garantier för om relationer kommer hålla för alltid eller inte. Nu vet jag inte den exakta åldersskillnaden här. Min min farbror gifte sig med en mycket äldre kvinna med två barn, de lever ihop ännu. Om jag inte minns fel så är hon äldre ön min mormor och alltså över 85 han är 67 eller om det är 69. Skit samma de hat haft ett bra liv ihop och de älskar varandra ännu. De överlevde andras fördömande mot dem. Där alla menade att han kunde få en bättre kvinna, en yngre kvinna, någon som kunde föda hans barn och inte var för gammal. Han ångrar inget och Jon är ljuset och glädjen i hans liv ännu.


    Canis meus id comedit
  • missan75
    Anonym (Jessica) skrev 2014-06-22 11:44:57 följande:
    Ja om du tänker efter så är åldersskillnaden stor, hon har tre barn. Om några år när min son vill ha ett till barn så kan inte hon få fler barn.
    Sen tycker jag att han bör ha mer gemensamt med en tjej i hans egen ålder.
    Du behöver inte vara nedlåtande då jag är rätt bra på att räkna.

    Han kanske avstår barn för att leva med henne? Sådant händer faktiskt. Jag hade tex aldrig lämnat en man som av olika orsaker inte kunde skaffa barn.

    Ja, det har han kanske, eller så har han mest gemensamt med henne trots att hon är 40+.
  • Nyfiken gul
    Anonym (Jessica) skrev 2014-06-22 11:44:57 följande:
    Ja om du tänker efter så är åldersskillnaden stor, hon har tre barn. Om några år när min son vill ha ett till barn så kan inte hon få fler barn.
    Sen tycker jag att han bör ha mer gemensamt med en tjej i hans egen ålder.
    vem säger att han VILL ha fler barn?  Lägg inte ord i hans mun som han inte säger... 

    alla vill inte ha barn, alla kan också ändra åsikt...  

    åsikter förändras vartefter man lever sitt liv.  Med sin förra tjej kanske han var inne på att bilda familj . nu med den här tjejen ser familjebilden annorlunda ut och han kanske tänker om och plötsligt vill annat. 

    det är inte fel
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Är så ledsen över min son val av flickvän.