• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-10-04 10:33:41 följande:

Någon mer än jag som så fort man ska ut och gå måste byta om till träningskläder för man blir så svettig varje gång?! Jag kan liksom inte gå ut på promenad, jag MÅSTE gå så fort som möjligt :D

Samma här! Har samma syndrom när jag cyklar :)
  • Asjak

Hej

Jag hoppar in här också :)

Fick en liten Isabelle den 24 juni med akut kejsarsnitt.

Hon vägde 2550 g och var 50 cm lång.

Hade en risk graviditet och gick hos spec mödravården under hela graviditeten.

Pga tillväxthämning -30%, påverkat flöde, inget fostervatten till slut samt mitt blodtryck låg på 155/105

Dom vet inte vad som har vart orsaken till detta.

Idag är prinsessan snart 15 veckor och mår jättebra och väger 6870g så hon tog igen kilona fort :)

Vi planerar att börja vår bebisverkstad i november igen och hoppas på en augusti bebis nästa år.

Vi vill ha två barn och gärna tätt så vi båda känner att det är bara att köra på :)

Jag gick upp 15 kilo och gick ner allt nästan direkt så jag hoppas jag har samma tur med nästa.

• Amalian83
    soffipropp1987 skrev 2014-10-04 10:33:41 följande:

Någon mer än jag som så fort man ska ut och gå måste byta om till träningskläder för man blir så svettig varje gång?! Jag kan liksom inte gå ut på promenad, jag MÅSTE gå så fort som möjligt :D

Nej du, jag kryper fram när jag promenerar. Min sambo tycker det är såååå drygt :) han är nog mer som du. Däremot tar jag i så mkt jag bara kan när jag väl är på träning.
  • soffipropp1987
    Amalian83 skrev 2014-10-04 21:11:22 följande:
    Nej du, jag kryper fram när jag promenerar. Min sambo tycker det är såååå drygt :) han är nog mer som du. Däremot tar jag i så mkt jag bara kan när jag väl är på träning.
    Haha, min sambo har lite svårt att hänga med ibland. Idag gick jag 6,5 km på 62 minuter, men då stannade jag på min mammas jobb och pratade i 5 minuter :P Men visst är det skönt att riktigt ta ut sig bär man tränar. Vi ska ju faktiskt orka bära runt på våra små underverk! :)
  • Sessan4

Hej tjejer!

Har en son född 29 juni! Han är verkligen en snäll o go bebis!! Kul o läsa om era syskonplaner!, ha dock i bakhuvudet att det inte är säkert att det går o planera så slipper ni bli oroliga om det tar tid. Jag har 1 ivf barn och ett som blev till naturligt.

Vi är lyckliga över våra 2 och redo att släppa babyverkstaden efter många år!

Jag har fått minipiller utskrivna men min man skall sterilisera sig så småningom.

Har ni några bra tips på hur man blir av med mammakilon?? Tappat drygt hälften men nu står det stilla. Delammar.

Trevlig helg

• soffipropp1987

Snart dags för smakportioner! När har ni tänkt att börja och med vad? :)

Min son är 3,5 månader nu och man vill ju börja inom kort. Jag har köpt havregröt, men väntar väl en vecka till iallafall.

Kul med lite nya i gruppen också :D

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-10-05 12:32:50 följande:

Snart dags för smakportioner! När har ni tänkt att börja och med vad? :)

Min son är 3,5 månader nu och man vill ju börja inom kort. Jag har köpt havregröt, men väntar väl en vecka till iallafall.

Kul med lite nya i gruppen också :D

Ja visst ska det bli spännande med mat?! Jag har tänkt mig att vänta tills hon är fyra månader vilket är om två veckor. Naturell havregröt, potatis, morötter, palsternacka kanske? Allt som är mosvänligt :) Banan? Avokado? Eller frukt kanske man ska vänta med? Ska prata om smakisar nästa gång på BVC och hoppas få lite tips där. Vill i möjligaste mån undvika burkmaten utan låta henne smaka rena smaker och inte geggamojja :) Lägger hellre lite energi på att laga egen mat till henne i så fall :)
  • Axo

Malte blir 4 månader på onsdag. Idag testade jag att ge honom lite potatismos som vi åt till lunch. Slutade med kastadspya över halva bordet!

Tror vi väntar lite med smakportionerna

• Åttiotalist

Imorgon åker vi på semester till Italien och jag är jättenervös över hur det ska fungera osv. Har läst en miljon trådar och artiklar som rör ämnet känns det som.. 

• Kela1981

Såhär är det enda sättet Alice vill sova på idag. Blir ju helt nipprig av att ha henne sovandes på mage men ungen somnar inte på annat sätt. Dessutom med ansiktet rakt ner i kudden! Hon sov i samma ställning fast på mig i morse och då känns det lite tryggare. Hur tänker ni om magläge? Hon har vänt sig flera gånger från mage till rygg men inte tvärtom än.

Svar på tråden Junibebisar 2014