Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Idag vände sig Alice från mage till rygg för första gången! Jag är stoltast i världen! Fram tills nu har hon fullkomligt avskytt att ligga på mage och jag har inte tvingat henne till det heller. Men så fastnade hon för sin egen spegelbild så då provade vi magläge igen och då går det hur bra som helst :) Min lilla plutt börjar bli stor ;)
Idag vände sig Alice från mage till rygg för första gången! Jag är stoltast i världen! Fram tills nu har hon fullkomligt avskytt att ligga på mage och jag har inte tvingat henne till det heller. Men så fastnade hon för sin egen spegelbild så då provade vi magläge igen och då går det hur bra som helst :) Min lilla plutt börjar bli stor ;)
Ibland slår det mig ; "herregud! Jag är ju mamma!" Vardagen går så fort förbi med allt som ska göras, oroas, klura ut vad bebis vill osv att jag glömmer bort att jag faktiskt är mamma! I tre månader har jag varit mamma till en fantastisk liten flicka och även om det har varit långt ifrån en dans på rosor så har jag faktiskt rett ut det. Tänk vad mycket starkare och säkrare vi är nu än när detta äventyret började! Håller ni inte med? Visst är vi fantastiska?! <3
Så härligt att läsa alla framsteg bebisarna gör <3 min bebis får jag hjälpa genom att hålla i handen för att vända från rygg till mage, hon tycker det är så kul!
Hon har upptäckt sin röst, herregud hur hon lever om! Och fick henne att skratta riktigt från magen igår och idag. Att se sina barn skratta kan verkligen göra en skit dag till en bra dag. Jag har dåligt samvete för att jag kanske inte riktigt har samma ork och tålamod med min fina 4 åring, hon och lillasyster är så underbara.
Kela, ja vi är fantastiska! <3
Hemsk dag jag har haft! Började med snuva i morse så jag fick hoppa över träningen, sen kände jag hur huvudvärken kom krypande... Vid 13 hade jag så ont att jag fick ringa till min fina sambo och be honom köra 8 mil hem från jobbet för att ta hand om våran son så jag kunde sova. Kl 14 ammade jag och sonen han va så glad och verkligen flirtig o sååå go! Samtidigt satt jag i grät pga smärtan, han måste undrat vad fasen jag höll på med. Iaf så kom sambon hem strax efter 14 och tog då över. Jag gick o la mig o sov till 16.30. Huvudvärken va puts väck och jag va som en ny mamma! I sådana situationer hade jag så gärna velat ta en migräntablett, men det kan jag inte. Och tack o lov så har min sambo ett väldigt flexibelt jobb så han kan vara hemma när något sånt här händer.
Sorry om jag spammar.. men KÄNSLAN när dom gamla jeansen går på igen!!! -21 kg, det lönar sig att kämpa <3
Sorry om jag spammar.. men KÄNSLAN när dom gamla jeansen går på igen!!! -21 kg, det lönar sig att kämpa <3
Wow! Snyggt jobbat!!! Själv undrar jag vad jag ska ha på mig i höst eftersom mina gamla brallor inte är i närheten av att passa :/ Det får bli klänning helt enkelt ;)
Wow! Snyggt jobbat!!! Själv undrar jag vad jag ska ha på mig i höst eftersom mina gamla brallor inte är i närheten av att passa :/ Det får bli klänning helt enkelt ;)