• Anonym (Förvirrad)

Vi hörs = dissad?

Hej!
    Lite bakgrund:
    Jag har haft kontakt med en kille i ca 1 mån nu i början smsade vi mycket och jag har träffat honom 2 ggr, han sa att han inte ville ha något seriöst och det vill inte jag heller. Sist jag träffade honom hade vi sex ( han tog min oskuld) efter det har vi smsat dagligen och aldrig sagt hejdå utan fortsatt konversationen nästa dag, detta har pågått i några veckor. En gång svarade han inte på 5 dagar men skrev sen och konversationen fortsatte som vanligt.
    För några dagar sen fick jag ett sms på kvällen där han skrivit: ska sova, men vi hörs (mitt namn) :)!

Jag svarade inte på det då jag såg det på morgonen och sedan dess har han ej hört av sig.

Tror ni att han är intresserad? Eller skrev han bara vi hörs som ett sätt att avsluta konversationen?
    Jag förstår att det är bara han som vet vad han menar men om ni hade skrivit så vad hade ni menat?
    Och varför skriver vissa ens namn i sms är det för att de skriver till många tjejer samtidigt?

Jag vet också att han sa att han inte vill ha något seriöst men sen har vi haft så mkt kontakt så jag blir förvirrad, nu känns det bara ännu jobbigare om det är så att han dissar mig. :(

Hade varit jättesnällt om någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Vi hörs = dissad?
  • Henles slyna

Svarade du på sms:et då? Om du svarat men han slutat höra av sig så är han ju antagligen inte intresserad. Användningen av ditt namn betyder nog inget speciellt, vissa gör så för att vara trevliga bara.

• Anonym (Förvirrad)

Nej jag svarade inte på smset finns ju inget att svara på :/ men om han skriver vi hörs är det väl han som ska ta kontakt igen?

• nica

Fråga han rakt ut vad han vill, han talade dock om att han inte var intresserad av något seriöst så han gör ju inget "fel". Bäst är att fråga och sen tycker jag du ska gå vidare om han inte vill samma som dig.

• Anonym (Förvirrad)

Jo det är bara det att jag vågar inte riktigt för att det känns så töntigt att fråga men jag kanske bara måste man up och göra det haha

Känns det inte lite konstigt att han pratade med mig i några veckor efteråt? Eller det är kanske bara jag som överanalyserar allt...

• Henles slyna
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 12:23:23 följande:

Nej jag svarade inte på smset finns ju inget att svara på :/ men om han skriver vi hörs är det väl han som ska ta kontakt igen?

Nej, jag tycker det är lika mycket ditt ansvar som hans att ta kontakt igen. Han kanske sitter och tänker att "jag skrev sista smset och sen skrev hon inget mer, så nu är jag dissad".
  • Anonym (a)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 12:07:36 följande:

Hej!
    Lite bakgrund:
    Jag har haft kontakt med en kille i ca 1 mån nu i början smsade vi mycket och jag har träffat honom 2 ggr, han sa att han inte ville ha något seriöst och det vill inte jag heller. Sist jag träffade honom hade vi sex ( han tog min oskuld) efter det har vi smsat dagligen och aldrig sagt hejdå utan fortsatt konversationen nästa dag, detta har pågått i några veckor. En gång svarade han inte på 5 dagar men skrev sen och konversationen fortsatte som vanligt.
    För några dagar sen fick jag ett sms på kvällen där han skrivit: ska sova, men vi hörs (mitt namn) :)!

Jag svarade inte på det då jag såg det på morgonen och sedan dess har han ej hört av sig.

Tror ni att han är intresserad? Eller skrev han bara vi hörs som ett sätt att avsluta konversationen?
    Jag förstår att det är bara han som vet vad han menar men om ni hade skrivit så vad hade ni menat?
    Och varför skriver vissa ens namn i sms är det för att de skriver till många tjejer samtidigt?

Jag vet också att han sa att han inte vill ha något seriöst men sen har vi haft så mkt kontakt så jag blir förvirrad, nu känns det bara ännu jobbigare om det är så att han dissar mig. :(

Hade varit jättesnällt om någon kan hjälpa mig!

Sitter du oroligt och väntar på hans sms så var du väl inte helt ärlig när du sa att du inte ville ha ngt seriöst? Är det inte seriöst så har man väl inga förpliktelser mot varandra och han kan ju egentligen höra av sig om tre veckor och fråga om ni ska ses! Antagligen för att han vill ha sex och då får du ta ställning den dagen.
  • Anonym (Förvirrad)

Henles slyna: jo fast jag tog kontakt med honom sist eller innan 5 dagars pausen så jag tycker ändå att jag har tagit initiativ :p tucker att det är hans tur nu även om det är omoget stt tänka så

A: jo men det stämde i början sen har det ju gått några veckor och jag tycker vi har kommit varandra närmare då vi haft daglig kontakt så nu känns det jobbigare, det känns ändå som att vi iaf kan vara vänner jag vill inte att han bara ska försvinna helt.

Och jag hittar på saker sitter ju inte o väntar vid mobilen hela dagen :p

Tänkte bara att nån kunde svara på om vi hörs mest bara är en avslutningarnas för att få slut på konversationen?

Tack för alla svar :)

• Anonym (m)
    Henles slyna skrev 2014-07-08 12:38:56 följande:
    Nej, jag tycker det är lika mycket ditt ansvar som hans att ta kontakt igen. Han kanske sitter och tänker att "jag skrev sista smset och sen skrev hon inget mer, så nu är jag dissad".
  • Anonym (Förvirrad)

Ok jag förstår jag ska sluta vara så omogen antar att om jag vill ha kontakt så får jag väl ta kontakt själv men jag vill inte vara för på :p usch vad sånt här ska vara svårt! Jag tror jag väntar en vecka har han inte hört av sig så skickar jag väl iväg ett sms, eller är det för lång tid att vänta?

• Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 12:50:44 följande:

Henles slyna: jo fast jag tog kontakt med honom sist eller innan 5 dagars pausen så jag tycker ändå att jag har tagit initiativ :p tucker att det är hans tur nu även om det är omoget stt tänka så

A: jo men det stämde i början sen har det ju gått några veckor och jag tycker vi har kommit varandra närmare då vi haft daglig kontakt så nu känns det jobbigare, det känns ändå som att vi iaf kan vara vänner jag vill inte att han bara ska försvinna helt.

Och jag hittar på saker sitter ju inte o väntar vid mobilen hela dagen :p

Tänkte bara att nån kunde svara på om vi hörs mest bara är en avslutningarnas för att få slut på konversationen?

Tack för alla svar :)

Tror absolut inte att, vi hörs, var för att avsluta konversationen. När du såg smset morgonen efter, så hade du kunnat skriva typ:
    Gonatt o gomorron, för jag såg messet först nu:) Ha en bra dag!
    Mvh/din sköna grotta...nej ok..inte det kanske, men din sköna grottflicka? :P
    Är väl lite mysigt att tänka sig att ni är i en grotta o bara med varsitt litet höftskynke som hindrar honom att komma in o hälsa på i den lilla lilla grottan:)
Svar på tråden Vi hörs = dissad?