• Anonym (Förvirrad)

Vi hörs = dissad?

Hej!
    Lite bakgrund:
    Jag har haft kontakt med en kille i ca 1 mån nu i början smsade vi mycket och jag har träffat honom 2 ggr, han sa att han inte ville ha något seriöst och det vill inte jag heller. Sist jag träffade honom hade vi sex ( han tog min oskuld) efter det har vi smsat dagligen och aldrig sagt hejdå utan fortsatt konversationen nästa dag, detta har pågått i några veckor. En gång svarade han inte på 5 dagar men skrev sen och konversationen fortsatte som vanligt.
    För några dagar sen fick jag ett sms på kvällen där han skrivit: ska sova, men vi hörs (mitt namn) :)!

Jag svarade inte på det då jag såg det på morgonen och sedan dess har han ej hört av sig.

Tror ni att han är intresserad? Eller skrev han bara vi hörs som ett sätt att avsluta konversationen?
    Jag förstår att det är bara han som vet vad han menar men om ni hade skrivit så vad hade ni menat?
    Och varför skriver vissa ens namn i sms är det för att de skriver till många tjejer samtidigt?

Jag vet också att han sa att han inte vill ha något seriöst men sen har vi haft så mkt kontakt så jag blir förvirrad, nu känns det bara ännu jobbigare om det är så att han dissar mig. :(

Hade varit jättesnällt om någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Vi hörs = dissad?
  • Anonym (35)

Förstår precis hur du känner. Jag är likadan. Träffade en kille när jag var 35. Vi var ihop i ca 1 1/2 år. Sen ville han görs slut och slutade höra av sig, jag messade och han slutade med ett " sköt om dej" sms. Hyffsat fegt i den åldern. Just nu är jag singel igen, är 46 nu, och är med på HP och skrev lite med en på mail där. Jag avslutade med ett- nu är jag lite seg och behöver sova, har ju jobbar 12 timmar, men det var trevligt att prata med dej. Vi kanske kan ses någon gång under semestern?- inget svar. Nu förtiden är jag lite modigare, och skulle kunna ta upp mailkontakt igen, men känner ändå att han kanske inte är intresserad, och kanske blev skrämd av min fråga att ses på semestern..... Men men, jag får väl maila o fråga. Messa du TS och få frågan ur världen!

• Anonym (Förvirrad)

Jo men jag tänkte bara på att om han inte svarar vill han inte ha kontakt alls och då kan vi ju inte vara kompisar :) jag vill egentligen bara se om detta kan leda till något :)

Jo jag ska kontakta honom men väntar lite längre, min kompis tyckte att jag skulle vänta lite mer än 1 vecka så blir det som en överraskning förhoppningsvis när jag kontaktar honom igen, eller är det ett dåligt råd?

35: oj vad jobbigt för att du sa ändå att du ville träffas under semestern och då visade du iallafall att du är intresserad inte alls som han som smsade mig som egentligen bara sa vi hörs. Så mannen du mailade kan ju inte sitta och vara osäker på att du inte vill ha kontakt med honom :/ asså vissa killar är så konstiga! Jag tycker att han borde sagt något annars kanske du får göra som jag ska göra o kontakta honom? :)

• Anonym (hm)

Alla killar gillar väl överraskningar så det låter finfint.

• Anonym (35)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-11 20:07:26 följande:
    Jo men jag tänkte bara på att om han inte svarar vill han inte ha kontakt alls och då kan vi ju inte vara kompisar :) jag vill egentligen bara se om detta kan leda till något :) Jo jag ska kontakta honom men väntar lite längre, min kompis tyckte att jag skulle vänta lite mer än 1 vecka så blir det som en överraskning förhoppningsvis när jag kontaktar honom igen, eller är det ett dåligt råd? 35: oj vad jobbigt för att du sa ändå att du ville träffas under semestern och då visade du iallafall att du är intresserad inte alls som han som smsade mig som egentligen bara sa vi hörs. Så mannen du mailade kan ju inte sitta och vara osäker på att du inte vill ha kontakt med honom :/ asså vissa killar är så konstiga! Jag tycker att han borde sagt något annars kanske du får göra som jag ska göra o kontakta honom? :)

Ne precis, osäker kan han ju inte vara. Det är inte så stor grej eg, vi har ju inte träffats på riktigt iaf. Tycker lite synd om dej, iom att han tog din oskuld. Vet han om att han gjorde det?
  • Anonym (Förvirrad)

Jo men då väntar jag lite till :)

35: nej han vet inte att jag var oskuld jag berättade aldrig men jag tror att han kanske misstänker det för att jag hade väldigt ont i början, men vi har pratat om det och ingen av oss tyckte att det var allt för jobbigt och sen pratade vi bara om en massa annat så det borde ju vara ok nu men han kanske inte vill träffa mig mer för att han tyckte att det var jobbigt att jag hade ont och tror att det alltid är så?

Jag hade helst velat fortsätta ha kontakt med honom iallafall som vän iochmed detta plus att jag tycker att vi hade mycket gemensamt men om han inte vill kan jag ju inte tvinga honom :/

• Anonym (Förvirrad)

Åh jag har tänkt på en sak som mon kompis sa, när han var mitt ute i tjotahiti så hörde han av sig visst efter 5 dagar men det var ju för att han var mitt ute i ingenstans men nu när han bara är hemma så har jag inte hört nånting från honom? borde det inte vara svårare att smsa mitt ute i ingenstans än hemma like wtf?

Eller kan ha tagit min tystnad som en diss? Jag kan lägga till att han inte alls är blyg

Vad tror ni? :)

• Anonym (sanslöst)

TS, spara en länk till den här tråden och läs den när du är 35. Bara gör det är du snäll. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (sanslöst) skrev 2014-07-12 12:27:51 följande:

TS, spara en länk till den här tråden och läs den när du är 35. Bara gör det är du snäll. 

Ja tack för hjälpen det hjälpte ju mycket... Alla svarar ju olika!

Ny fråga:

Om nån säger vi hörs och den andra inte svarar skulle du känt dig dissad då?
  • pluvdo

TS, om ni nu har mycket gemensamt så borde du väl kunna avvakta tills dess att något "gemensamt" dyker upp som du kan SMS:a om. Så det inte blir att du, med hjärtat i halsgropen, väntar prick en vecka och sedan skriver till honom typ bara för att. Utan skriv till honom ifall du hör/läser/stöter på någonting som specifikt påminner dig om honom. "Jag såg att den där filmen vi pratade om har premiär nu..." eller "Den där artisten du tyckte om skall spela i stan senare i sommar..." eller något. Istället för bara "Heeeiiijjj minns du meeeeiiijjj?!"

• pluvdo

Angående hans "vi hörs" så var min första tanke att  dialogen er emellan kanske började bli lite trist, enformig och släpig. Att någon av er skickade ett SMS som inledde det hela och sedan fick det aldrig något slut, vilket resulterade i typ femtioelva "Sååå... vad gör du nu då? :)" per dag och så.  Många tycker ju inte att man behöver avsluta en SMS-dialog med någon avslutningsfras utan man skriver något, den andre svarar och sedan är dialogen slut. Medan vissa (jag inkluderad) bara maler på så länge den andre  skriver tillbaks. Även om man egentligen inte har någonting viktigt att prata om.

Svar på tråden Vi hörs = dissad?