• Anonym (Förvirrad)

Vi hörs = dissad?

Hej!
    Lite bakgrund:
    Jag har haft kontakt med en kille i ca 1 mån nu i början smsade vi mycket och jag har träffat honom 2 ggr, han sa att han inte ville ha något seriöst och det vill inte jag heller. Sist jag träffade honom hade vi sex ( han tog min oskuld) efter det har vi smsat dagligen och aldrig sagt hejdå utan fortsatt konversationen nästa dag, detta har pågått i några veckor. En gång svarade han inte på 5 dagar men skrev sen och konversationen fortsatte som vanligt.
    För några dagar sen fick jag ett sms på kvällen där han skrivit: ska sova, men vi hörs (mitt namn) :)!

Jag svarade inte på det då jag såg det på morgonen och sedan dess har han ej hört av sig.

Tror ni att han är intresserad? Eller skrev han bara vi hörs som ett sätt att avsluta konversationen?
    Jag förstår att det är bara han som vet vad han menar men om ni hade skrivit så vad hade ni menat?
    Och varför skriver vissa ens namn i sms är det för att de skriver till många tjejer samtidigt?

Jag vet också att han sa att han inte vill ha något seriöst men sen har vi haft så mkt kontakt så jag blir förvirrad, nu känns det bara ännu jobbigare om det är så att han dissar mig. :(

Hade varit jättesnällt om någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Vi hörs = dissad?
  • Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:35:20 följande:

Men grejen är att varje gång jag smsar så svarar han men sen avslutar han tex så som jag skrev så att jag vet att om jag skriver hej läget kommer han att svara på det och jag vill veta om han vill ha kontakt eller bara är artig det är därför jag vill vänta några dagar för att se om han tar initiativ. Är jag helt galen som tänker så? Haha :p

Oki, självklart kan som du också skrev i trådstarten, bara han veta vad vi hörs ev. skulle kunna betyda. Men när du messat och ni träffas nästa gång så märker du ju om ni båda trivs osv. Och då behöver du ju inte tveka längre huruvida han ev. endast är artig när han skriver tillbaka, (vilket jag inte tror att det handlar om).

Och: när du smsar typ hej hur är läget, så är det ju bara att ha sms-kontakt några dagar och då kommer han ju fråga om du har lust att ses. Och gör han inte det så kanske han väntar på att du ska fråga det, och då är det ju bara att du frågar det efter några dagar. Han skulle knappast säga nej om ni pratat vidare några dagar.
  • Anonym (Förvirrad)

Ja precis det är ju bara han som vet.

Det jobbiga är att vi bor långt ifrån varandra och kan inte träffas förrän om ca en månad då han kommer hit det är därför jag ibland känner mig jobbig som smsar eftersom vi ändå inte kommer kunna träffas på ett tag och han har inte heller frågat om jag vill ses igen :/

Men så folk brukar inte göra så av artighet? Det känns ju skönt iaf :)

• Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:43:37 följande:

Jag uppskattar verkligen er hjälp och jag antar att problemet ligger hos mig att jag vill se att han också vill ha kontakt och att jag inte är jobbig och han bara svarar för att han tycker synd om mig.

Men det bästa är kanske att vänta nån dag till ändå iochmed att han faktiskt sa att han inte vill ha något seriöst och då kanske jag kväver honom med för mkt kontakt?

Alltid kul om man kan hjälpa, om än ack så lite:)
    Visst kan man kväva varandra helt oavsett om man är kk eller har en seriös relation, men nu smsade han och har ännu ej fått svar/respons från dig, och då är det ju bara att du messar inom max ett par dgr.

En annan sak hade ju varit om DU hade skrivit gonatt och så kommer inget mess tillbaka. Då hade du ju kunnat vänta lite längre, för att som du säger, kolla om han verkligen vill ha kontakt osv.
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:48:02 följande:

Haha nu hände samma sak igen att jag svarade samtidigt som du skrev! Ja antagligen övertänkande jag smset jag tyckte det var bra att jag väntar 1-2 dagar så jag skickar iväg ett sms senast på Tors om han inte hört av sig :)

Men om en kille inte vill ha kontakt kan det vara så att han ändå fortsätter konversationen av artighetsskäl?

Gud jag är så nojjig :/ borde kanske söka hjälp för det

Där får du kika på hur han skriver sina sms, (om de bara är artiga, eller ej).
    Om han tex bara skriver väldigt korta sms och bara svarar strikt på det du ev. frågar, eller om han även lägger till något eget i messen. Dvs även tar lite egna initiativ för att få till ett trevligt samtal.

Sedan vet jag inte om han är äldre än dig, eller i samma ålder, men han kanske inte är så vass på att komma på bra grejer att skriva? Och kanske därför svarar lite kort o artigt. Tror nog att så gott som alla i den ljuva ungdomen, är mer eller mindre nojiga över sådana här saker, och då sms som sagt inte är lika tydligt som att prata i tel, så lovar jag att det varje dag sitter folk som är mkt äldre än dig, och nojjar sig över olika sms-formuleringar som man själv skrivit/tänker skriva, eller som andra skrivit. 

• Anonym (Förvirrad)

Ja jag messar imorgon eller Tors det är sant att han kanske kände sig dissad eftersom jag inte svarade men samtidigt så skrev han ju vi hörs o det tolkade jag som att han skulle höra av sig även om det står vi eftersom det var han som avslutade konversationen :p

Han skriver ganska kort men med många smileysar så han verkar ju glad iaf och jag har testat några gånger att inte ställa frågor tillbaka utan bara skriva statement och då svarar han alltid antingen med statement eller med fråga det var därför jag blev så förvirrad när han helt plötsligt bara skrev vi hörs det kändes som att han avslutade allt men jag överanalyserar kanske?

Vi är båda i samma ålder så det kan ju vara så att han inte vet vad han ska prata om då det inte händer så mycket i våra liv nu när vi har lov. Vad skönt att det inte bara är jag som är nojjig haha :p

• Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 14:04:30 följande:

Ja precis det är ju bara han som vet.

Det jobbiga är att vi bor långt ifrån varandra och kan inte träffas förrän om ca en månad då han kommer hit det är därför jag ibland känner mig jobbig som smsar eftersom vi ändå inte kommer kunna träffas på ett tag och han har inte heller frågat om jag vill ses igen :/

Men så folk brukar inte göra så av artighet? Det känns ju skönt iaf :)

Ok, på så sätt. Men det verkar vettigt att bara skriva ngt soft på torsdag som du skrev, och sedan när han messar så kan du ju ibland låta det gå några timmar innan du svarar, (dvs OM du brukar svara inom typ 15-30 minuter) och sedan håller ni kontakten per sms i några veckor och under den tiden så har du ju lång tid på dig att kolla HUR han skriver messen.

Om de endast verkar artiga eller om han visar på lite engagemang i samtalet. Men kanske att han inte vet hur han ska skriva intressant, och därför kanske svarar lite kort o med en känsla av att bara vara artig. 
    Angående att bruka göra så: omöjligt att veta hur vanligt det ev. är, så kolla hur han skriver de närmaste veckorna.

Skulle han sedan inom 2-3 veckor inte skriva att han vill ses, så kanske hans mess ändå gör att det framgår + du kan ju om 1-2 veckor skriva att det typ var sjukt skönt när ni sågs sist osv, och se vad han skriver tillbaka. Och i annat fall så får du ju bara vänta och se när det är några dagar kvar till han kommer, och se om han konkret frågar om du vill ses. Lätt att säga "tänk inte för mkt" osv, men ta det lite som det kommer day by day. Och se till att pyssla med en massa annat så att det inte riskerar att bli så att du tänker på detta "hela tiden". 
  • Anonym (Förvirrad)

Jag smsar olika för att det beror på vad jag gör, ibland är det inom 10-30 min ibland timmar och ibland 5 min är ganska olika med det så det behöver jag nog inte ändra på :p han är också likadan det brukar någon timme innan han svarar.

Om han själv frågar frågor tillbaka till mig betyder det väl att man är lite intresserad eller? Annars hade man ju bara kunnat avsluta konversationen vid ett statement?

Jag sa innan han åkte om han ville träffas men då kunde han inte eftersom han skulle hem så han vet iaf att jag vill träffas.

Då skriver jag på tors om han inte skrivit innan :)

• Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 14:20:15 följande:

Ja jag messar imorgon eller Tors det är sant att han kanske kände sig dissad eftersom jag inte svarade men samtidigt så skrev han ju vi hörs o det tolkade jag som att han skulle höra av sig även om det står vi eftersom det var han som avslutade konversationen :p

Han skriver ganska kort men med många smileysar så han verkar ju glad iaf och jag har testat några gånger att inte ställa frågor tillbaka utan bara skriva statement och då svarar han alltid antingen med statement eller med fråga det var därför jag blev så förvirrad när han helt plötsligt bara skrev vi hörs det kändes som att han avslutade allt men jag överanalyserar kanske?

Vi är båda i samma ålder så det kan ju vara så att han inte vet vad han ska prata om då det inte händer så mycket i våra liv nu när vi har lov. Vad skönt att det inte bara är jag som är nojjig haha :p

Självklart jättesvårt att veta om du övertolkade hans sms eller ej, och alla är så olika tydliga när de kommunicerar. Personligen skulle jag skriva, nu ska jag göra det o det och hör av mig igen om 2-3 timmar, och då vet ju den andra att jag hör av mig.

Men nu handlade det ju om att han skulle sova..men det där smset tror jag nog att du inte skulle läst in för mkt i, och svarat dagen efter. Men det är nog lika ok när du nu svarar efter några dagar, och som du säger så kan ni ju ändå inte ses förrän om en månad.

Jag tror att allt blir prima liv när du sedan messar och bara skriver ett trevligt intresserat hur-är-läget-mess:) (gonatt vi hörs, låter inte som ett avslut för mig iaf)
  • Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 14:40:10 följande:

Jag smsar olika för att det beror på vad jag gör, ibland är det inom 10-30 min ibland timmar och ibland 5 min är ganska olika med det så det behöver jag nog inte ändra på :p han är också likadan det brukar någon timme innan han svarar.

Om han själv frågar frågor tillbaka till mig betyder det väl att man är lite intresserad eller? Annars hade man ju bara kunnat avsluta konversationen vid ett statement?

Jag sa innan han åkte om han ville träffas men då kunde han inte eftersom han skulle hem så han vet iaf att jag vill träffas.

Då skriver jag på tors om han inte skrivit innan :)

Precis. Eftersom han även ställer frågor, så bör det absolut betyda att han är intresserad o engagerad. Låter bra, skriver han efter typ en timme så är det ju bara att göra ungefär så du också, så behöver du ju aldrig undra om du riskera att kväva honom genom att "vara för på". Bra, då vet han som sagt att du vill ses och då bör han ju sedan fråga vilken dag som passar, osv. Gör så:) 
  • Anonym (Förvirrad)

Ok jag hoppas att det inte var tänkt som ett avslut för att annars kommer jag se desperat ut när jag messar honom på Tors :/

• Anonym (Förvirrad)

Ja jag känner lite att iom att jag frågade om han ville träffas så vet han att intresse finns, så bollen ligger lite hos honom sen när han kommer tillbaka :)

Svar på tråden Vi hörs = dissad?