• Anonym (Förvirrad)

Vi hörs = dissad?

Hej!
    Lite bakgrund:
    Jag har haft kontakt med en kille i ca 1 mån nu i början smsade vi mycket och jag har träffat honom 2 ggr, han sa att han inte ville ha något seriöst och det vill inte jag heller. Sist jag träffade honom hade vi sex ( han tog min oskuld) efter det har vi smsat dagligen och aldrig sagt hejdå utan fortsatt konversationen nästa dag, detta har pågått i några veckor. En gång svarade han inte på 5 dagar men skrev sen och konversationen fortsatte som vanligt.
    För några dagar sen fick jag ett sms på kvällen där han skrivit: ska sova, men vi hörs (mitt namn) :)!

Jag svarade inte på det då jag såg det på morgonen och sedan dess har han ej hört av sig.

Tror ni att han är intresserad? Eller skrev han bara vi hörs som ett sätt att avsluta konversationen?
    Jag förstår att det är bara han som vet vad han menar men om ni hade skrivit så vad hade ni menat?
    Och varför skriver vissa ens namn i sms är det för att de skriver till många tjejer samtidigt?

Jag vet också att han sa att han inte vill ha något seriöst men sen har vi haft så mkt kontakt så jag blir förvirrad, nu känns det bara ännu jobbigare om det är så att han dissar mig. :(

Hade varit jättesnällt om någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden Vi hörs = dissad?
  • Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:15:45 följande:

Ok jag förstår jag ska sluta vara så omogen antar att om jag vill ha kontakt så får jag väl ta kontakt själv men jag vill inte vara för på :p usch vad sånt här ska vara svårt! Jag tror jag väntar en vecka har han inte hört av sig så skickar jag väl iväg ett sms, eller är det för lång tid att vänta?

Det är ju det här som är så dumt med sms: förut när man pratade i tel, så fick båda med alla nyanserna som på ett helt annat sätt kommer fram när man hör varandras söta röster.
  • Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:15:45 följande:

Ok jag förstår jag ska sluta vara så omogen antar att om jag vill ha kontakt så får jag väl ta kontakt själv men jag vill inte vara för på :p usch vad sånt här ska vara svårt! Jag tror jag väntar en vecka har han inte hört av sig så skickar jag väl iväg ett sms, eller är det för lång tid att vänta?

Jag tror att han känner sig dissad när det inte kom ett mess tillbaka antingen på kvällen, eller dagen efter. Så som jag ser det är det nu så här några dagar efter, verkligen hög tid att bara skriva ett hej-hur-är-läget-mess.
    Sedan när han svarar på det messet så är ert fina samtal i full gång igen:)
  • Anonym (Förvirrad)

Haha ja så kunde jag ha skrivit men eftersom jag är så dålig på sånt här så skrev jag ingenting :/ och det där med grottan lol hade aldrig vågat skriva nåt sånt!

Jo men har alltid bara smsat så jag kan inte ringa + att jag tycker man stör mer när man ringer :/

Låter det som en bra plan att vänta en vecka? :)

• ALEML
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:26:54 följande:

Haha ja så kunde jag ha skrivit men eftersom jag är så dålig på sånt här så skrev jag ingenting :/ och det där med grottan lol hade aldrig vågat skriva nåt sånt!

Jo men har alltid bara smsat så jag kan inte ringa + att jag tycker man stör mer när man ringer :/

Nej skicka ett nu direkt!
  • Anonym (Förvirrad)

Såg inte att du hade svarat, jag är bara så feg för att det känns som att det har varit jag som varit mest på och egentligen känner jag att han borde skriva först om han är intresserad så att jag vet att han också vill ha kontakt :/ hur länge tycker du Max jag ska vänta på att skriva? Är 3-4 dagar ok?

• Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:26:54 följande:

Nu hann du inte se mitt inlägg nr 12 eftersom du skrev samtidigt, men där står att det enligt mig nu är hög tid att från din sida bara skriva hej, hur är läget, och så är det bara att tuta o köra from there. Sant: det smidiga med mess är ju att man kan fortsätta att göra det man håller på med, och svara inom typ 1-2 timmar eller längre, beroende på vilken form av relation man har.
  • Anonym (Förvirrad)

Men grejen är att varje gång jag smsar så svarar han men sen avslutar han tex så som jag skrev så att jag vet att om jag skriver hej läget kommer han att svara på det och jag vill veta om han vill ha kontakt eller bara är artig det är därför jag vill vänta några dagar för att se om han tar initiativ. Är jag helt galen som tänker så? Haha :p

• Anonym (m)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-08 13:32:16 följande:

Såg inte att du hade svarat, jag är bara så feg för att det känns som att det har varit jag som varit mest på och egentligen känner jag att han borde skriva först om han är intresserad så att jag vet att han också vill ha kontakt :/ hur länge tycker du Max jag ska vänta på att skriva? Är 3-4 dagar ok?

Oki, även om du har varit mest på av er, så anser jag att det nu är din grej att svara på hans senaste mess även om det bara var gonatt och vi hörs.
    Ok, han väntade 5 dagar förut innan han skrev tillbaka, men nu har det alltså redan gått några dagar, så jag tycker att du ska skriva ett kort men trevligt mess inom max 1-2 dagar, men helst idag. Jag är säker på att du övertolkade vi hörs.
  • Anonym (Förvirrad)

Jag uppskattar verkligen er hjälp och jag antar att problemet ligger hos mig att jag vill se att han också vill ha kontakt och att jag inte är jobbig och han bara svarar för att han tycker synd om mig.

Men det bästa är kanske att vänta nån dag till ändå iochmed att han faktiskt sa att han inte vill ha något seriöst och då kanske jag kväver honom med för mkt kontakt?

• Anonym (Förvirrad)

Haha nu hände samma sak igen att jag svarade samtidigt som du skrev! Ja antagligen övertänkande jag smset jag tyckte det var bra att jag väntar 1-2 dagar så jag skickar iväg ett sms senast på Tors om han inte hört av sig :)

Men om en kille inte vill ha kontakt kan det vara så att han ändå fortsätter konversationen av artighetsskäl?

Gud jag är så nojjig :/ borde kanske söka hjälp för det

Svar på tråden Vi hörs = dissad?