• Anonym (Mejja)

Röd klänning på bröllop

Okej, jag köpte en klänning jag föll för, rött är inte riktigt min färg annars, men den här var så fin. Vore kul att få använda den i sommar. Om tre veckor ska jag på bröllop och klänningen funkar bra med med klädkoden. Men, det var det här med röd klänning... Jag tycker det är skittramsigt och etikettsreglerna säger ju inget annat än att det är en ren myt, så jag skulle inte bry mig om det inte var för att... jag faktiskt HAR haft sex med brudgummen. Och det här vet några av de andra gästerna, om bruden vet det eller ej har jag ingen aning om. Hur göra?

• Svar på tråden Röd klänning på bröllop
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2014-07-12 07:59:10 följande:

Nej och det är inte olagligt heller! :) Men kan ändå vara onödigt eftersom det är ett talesätt. Även om det är fri klädsel kommer man ju inte i clowndräkt. Som sagt, fråga de inblandade så slipper du fundera ts!

DET ÄR INTE ETT TALESÄTT, SLUTA SPRID DUMHETER!
  • Subliminal

Jag tycker att du ska använda klänningen om du vill. Som du säger så är det ju en myt att det skulle betyda något, eller att man inte får a en röd klänning på bröllop. Däremot får du kanske räkna med att andra är så pålästa, så det finns säkert några som kommer tycka att det är opassande. Förhoppningsvis är det inget de säger rakt ut, men å andra sidan får du ju chansen att utbilda dem om så är fallet. :)

• smulpaj01

Det där är bara trams. Ha din röda klänning du!

Själv hade jag en röd kort klänning när jag var brudtärna. Jag var ganska ung då och borde förstått att klänningen oavsett färgen borde varit lite längre.
    Brudens far gillade bröllopsfotona mycket dock,  för att jag var med i min "röda Baywatch baddräkt"........ hmm......

• Anonym (M)

Haha! Jo, det är det. Inget etikettsbrott, men det kan absolut sticka i ögonen på folk. Om inte åsikterna funnits så hade inte ens denna tråd uppkommit.

Skrik inte, gå ut i solen och njut!

:)

Anonym skrev 2014-07-12 09:59:20 följande:

DET ÄR INTE ETT TALESÄTT, SLUTA SPRID DUMHETER!

• Anonym (Orka bry sig)

Min bästa kompis mamma kom klädd i röd klänning till vårt bröllop.

Vi skojade en hel del med henne och skrattade gott :D

Vi brydde oss inte det minsta med andra ord.

• Matruska

Jag har sett många röda klänningar på bröllop. Det verkar vara helt okej här (i Finland). T.ex hade min mamma en röd klänning på min systers bröllop. Ingen som brydde sig!

• smulpaj01
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2014-07-12 10:21:28 följande:

Min bästa kompis mamma kom klädd i röd klänning till vårt bröllop.

Vi skojade en hel del med henne och skrattade gott :D

Vi brydde oss inte det minsta med andra ord.

Ånej - har din bästa kompis mamma legat med Din make??? Förvånad

(hi hi..... självklart ska man inte bry sig om sånt där trams)
  • sina

Jag hade nog faktiskt valt en annan färg. Ja, det är uttjatad myt det där med röda klänningar på bröllop, men det är något de flesta har hört och känner till (även om de vet att det är blaj).

I vanliga fall är det skitsamma, men när du nu faktiskt *har* legat med honom så är det lite onödigt. Tycker jag.

• Anonym (Orka bry sig)
    smulpaj01 skrev 2014-07-12 10:25:40 följande:
    Ånej - har din bästa kompis mamma legat med Din make??? Förvånad

(hi hi..... självklart ska man inte bry sig om sånt där trams)
    Jag frågade henne men nää, det hade hon inte ;)

Hon kanske ljög dock hehe.

Att man ens orkar bry sig.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2014-07-12 10:15:17 följande:

Haha! Jo, det är det. Inget etikettsbrott, men det kan absolut sticka i ögonen på folk. Om inte åsikterna funnits så hade inte ens denna tråd uppkommit.

Skrik inte, gå ut i solen och njut!

:)

Nej, det är det inte. Bara för att man upprepar något tillräckligt många gånger blir det inte ett talesätt. Som sagt, sticker det i ögonen på folk är det deras problem att de tror på påhitt.
Svar på tråden Röd klänning på bröllop