Inlägg från: Hjärta i norr |Visa alla inlägg
  • Hjärta i norr

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Åh precis en sån här tråd behöver jag nu!!

Vill ha ut den här ungen nuuuuuuu... Värmen är jobbig, sova får jag inte göra, vaknar tidigt, till och med före hunden och ligger klarvaken! Underlivet har jävlats med mig senaste veckorna pga obalans, är grinig som fan, har haft klåda och varit torr som fnöske där nere (börjar äntligen få balans igen) och det tär på psyket, nu vid senaste kontrollen hos BM börjar hon bli tveksam på om bebis ligger rätt i magen, jag är i vecka 40(!) och sonen föddes med snitt efter misslyckat vändningsförsök v.38+5 pga sätesbjudning, vill bara böla på sätt och vis!

• Hjärta i norr

Dagens enda positiva yttrande om graviditeten från mig idag är att ungen ligger rätt, huvudet ner och fötterna upp! Ultraljudet visade även på en vikt om ca 3200 gram, alldeles lagom.

Men nu gnället!! Värmen, fy fan, underlivet blir ju typ kokt, värmeslag/eksem om jag inte går i kjol/klänning och utan underkläder (Aloe Vera-gel räddar mig)! Orkar inte göra ett smack i värmen mer än knapra isbitar och ligga i soffan. Dessutom inget, verkligen inget, tecken på att bebis tänker komma ut frivilligt inom kort (BF nu på torsdag)!!!!

Bläääääääää..... Haha för övrigt, stackars sambon som fick fan för att hans mobil inte hade mottagning när jag försökte nå honom igår kväll (under 1,5 timmes tid), stackaren kom hem med Ben & Jerrys som fredsgåva!

• Hjärta i norr
    my2girls skrev 2014-07-21 19:33:07 följande:

Då har vi samma BF datum :)

Då har vi förhoppningsvis inte allt för lång tid kvar nån av oss! Vi får vänta ikapp
  • Hjärta i norr
    my2girls skrev 2014-07-21 20:59:40 följande:

Ja det får vi göra! kikade in på din profil och vi har en del gemensamt hihi. barn födda samma år, båda sjuksköterskor och ett år skiljer oss i ålder haha.

Haha, vad roligt saker kan slumpa sig ibland!

Här i umeåtrakterna verkar de sätta igång omkring +15-17 dagar efter BF lite beroende på hur läget är där inne, överburenhetskontroller görs från v.41+några dagar som jag förstått det men vi får se om jag måste erfara det personligen.
  • Hjärta i norr
    July skrev 2014-07-22 15:12:46 följande:

Barnmorskan på undersökningen fixade fram en plats på förlossningen så nu ligger vi här för igångsättning. Dem sätter igång med cocktails, precis fått andra dosen. Alla jag träffat hittills har sagt att det tar 1-2 dygn innan värkarna sätter igång, men har redan börjat komma.. Hoppas att det blir en snabbis och inte att det bara blir utdraget. :) Hoppas ni har det bra i värmen idag, idag är den faktiskt uthärdlig för min del, snart över!!

Lycka till July! Är avis, vill också få vräka min lille/lilla nu!!!

Har tagit en kalldusch här hemma, såå skönt i denna värme. Orkade inte klä på mig efteråt så gjorde en provisorisk sarong av ett svalt skönt underlakan *asg* skulle kunna gå näck om det inte var för risken att någon dyker upp spontant här hemma.
  • Hjärta i norr
    Neithotep skrev 2014-07-22 17:13:44 följande:

Ååh lät skönt med kalldusch!

Det var KALLT men sååå skönt!! Magen blev stenhård men det gjorde mig inget, blev ju svalkad och nu lever bebis loppan därinne.
  • Hjärta i norr

Hehe, alltså sex är väl en av de saker som fortfarande funkar för min del men inte som vanligt. Blir snabbisar och inget fancy :-P

Däremot tvivlar jag på att sexet lär hjälpa mig att få ut denna unge innan BF!

Men sova, det är inte lätt!

• Hjärta i norr
    Halley skrev 2014-07-24 10:32:13 följande:

Varför svullnar ens fötterna upp? Alltså, jag fattar att de samlar på sig vatten, men vad ska det vara bra för? Samla vatten i fötterna för senare användning som om jag vore någon form av kamel då eller?...

Men erkänn, hellre fötterna än få pucklar på ryggen? nej skämt åsido, jävligt frustrerande med vätska där den inte behövs!
  • Hjärta i norr

Blä, igår kväll från kl 17 tills inatt hade jag kraftiga sammandragningar och molvärk, började tro det var på gång men sen upphörde det så klart. Morr!

Men pratade med min mamma nu på morgonen som berättade att hon hade likadant med min lillebror, tre kvällar/ nätter i rad innan min bror sen kom ut. Whoopi?!? Vill helst att det kommer igång ordentligt nästa gång istället för flera kvällar/ nätter utan att det blir mer. Men ja ja, bara att vänta.

• Hjärta i norr

Testa med en kall blöt handduk på magen, det kickar igång min unge i värmen. Även de små påverkas av hettan! Efter mina kallduschar brukar ungen ha disco i magen :-P

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida