Inlägg från: Hjärta i norr |Visa alla inlägg
  • Hjärta i norr

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Tycker det är konstigt att de säger att barnet inte ska påverkas, den är ju inne i oss och vi är från början omkring 37 grader varma innan det blev värmebölja!

Och som sagt, jag kan känna av att ungen blir livligare när jag kyler mig t ex med handduk eller kalldusch, då menar jag påtagligt mycket mer livlig än tidigare.

• Hjärta i norr
    my2girls skrev 2014-07-25 08:37:10 följande:

Jag orkar inte mer :(. Andra natten jag ligger vaken med värkar som gör ONT men inte vill komma tätare än 30 min...igår avtog dom helt för å komma tillbaka natten till idag. Jag är helt slut å gråtfärdig. Vad är detta?! Varför kör det inte igång för?

På förlossningen säger dom " en typisk tredje graviditet".

Jag känner med dig och vet vad du pratar om. Andra kvällen/natten i rad för mig med! Blir riktigt less, vill bara att det ska komma igång på riktigt nu!
  • Hjärta i norr

Förresten, en liten presentation av mig:

Föredetta Sthlm:are som fann kärleken i Norrland och flyttade hit för 1,5 år sedan. Har en son född -07 från ett tidigare förhållande (den så kallade pappan helt frånvarande), min sambo har istället blivit sonens pappa (helt på sonens och sambons villkor). Min sambo har en dotter född -08 som dessvärre bor 55 mil bort men hon är hos oss så ofta det är möjligt. Detta blir alltså vårt första (och även sista) gemensamma barn.

Vi bor i hus på landet, sambon jobbar som mekaniker på ett stort åkeri på orten och jag jobbar i vanliga fall som sjuksköterska på Umeå universitetssjukhus.

• Hjärta i norr
    my2girls skrev 2014-07-25 09:10:15 följande:

Har du också så?! Jätte ont? Isf lider jag med dig för det här är tortyr! Denna smärta som knappt leder någon vart :(.

Smärtan går att hantera men är riktigt obekväm, dock är jag en aning härdad när det kommer till ryggsmärtor vilket jag mestadels upplever dessa värkar som.
  • Hjärta i norr
    larssonkaa skrev 2014-07-25 09:40:03 följande:

Jag älskar Norrland! :) bodde där en period när jag var yngre, pluggade i Umeå. Väldigt trevlig stad!

Jag älskar också Norrland, vill inte åter söderut! Sen är jag ingen stadsmänniska så att bo några mil utanför Umeå passar mig perfekt!
  • Hjärta i norr

Ynk gnäll bläääää..... Svettas konstant, ingen direkt svalka, varmt och klibbigt och efter två kvällar/ nätter med pinvärkar känner jag nu ingenting som tyder på att ungen tänker komma ut. Vräkningsknappen, vart finns den????

• Hjärta i norr
    larssonkaa skrev 2014-07-25 19:46:11 följande:

Haha.. Om du hittar den knappen måste du berätta var! ;)

Känns nästan som att man borde låta bli att klaga med tanke på att flera här gått över tiden.. (Ni har ÄNNU större rätt att gnälla!) Medan en annan fortfarande har 6 dgr till bf! Men det vore ju trevligt med någon slags känning om att det var på g. Slemmisen kunde väl få ploppa ut t ex!?

Ska bli spännande att se om någon fått sin bebis till i morgon!

Tro mig, hittar jag en sån knapp kommer jag dela med mig! Tror dock inte den är så lätt att hitta :-/ Hade BF igår så kan ju inte säga att det är någon stor övertid men fan det är inte kul ändå, speciellt inte efter de senaste nätternas "falsklarm".
  • Hjärta i norr
    Happy14 skrev 2014-07-25 20:19:23 följande:

Fan nu har jag fått nåt jävla munsår eller nåt på läppen, jag som är skit nojjig för precis allting, kul att inte få vara nära sin bebis! Det kan tydligen vara livsfarligt för ett spädbarn att bli smittat... Jag orkar inte mer!

Köp LHP-salva på Apoteket! Kostar en tredjedel av vad munsårssalvor kostar men funkar kanon tycker jag och min sambo.
  • Hjärta i norr

Grattis till er som fått era små äntligen!

Själv är jag övertygad om att bebis väntar ut svalare temperaturer för min skull hehe, kan ju alltid försöka se det ljusa i att inte behöva gå igenom en förlossning i detta värmeslag som råder.

• Hjärta i norr

Nej, ingen unge på gång här heller! Hade BF i torsdags så övertiden är ju ett faktum men räknar med att det nog lär bli mer övertid innan denna unge behagar komma ut.. Skämtar med sambon om att ungen brås på honom och hans tidsoptimism

Men äntligen har vi fått svalare temperaturer här och i natt fick jag sova utan att ligga i en svettig pöl, hallelulja!

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida