Inlägg från: Hjärta i norr |Visa alla inlägg
  • Hjärta i norr

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Limaliie skrev 2014-08-02 09:13:15 följande:

Hjärta i norr: Men då...vad jobbigt för dig. Man blir ju lite bitter, det är ju bara naturliga känslor när alla andra ploppar ut sina ungar och man själv ska ha samtidigt egentligen.

Jag håller verkligen tummarna att bebben vill titta ut när som, fast inte idag va? Eller hade ni inte ett syskon som fyller år idag? kan minnas fel.

thefee: Ja sista tiden går ju fram och tillbaka, jag tycker de sista veckorna nu i slutet gått väldigt fort. Lite för fort så jag hunnit bli nervös inför förlossning och annat, men innan dess gick det saaaaakta.

Ta lite i taget när du känner du har ork, allt behöver ju inte göras  på en gång

Är det så foglossning känns har jag det garanterat, jag har iofs misstänkt det länge men helsikke vad ont jag har mellan benen,ländryggen och höfterna och så STEL. Hoppas det går om efter förlossningen. Min syster hade kvar sin foglossning flera månader!

Ja här blir nog ingen bebis idag heller, känner ingenting idag! Roligt

Du har rätt, helst inte idag, men nu är jag så less på bebis i magen och vill bara ha ut bebis oavsett datum!
  • Hjärta i norr
    Limaliie skrev 2014-08-02 09:41:08 följande:

Förståeligt. Vilken dag är du på? Bf + ?

Jag är på BF+8 idag
  • Hjärta i norr
    larssonkaa skrev 2014-08-02 09:56:15 följande:

Pust.. Stackare. Jag är bara på bf+ 2 men kommer att bli galen långt innan bf+8 om jag måste vänta en vecka till.

Jo tack det tär på mitt tålamod, speciellt när alla undrar om det är något på gång eller ställer frågan om inte ungen kommit än? Morr!
    Limaliie skrev 2014-08-02 09:59:11 följande:

Huuh, stackare!Lär stämma rätt bra då jag fyller den 1:a ungen ska ju ut inom närmsta dagarna oavsett metod.

Jag fyller 17:e så i så fall skulle ungen ha kommit tidigt för senast 11:e blir ju ungen vräkt.
  • Hjärta i norr
    larssonkaa skrev 2014-08-02 10:48:01 följande:

Får hoppas att du är undantaget då.. ;) gudars, det är långt kvar till den 11e. Hoppas innerligt att våra vill komma ut före vräkningsdagen. Orkar fan inte gå såhär i 2 v till!!

Idag tänker jag plåga min kropp & gå en riktig långpromenad. Kanske tvinga sambon till en färdknäpp också..?!! Vad mer är det man ska testa, kryddstark mat va?

Färdknäppen är ju trevlig men helt verkningslös tyvärr, iaf för mig! Har gett det flera försök utan resultat... Jag orkar inte försöka hetsa ut, kör istället på att vila ut ungen, missbrukar netflix till fullt men jo tack ser helst att ungen kommer innan 11/8 så jag slipper igångsättning.
  • Hjärta i norr
    larssonkaa skrev 2014-08-02 11:38:04 följande:

Tummen upp för Netflix! ;)

Ja verkligen, guld värt! Om bara bebis ville komma, jag kan ju fortsätta med netflix vid amning också
  • Hjärta i norr

Idag lessnade jag på alla "kommer bebis snart?"-frågor på FB att jag gjorde denna statusuppdatering:

"Till alla nyfikna vänner, bebis behagar inte komma frivilligt än på ett tag som det verkar. "Vräkning" genom igångsättning sker först omkring 11/8. Om bebis mot förmodan vill komma frivilligt innan dess kommer ni märka det. Så snälla, fråga inte mer om bebis kommit eller är på gång, jag orkar snart inte svara med trevlig ton. Tålamodet mitt är sen länge påfrestat av pinvärkar och krämpor. Tack för er förståelse!"

Jag orkar verkligen inte höra dessa ständiga frågor om och om igen.

• Hjärta i norr
    Limaliie skrev 2014-08-03 12:24:21 följande:

Har lyckats raka benen idag och tja...bikinilinjen så gott det går. Ingen aning hur det ser ut haha, bara gick på känn ser säkert jättekonstigt ut...men det går ju inte att se själv!

Skulle behöva klippa tårna med men jag tror jag får be mannen om det svårt att komma åt och stå i massa konstiga positioner gör ont i ryggen o där nere....

Vilka bekymmer man har, men man vill ju vara liiiite fin och fräsch innan förlossningen. Så gott det går.

Hehe lite samma här, mina tånaglar är målade men det har släppt massor, ska nog be sambon snygga till dem ikväll! Når ju inte för allt i världen att göra det själv.
    Limaliie skrev 2014-08-03 12:25:29 följande:

Hahaha underbart! Det roliga är att jag gjorde en liknande uppdatering i fredags för jag var såååå less på alla "känner du något" "har hon kommit än" så jag skrev ett allmänt meddelande.

Haha snacka om typiskt att det ens ska behöva sägas/skrivas!
  • Hjärta i norr
    Maho81 skrev 2014-08-04 13:35:55 följande:

Jag testade ALLT för att vräka bebis vid min förra graviditet,till och med ut i skogen och traskade runt, vilket bara resulterade i att jag blev tröttare än någonsin =/ Hände inte ett smack!

Men när jag väl vilade, DÅ satte det igång =)

Fick det förklarat av min bm att kroppen har ett inbyggd "försvar", att när man är igång så stannar det av för då passar det inte att föda, och sen när man vilar så tar kroppen det som tecken att nu är det tryggt och lugnt att sätta igång förlossningen.

Fick bevis på det då och när det väl var dags för förlossningen hade jag 1-2 minuter mellan värkarna som stannade av till 7-10 mellan i bilen på väg till förlossningen för att sen starta igång igen när jag var inskriven och låg i sängen =)

Hmm, tycker min förlossning borde sätta igång snart då för jag vilar mer än något annat om dagarna! BF +10 idag och vill verkligen att något sätter igång snart.
  • Hjärta i norr
    PernillaWaxin skrev 2014-08-04 14:15:13 följande:

Jadu din bebis måste trivas i din mage :) men hoppas att bebisen kommer ut snart.

Hehe joo men nu har jag nog faktiskt värkar... Ihh, vart tog min lust att få ut ungen vägen helt plötsligt?!?
  • Hjärta i norr
    larssonkaa skrev 2014-08-04 16:56:50 följande:

Oooh.... Spännande!!! Sådär har jag också känt de gånger jag fått förvärkar.. ;) oroa dig inte, det kommer att gå bra!!

Det är verkligen värkar det här! Shit, nervositet samtidigt med förväntan..

Haha förresten, den byhålan utanför Umeå du nämnde är numera min hemkommun (föredetta 08:a är jag). Bor dock ännu mer på landet, så vi har mer än 5 mil till förlossningen.
  • Hjärta i norr
    Neithotep skrev 2014-08-04 19:01:37 följande:

Åh vad spännande, lycka till nu!!

Nordmaling är även min hemkommun haha, så nog är världen liten allt! Jag bor i en by som heter Gräsmyr.

Vi bor i Lögdeå

Blä denna förlossning är seg... Har inte hänt mycket med tappen. Fick sovdos med bricanyl, morfin och sömntablett men inte riktigt hjälpt. Får fortfarande värkar som gör att jag inte kan somna men viss vila har jag ändå fått så alltid något.
  • Hjärta i norr
    Neithotep skrev 2014-08-05 08:26:16 följande:

Då ses vi kanske på öppna förskolan i höst :).

Åh lider med dig, det är inte kul när förlossningen drar ut på tiden så där. Håller tummarna att du får träffa din bebis nu på förmiddagen!

Det börjar hända lite mer nu, öppen 2 cm med buktande fosterhinnor. Hoppas verkligen det här inte kommer dra ut i evigheter.
  • Hjärta i norr
    Pedalen skrev 2014-08-05 08:57:15 följande:

Igår kom våra killar! Förlossningen gick bra, men jäkligt fort på slutet. Igångsättningen bestod av att de tog hål på hinnorna, sen låg dos värkstimulerande efter nga timmar. Från regelbundna värkar till de var ute tog det ca 3 timmar. Nu vilar vi ut på BB!

Grattis! Vila nu upp dig och njut av pojkarna som fått komma ut.
  • Hjärta i norr

Pust! Efter 32 timmar av värkar och lite smått bråk med sjunkande fosterljud och smådramatik kom vår dotter igår kväll kl 21.26. Väger 3570 gram och är 53 cm lång.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida