• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Livets under

Larssonkaa köp inityol! Salva du kan använda till bebisen sen. Mot röd rumpa, lägger sig som en extra hud. Fantastisk salva!!

• Livets under

Har era bebisar hicka typ varje dag?
    Min har det o ikväll kändes hur mycket som helst i magen! Haha stackars liten. ð???
    Det blev bättre med andningen för en vecka sen eller så. Magen sjönk lite, så var nog det. Men nu vet jag inte om det är värmen eller bara bebisen som lagt sig konstigt för nu är det jobbigt igen.. :/
    Tur man har familjen omkring sig så man kan gå o vila rätt mycket under dagen! Läser massa böcker sen på nätterna eftersom det då är apvarmt o sova o min kropp bestämt sig för att den nu är pigg! ð??

• larssonkaa
    Livets under skrev 2014-07-25 21:16:39 följande:

Har era bebisar hicka typ varje dag?
    Min har det o ikväll kändes hur mycket som helst i magen! Haha stackars liten. ð???
    Det blev bättre med andningen för en vecka sen eller så. Magen sjönk lite, så var nog det. Men nu vet jag inte om det är värmen eller bara bebisen som lagt sig konstigt för nu är det jobbigt igen.. :/
    Tur man har familjen omkring sig så man kan gå o vila rätt mycket under dagen! Läser massa böcker sen på nätterna eftersom det då är apvarmt o sova o min kropp bestämt sig för att den nu är pigg! ð??

Tack för tipset, ska absolut införskaffa den. Kör med idomin nu men jag tror att intytiolen är bättre. Och som du skriver kan den vara bra att ha hemma till bebisen sen!

Nu har min inte hickat på ett par dagar, men det brukar hända titt som tätt faktiskt. Känns bra knepigt när det liksom dunkar sådär rytmiskt inifrån en själv. :)

Jag gör likadant om nätterna! Plöjer böcker & Nerflix-serier på surfplattan! Ligger vaken bara för att det är så mycket skönare när det blitt svalare. Kl kan passera både ett och två innan jag släcker och somnar... Men det spelar väl ingen roll försöker jag tänka. Min karl går upp tidigt varje morgon fast han har semester och då kan jag sova lite längre. Stora barnen här hemma sover förresten till kl är 9- 10 i af så.. :) hur skönt som helst! :)
  • Hjärta i norr
    Happy14 skrev 2014-07-25 20:19:23 följande:

Fan nu har jag fått nåt jävla munsår eller nåt på läppen, jag som är skit nojjig för precis allting, kul att inte få vara nära sin bebis! Det kan tydligen vara livsfarligt för ett spädbarn att bli smittat... Jag orkar inte mer!

Köp LHP-salva på Apoteket! Kostar en tredjedel av vad munsårssalvor kostar men funkar kanon tycker jag och min sambo.
  • Pedalen

Dagens igångsättningsförsök: ogräsrensning! Stackars grannar, de måtte ha trott att det var nån form av sällsynt urtidsdjur som låg flåsande på alla fyra i trädgårdslandet... Enda resultatet var lite korta sammandragningar och ett jäkla ilande nedåt nu ikväll. Och nä, foglossningen blev såklart inte bättre...

• larssonkaa
    Pedalen skrev 2014-07-25 21:45:00 följande:

Dagens igångsättningsförsök: ogräsrensning! Stackars grannar, de måtte ha trott att det var nån form av sällsynt urtidsdjur som låg flåsande på alla fyra i trädgårdslandet... Enda resultatet var lite korta sammandragningar och ett jäkla ilande nedåt nu ikväll. Och nä, foglossningen blev såklart inte bättre...

Hahaha.... "Sällsynt urtidsdjur"... :D

Mina igångsättningsförsök: en alldeles för lång promen i värmen (som resulterade i skavsår i arslet då & ryggont) samt att jag lyckades ta tag i mig själv och plockade undan tvätt + fick en ny omgång tvättad, torkad och instoppad, bäddat rent i sängen, diskat och plockat undan diverse. Sist jag gick så långt kände jag av förvärkar på kvällen. Men inget minsta lilla tecken på nå dylikt nu!

Bara att inse att det är envisna små liv därinne som inte tänker komma ut bara för att deras mödrar vill det..! ;)
  • larssonkaa

Undrar om My2Girls håller på att föda sin bebis..??! Har inte sett ngt från henne på länge & sist hon skrev något hade hon ju jobbigt med förvärkar.

(Tror jag, om jag inte är snurrig nu och har missat nå inlägg?)

Har ju fått för mig att vi kommer få höra imorgon bitti igen att någon härifrån fått sin bebis.. Spännande! :)

• Livets under

Haha ja alla sätt är bra utom de dåliga..? Hoppas på många bebisar snart nu! Så vi slipper vänta mer i värmen! :P

• Halley

Ja, vill också ha min bebis!

Idag har jag ett skrapsår på magen. Gick in i kanten på ett fönster när jag skulle vattna blommor. Hade tydligen dålig koll på hur stor jag är... Suck.. Kan inte annat än le åt min klumpighet

• Livets under

Larssonkaa

Ja håller med, det kvittar om ens partner ändå kan o vill ta mornarna. Jag brukar komma upp o äta frukost o sen går jag o vilar en stund till. Antingen med en bok eller sover.

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida