• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • thefee
    fayefaye skrev 2014-07-25 05:13:21 följande:

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

Stort grattis till hela familjen! :)
  • my2girls

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

Grattis!!!
  • my2girls

Jag orkar inte mer :(. Andra natten jag ligger vaken med värkar som gör ONT men inte vill komma tätare än 30 min...igår avtog dom helt för å komma tillbaka natten till idag. Jag är helt slut å gråtfärdig. Vad är detta?! Varför kör det inte igång för?

På förlossningen säger dom " en typisk tredje graviditet".

• Halley
    my2girls skrev 2014-07-25 08:37:10 följande:

Jag orkar inte mer :(. Andra natten jag ligger vaken med värkar som gör ONT men inte vill komma tätare än 30 min...igår avtog dom helt för å komma tillbaka natten till idag. Jag är helt slut å gråtfärdig. Vad är detta?! Varför kör det inte igång för?

Låter jobbigt. Kan du inte få något från de på förlossningen för att få sova ut? Alltså något smärtlindrande/sövande så att du kan vara uppvilad inför att det sätter igång. Det påstod de skulle vara ett alternativ när jag var på föreläsning om förlossning på sjukhuset här i alla fall...
  • my2girls
    Halley skrev 2014-07-25 08:50:56 följande:

Låter jobbigt. Kan du inte få något från de på förlossningen för att få sova ut? Alltså något smärtlindrande/sövande så att du kan vara uppvilad inför att det sätter igång. Det påstod de skulle vara ett alternativ när jag var på föreläsning om förlossning på sjukhuset här i alla fall...

Det skulle verkligen behövas för jag är verkligen slut redan, men det är inget som dom nämnt.. .borde frågat kanske men har redan ringt 2 ggr nu :-/.
  • Hjärta i norr
    my2girls skrev 2014-07-25 08:37:10 följande:

Jag känner med dig och vet vad du pratar om. Andra kvällen/natten i rad för mig med! Blir riktigt less, vill bara att det ska komma igång på riktigt nu!
  • my2girls
    Hjärta i norr skrev 2014-07-25 09:05:42 följande:

Jag känner med dig och vet vad du pratar om. Andra kvällen/natten i rad för mig med! Blir riktigt less, vill bara att det ska komma igång på riktigt nu!

Har du också så?! Jätte ont? Isf lider jag med dig för det här är tortyr! Denna smärta som knappt leder någon vart :(.
  • Hjärta i norr

Förresten, en liten presentation av mig:

Föredetta Sthlm:are som fann kärleken i Norrland och flyttade hit för 1,5 år sedan. Har en son född -07 från ett tidigare förhållande (den så kallade pappan helt frånvarande), min sambo har istället blivit sonens pappa (helt på sonens och sambons villkor). Min sambo har en dotter född -08 som dessvärre bor 55 mil bort men hon är hos oss så ofta det är möjligt. Detta blir alltså vårt första (och även sista) gemensamma barn.

Vi bor i hus på landet, sambon jobbar som mekaniker på ett stort åkeri på orten och jag jobbar i vanliga fall som sjuksköterska på Umeå universitetssjukhus.

• Hjärta i norr
    my2girls skrev 2014-07-25 09:10:15 följande:

Har du också så?! Jätte ont? Isf lider jag med dig för det här är tortyr! Denna smärta som knappt leder någon vart :(.

Smärtan går att hantera men är riktigt obekväm, dock är jag en aning härdad när det kommer till ryggsmärtor vilket jag mestadels upplever dessa värkar som.
  • larssonkaa

Stort grattis! Avis jag blir.. :)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida