• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Livets under

31 år gift med jämnårig karl. Bor i Göteborg, jobbar som kassörska.
    Har en son på 3år som är glad storebror (snart! ð???).
    Bor i lägenhet på nedre plan så har trädgård som det leks flitigt i!
    Sonen gick jag över med tre veckor ( foglossning from hell) o blev igångsatt för det va lite för lite fostervatten. Dock var jag inte mogen så blev till slut akutsnitt då pojkens hjärtljud gick ner vid varje värk.
    Har bf 16/8 o hoppas slippa hå längre än en vecka över.
    Har väldigt svårt med värmen känner jag. Mår så ofantligt illa så får äta tabletter mot det. O nu får jag ont så fort jag gör nåt.. Suck, apropå gnälltråd! Vill bara ha ut ungen nu! ;)

• Limaliie
    larssonkaa skrev 2014-07-24 21:26:14 följande:

Är det någon som vet hur man gör för att radera inlägg??

Går inte. Du får anmäla ditt eget inlägg om du vill få det bortplockat.
  • Neithotep
    larssonkaa skrev 2014-07-24 21:24:56 följande:

Snyggt då med felvänd bild... Men alla vet väl hur en spjälsäng ser ut. Var mest lite nöjd med mig själv som orkade göra något ikväll och behövde "skryta" lite ;)

Bra jobbat!

Har bara tagit itu med disk och tvätt idag (och lekt med grabbarna) men känner att det räcker nog så bra som ansträngning. Här har vi fortsatt över 30c i skuggan och värmevarning klass 2 utfärdad till lördag.. suck!! Samtidigt så känner jag mig ursäktad från diverse trädgårdsarbete i denna hetta ;).
  • larssonkaa

Tack alla! Det var mer än jag själv trodde att jag skulle orka, därför jag blev så nöjd med mig själv. Skumt/ dumt att det inte går att radera sina egna inlägg..

Tycker att man kan ursäkta det mesta med värmen. Skulle behöva damma & dammsuga här hemma men... :/ har nya gardiner till vardagsrummet men att stå i fönstret och dona.. Nja!!?

Livets under- det är det bästa med det här stället, att man får gnälla precis hur mycket som helst!! :)

• thefee

Bebisen verkar ha läst mina i lägg om att det är lugnt i magen för ikväll var karater sparkarna igång igen;)

Men gud så varmt det är!! Har alla fönster ch dörrar upp men ändå står det stilla på 28grader här inne... hur ska man kunna sova i denhär värmen?? Hoppas verkligen att det blir svalare snart. Skulle klara mig bra med bara 23grader typ. Då kan man ju kanske göra något annat än ligga stilla som en strandad val och flåsa och svettas så fort man ens tänker tanke på att göra något. I morgon måste vi dock städa för det ser ut som ett bombnedslag här hemma med kläder och leksaker överallt, bokstavligen.

• Neithotep
    thefee skrev 2014-07-24 22:07:12 följande:

Bebisen verkar ha läst mina i lägg om att det är lugnt i magen för ikväll var karater sparkarna igång igen;)

Men gud så varmt det är!! Har alla fönster ch dörrar upp men ändå står det stilla på 28grader här inne... hur ska man kunna sova i denhär värmen?? Hoppas verkligen att det blir svalare snart. Skulle klara mig bra med bara 23grader typ. Då kan man ju kanske göra något annat än ligga stilla som en strandad val och flåsa och svettas så fort man ens tänker tanke på att göra något. I morgon måste vi dock städa för det ser ut som ett bombnedslag här hemma med kläder och leksaker överallt, bokstavligen.

Vi sover med fönstret öppet och så kör vi en fläkt på högsta nivå hela natten, annars skulle jag inte få en blund. Fläkten följer f.ö. med mig i alla rum.. :)
  • larssonkaa

Fläkten är en life-saver just nu... På vår nedervåning blir det aldrig sådär vidrigt varmt. Men att kliva upp på övervåningen (där alla sovrum finns) är som att kliva in i en bastu. Vidrigt! Egentligen är det ju helt fantastiskt vilken fin sommar vi fått! Faktiskt! Man är bara för tjock och grinig för att kunna uppskatta den...

Verkar som att vi är fler här med ångest över stökiga hem! Jag blir superstressad när jag tänker att bebis faktiskt kan komma när som helst nu och jag vill inte komma hem till ett stökigt ostädat hem. Borde försöka ta mig i kragen och se till att få nånting gjort i morgon jag också.

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-24 22:07:12 följande:

Var glad att den lever om tycker jag! Min är fortfarande väldigt lugn och nu börjar jag fundera om jag ska behöva bli orolig... Skitjobbigt! :/
  • fayefaye

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

• Halley
    fayefaye skrev 2014-07-25 05:13:21 följande:

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

Vad härligt! Grattis!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida