• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • larssonkaa

My2girls, hjärta i norr, vad jobbigt ni verkar ha det :( förstår att det måste vara hemskt retsamt..

Tänkte i morse att undrar om någon fått sin bebis än?! Kul att se att en bebis hade hittat ut. Kanske blir det någon av er till i morgon bitti?

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-25 09:19:58 följande:

Förresten, en liten presentation av mig:

Föredetta Sthlm:are som fann kärleken i Norrland och flyttade hit för 1,5 år sedan. Har en son född -07 från ett tidigare förhållande (den så kallade pappan helt frånvarande), min sambo har istället blivit sonens pappa (helt på sonens och sambons villkor). Min sambo har en dotter född -08 som dessvärre bor 55 mil bort men hon är hos oss så ofta det är möjligt. Detta blir alltså vårt första (och även sista) gemensamma barn.

Vi bor i hus på landet, sambon jobbar som mekaniker på ett stort åkeri på orten och jag jobbar i vanliga fall som sjuksköterska på Umeå universitetssjukhus.

Jag älskar Norrland! :) bodde där en period när jag var yngre, pluggade i Umeå. Väldigt trevlig stad!
  • Neithotep

Grattis fayefaye! 

Hade också väldigt långt mellan värkarna när jag väntade trean, minns att de började med 20 minuters mellanrum och höll sig så rätt länge, det började på en torsdag och natten mot lördag så gav de mig värkdropp så att det hela skulle sätta igång ordentligt. Jag har drygt 10mil till förlossningen och hade redan kört in en sväng, kört hem och kört in igen så de tyckte väl inte att jag skulle behöva åka hem en gång till :P. 

Jag är 28 år, bor strax utanför Umeå. Väntar mitt fjärde barn, maken har ett barn sedan tidigare så det blir familjens femte och även här sista.. Barnen är födda -04,-05,-07,-09.
    Arbetar som administratör i en liten kommun.

Just nu funderar jag på att väcka barnen så de kommer i säng någon gång ikväll, samtidigt är det skönt att vara ensam vaken i huset också. På söndag ser det ut att bli "endast" 27c och sedan går det nedåt nästa vecka och jag längtar såå.. som någon annan sa så är det väl fint väder men jag är inte i skick att uppskatta det just nu! 

• Hjärta i norr
    larssonkaa skrev 2014-07-25 09:40:03 följande:

Jag älskar Norrland! :) bodde där en period när jag var yngre, pluggade i Umeå. Väldigt trevlig stad!

Jag älskar också Norrland, vill inte åter söderut! Sen är jag ingen stadsmänniska så att bo några mil utanför Umeå passar mig perfekt!
  • thefee

Plötsligt känns foglossningen som satte i ordentligt efter städninge i morse som världslig när man läser om era värkar :( hoppas era bebisar tittar ut snart så ni slipper lida mer! Men är ändå så avundsjuk på er som är så nära bf och har känningar. Jag vill också vara nära bf! :( får intala mig att varje dag bebisen stannar inne än är bättre för bebisen.

• Limaliie
    fayefaye skrev 2014-07-25 05:13:21 följande:

Mitt gnäll är slut! Ut kom lillen igår på eftermiddagen. Nu ligger jag här och myser på bb. Två sömnlösa nätter men är lycklig ändå. Det finns ett slut på plågan, håll ut!

Grattis till lillen {#emotions_dlg.flower}
  • BjörkW

Hej vilken underbar tråd! Vet inte om jag får räknas som höggravid än, men nästan iaf! Är i v 33, är 23 år och väntar första barnet. Har haft foglossningsbesvär sen v 10. Jobbar på ett lantbruk men har varit sjukskriven sen v 16. Hade en lite ljusare period mellan v 20-25 då jag började få akupunktur 2 gånger i veckan. Men sen har det bara gått neråt igen och nu är det rullstol som gäller om jag motförmodan kommer upp ur soffan. Har spytt tillochfrån hela graviditeten vilket inte blir bättre av denna värme! (underbart med sommar men...) Idag roar jag mig med att bråka med min läkare då hon helt plötsligt inte vill förlänga mitt sjukintyg för hon tycker att jag kan gå på gravidpenning istället. Bara den att enligt försäkringskassan gäller sjukdom före graviditet, så jag har rätt till ett nytt sjukintyg.

Livet är härligt!

• Happy14

Känner inte ett skit, inte en sd en gång, hade hellre haft skitont. 40+4 nu. Jävligt trött på detta, min man med. Var hos bm idag, fick bara ett papper om igångsättning. Bebisen är iaf fixerad men det har hon varit i över två veckor nu. Har varit sjukskriven och mått dåligt hela graviditeten så hela familjen är så less nu... Suck. Iaf. Var det genomskinligt slem på pappret när jag var på toa imorse, men det har jag haft förut också så det betyder väl noll det med. De vet nog inte ens vad hinnsvepning är här ens, hon har inte ens Gjort en undersökning.. Tredje nya bm denna grav. Också. Ingångsättning 5/8...

• Limaliie

Jag lider verkligen med er som passerat BF.

Själv är jag bara i v 38+1 men skitless och vet ändå att jag inte kommer behöva gå till BF pga lovad igångsättning av humanitära skäl. Men nu när man ändå är fullgången kan det ju lika gärna sätta igång.

Har knappt några sammandragningar längre och under hela gravven har jag haft massor per dag tidigare så var säker på att hon skulle komma för tidigt. Icke då. Dock tacksam över det.

Men fy fan vad varmt det är redan...var och handlade och kom hem helt genomblöt.

• larssonkaa
    Happy14 skrev 2014-07-25 10:34:01 följande:

Känner inte ett skit, inte en sd en gång, hade hellre haft skitont. 40+4 nu. Jävligt trött på detta, min man med. Var hos bm idag, fick bara ett papper om igångsättning. Bebisen är iaf fixerad men det har hon varit i över två veckor nu. Har varit sjukskriven och mått dåligt hela graviditeten så hela familjen är så less nu... Suck. Iaf. Var det genomskinligt slem på pappret när jag var på toa imorse, men det har jag haft förut också så det betyder väl noll det med. De vet nog inte ens vad hinnsvepning är här ens, hon har inte ens Gjort en undersökning.. Tredje nya bm denna grav. Också. Ingångsättning 5/8...

Nu blir det gnälligt här så den som orkar får läsa.

Jag har också blivit bollad mellan 3 olika BM. Första träffade jag en gång, sen försvann hon på typ sjukskrivning. Fick träffa nästa och därefter ännu en. Sen en dag ringde första BM och frågade om jag ff ville ha henne som "min" och jag svarade att eftersom jag träffade henne först så ville jag det. Träffade henne en gång, sen var hon borta igen efter det på semester. Där någonstans slog jag näven i bordet och sa att nu vill jag veta vem av er jag ska ha och efter det blev det bättre. Men ja känner ju ff inte att jag fått nån superbra kontakt med "min" BM. Och vad gäller ev kontroller av det ena eller andra, typ hinnsvepning eller kolla tappen o dyl det har jag inte hört ett pip om??! Ibland har det t om känts som om hon har stressat igenom rutinkontrollerna. T ex koll av äggvita i urinen tror jag aldrig har gjorts..?! Känns inget vidare.

Gud vad varmt det är! Kylskåpet ekar tomt och golven är skitiga. Och jag orkar INGENTING och nu är humöret nere i botten, verkligen!

För tillfället har vi ingen bil, vilket innebär att så fort man ska göra något blir det till värsta projektet. Bara att handla mat blir ju 10 ggr drygare..! Eller åka och ta ett dopp någonstans.. Ja, ni fattar.

Gnäll gnäll gnäll... Ger mig nu ;)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida