• Anonym (Mamma)

Min 11 åriga dotter trodde hon var gravid, men jag sa inget....

Usch det här är lite pinsamt och jobbigt att skriva om, men jag tar och gör det ändå i anonymitet.

Min dotter är 11 år gammal och har en pojkvän. För en tid sedan berättade hon att de hade hånglat för första gången men utan kondom. Blev lite ställd av det hon sa men fnissade lite inombords över hennes missuppfattning av kondomens egentliga funktion.

En vecka efteråt säger hon "mamma vet du, jag tror jag är gravid för vi hade ingen kondom när vi hånglade och jag känner mig väldigt konstig i magen". Jag tyckte det var så gulligt av henne att säga så, så jag sa "jadå gumman du är säkert gravid och snart blir jag mormor". Sen var det inget mer med den diskussionen. Två månader efter, vilket inträffade förra veckan, kommer hon hem med en Åhlénspåse i handen. Jag frågar nyfiken vad hon har köpt och då visar hon mig ett par bebisstrumpor och en bebis body. "Är det till lill-grisen i magen?" frågar jag med helt älskvärt. Jag tyckte det var så gulligt av henne att köpa det så jag gav henne en kram och puss på huvudet.
    Under hela den här veckan har hon emellertid konstant pratat om bebisen i sin mage, vad han/hon ska heta och hon har frågat mig om hur ont det gör att förlösa ett barn. Igår började jag däremot känna oro. Jag har hela tiden tänkt att hon bara skojat med mig eller att hon bara haft önsketankar om en bebis, av den anledningen har jag tyckt att det varit väldigt gulligt av henne. Men jag har ju aldrig direkt tänkt på att hon verkligen TROR att hon är gravid för så vitt jag vet har hon inte ens fått sin första mens (om hon inte undanhållit det för mig). Igår förklarade jag för henne att hon faktiskt inte är gravid och att hon måste sluta inbilla sig om det om det nu är så att hon faktiskt tror att hon är gravid. Hon undrade då varför hon hade ont i magen första dagen hon berättade det och jag förklarade för henne att det kanske bara var fråga om en orolig mage och inget annat just den dagen. Detta krossade henne så hårt att hon konstant gråtit hela natten. Jag mår så dåligt för att hon mår dåligt. Jag kanske borde förklarat för henne från första dagen hon uttryckte sina misstankar om graviditeten , eller i vart fall senast då hon kom hem med babykläder från Åhléns. Men som sagt, jag trodde hon bara hade önsketankar, vilket barn ofta har.

Nu sitter hon ute på verandan. Hon har inte pratat något alls, utan hon tittar bara ut och är allmänt ledsen och sur. Usch....jag skäms. Jag vet inte hur jag ska prata med henne om detta.

• Svar på tråden Min 11 åriga dotter trodde hon var gravid, men jag sa inget....
  • Anonym (rätt)

Fel det kommer inte alls alltid ägglossning före mensen.

Lindsey Egot the only one skrev 2014-07-27 04:41:56 följande:

Det är väl inte skolans plikt att berätta för barnen ang sex. Det är väl något för föräldrarna. Och TS skriver. Så vitt jag vet har hon inte fått mensen ännu. Nä det kanske inte ungen har fått ännu men innan mensen kommer ALLTID ägglossningen så man kan visst bli gravid utan att någonsin ha haft mens innan. TS borde upplysas hon med, med den bristande kunskapen hon besitter.

• Anonym (H)
    Anonym (...) skrev 2014-07-27 11:03:17 följande:

Inte fan visste jag om sex när jag va 11 bast?! varför ska barn veta de när de när dom ska få vara barn, de är väl en annan sak om dom får mens eller kommer in i puberteten?
    Hade inte heller någon sexualundervisning i skolan. Jag själv fick reda på sex när jag råkade sätta på en p-film från min farmor, trodde de va pippi. Och fick mens på samma veva, va runt 12. DÅ berättade dom om blommor och bin och allt.

Ja bina åker från blomma till blomma och så får dom "grejs" på fötterna och det blir liksom.................ja nya blommor typ. Nu äter vi glass  
  • Anonym (Möjlighet)

Min mamma blev av med oskulden när hon var 11 år -71/-75!

• Anonym (H)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2014-07-27 18:27:50 följande:

Min mamma blev av med oskulden när hon var 11 år -71/-75!

71-75?? Hon var väl bara 11 år en gång. Hemskt att vara så tidigt utvecklad.
  • Anonym (Möjlighet)
    Anonym (H) skrev 2014-07-27 18:47:34 följande:

71-75?? Hon var väl bara 11 år en gång. Hemskt att vara så tidigt utvecklad.

1974 eller 1975. Det var en äldre kille som mamma var kär i! Hon blev gravid när hon var 15 men blev tvingad till abort. Fick mig när hon var 21.
  • Anonym (H)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2014-07-27 19:16:27 följande:
    1974 eller 1975. Det var en äldre kille som mamma var kär i! Hon blev gravid när hon var 15 men blev tvingad till abort. Fick mig när hon var 21.
    Okej. Du skrev 71. Min mamma var 18 när hon fick mig och då har jag en storebror också! Jag tycker inte barn ska ha barn men det är ju en vanlig debattfråga här på FL huruvida man ska ha barn tidigt "så man själv minns hur det var att vara ung" eller om man ska få dem när man är "gammal" (över 30 typ
  • Lexiie
    Anonym (Z) skrev 2014-07-26 18:41:18 följande:
    Jag hade också en religös magister som hade hand om undervisningen, mycket lik din.. Sa han möjligen "killar vill köra nya bilar och inte begagnade"? Vi hade typ heller ingen sexualkunskap, den var väldigt "fattig".
    Inte riktigt så, han sa faktiskt inte mycket alls. Han verkade mer vilja begrava ämnet bara. 
  • Lexiie
    Anonym (Z) skrev 2014-07-26 18:42:54 följande:
    Eh även om något är lagstadgat så betyder det inte att det blir bra gjort...
  • Anonym (Möjlighet)
    Anonym (H) skrev 2014-07-27 19:24:39 följande:

Okej. Du skrev 71. Min mamma var 18 när hon fick mig och då har jag en storebror också! Jag tycker inte barn ska ha barn men det är ju en vanlig debattfråga här på FL huruvida man ska ha barn tidigt "så man själv minns hur det var att vara ung" eller om man ska få dem när man är "gammal" (över 30 typ ) 

Ja förlåt, råkade skriva fel
  • Bunny on speed
    120003 skrev 2014-07-27 17:59:21 följande:

Men jag hoppas verkligen att detta är ett skämt? Finns det på riktigt föräldrar som låter sina barn ha pojkvänner och hångla när de är ELVA år? Stackars barn...

Klart det finns. Min kompis grovhånglade med olika killar i den åldern.
    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Min 11 åriga dotter trodde hon var gravid, men jag sa inget....