• Anonym (TR)

    Kille: Skulle du kunna bli kåt på en oattraktiv tjej bara för att hon är snäll?

    Kille: Skulle du kunna bli kåt och runka efter en oattraktiv tjej bara för att hon är snäll och trevlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kille: Skulle du kunna bli kåt på en oattraktiv tjej bara för att hon är snäll?
  • Anonym (iii)

    Ja absolut om det nu menas att man inte har ett sånt attraktivt utseende, eller vad samhället tycker är attraktivt åtminstone.
    Jag brukar inte tänka så mycket på utseendet,jag går efter deras humor och personlighet. Alla har något i sig som är väldigt vacker.
    Har hänt flera gånger att jag blivit tänd på en tjej som många inte tycker är snygg för att jag pratat med henne och tyckt att hon varit väldigt snäll och trevlig.

  • Maltemånsson

    Jag tycker att frågeställningen är lite otydlig. 

    Men om jag träffar en kvinna som i första ögonkastet är oattraktiv så är det isf beroende på att det är något i hennes utseende som inte fungerar fullt ut för mig. Om jag pratar med henne och hon är smart, rolig, spännande etc så blir hon ju attraktiv och ja, jag skulle i teorin kunna bli kåt på henne (för att citera slutet på TS fråga). Men jag skulle inte kunna bli kåt på en oattraktiv kvinna (som inte är smart, rolig, spännande etc). 

  • Anonym (exswinger)

    Nej, men jag kan blunda och tänka på penny i Big Bang Theory så då funkar det även om hon inte attraherar mig.

  • Efraim Barkbit

    Just snällhet är en tveeggad egenskap i relation till sexuell attraktion. Helt avgörande (såklart) hur snällheten stämmer överens med hennes övriga karaktär.

    Snällhet i sig är ofta underskattat och en i sanning fin egenskap. Dock sällan att snällhet är tändande i sig.


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Kolibri12
    ErnstHugo skrev 2014-07-28 15:11:07 följande:

    Just snällhet är en tveeggad egenskap i relation till sexuell attraktion. Helt avgörande (såklart) hur snällheten stämmer överens med hennes övriga karaktär.

    Snällhet i sig är ofta underskattat och en i sanning fin egenskap. Dock sällan att snällhet är tändande i sig.


    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
    Hur menar du med tveeggad? Kan snällhet vara avtändande, även om du uppskattar snällhet i övrigt? Dvs måste hon väga upp med annat, mer än de som inte är snälla?

    Bara nyfiken .
  • Efraim Barkbit
    Kolibri12 skrev 2014-07-28 15:18:34 följande:

    Hur menar du med tveeggad? Kan snällhet vara avtändande, även om du uppskattar snällhet i övrigt? Dvs måste hon väga upp med annat, mer än de som inte är snälla?

    Bara nyfiken .


    Snällhet brukar ju allmänt ses som en lite naiv egenskap. Det kan vara provocerande med självutplånande sk snällhet, ofta med offerkofta och martyskap som systeregenskaper. Det i motsats till självdistans och god självkänsla inte så hett
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Kolibri12
    ErnstHugo skrev 2014-07-28 17:06:50 följande:
    Snällhet brukar ju allmänt ses som en lite naiv egenskap. Det kan vara provocerande med självutplånande sk snällhet, ofta med offerkofta och martyskap som systeregenskaper. Det i motsats till självdistans och god självkänsla inte så hett smile1.gif
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
    Ja, det beror förstås på hur man ser på egenskapen snäll, hur man definierar det. Precis som du säger har ordet tyvärr en negativ laddning, jag tror många likställer det med mesig men du tar det ytterligare ett snäpp mot minussidan. Jag förstår absolut att du inte ser något attraktivt i en snäll person med den definitionen .

    För egen del har "snäll" en annan, positiv innebörd. Det ligger ingen motsättning mellan snäll och självdistans och självkänsla för mig. Det rör sig om olika egenskaper och en person kan besitta dem alla. Och vara grymt het
  • Anonym (Hunken)

    Jag tycker nog att frågan är felställd. TS verkar likställa attraktiv med "snygg", men det är faktiskt inte samma sak. En person kan vara attraktiv, även sexuellt attraktiv, av många olika skäl... Och det är inte nånsin särskilt hårt kopplat till ett konventionellt snyggt yttre. Man TYCKER helt enkelt att en attraktiv människa är "snygg".

    Just snällhet är också en illa vald egenskap i sammanhanget. En attraktiv människa kan mycket väl vara snäll, men det är inte just snällheten som gör henne attraktiv. Det handlar mer om självkänsla, livsglädje, närvaro, engagemang.

  • Celines Essence
    Kolibri12 skrev 2014-07-28 19:05:35 följande:

    Ja, det beror förstås på hur man ser på egenskapen snäll, hur man definierar det. Precis som du säger har ordet tyvärr en negativ laddning, jag tror många likställer det med mesig men du tar det ytterligare ett snäpp mot minussidan. Jag förstår absolut att du inte ser något attraktivt i en snäll person med den definitionen .

    För egen del har "snäll" en annan, positiv innebörd. Det ligger ingen motsättning mellan snäll och självdistans och självkänsla för mig. Det rör sig om olika egenskaper och en person kan besitta dem alla. Och vara grymt het


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (Hunken) skrev 2014-07-28 20:25:31 följande:

    Jag tycker nog att frågan är felställd. TS verkar likställa attraktiv med "snygg", men det är faktiskt inte samma sak. En person kan vara attraktiv, även sexuellt attraktiv, av många olika skäl... Och det är inte nånsin särskilt hårt kopplat till ett konventionellt snyggt yttre. Man TYCKER helt enkelt att en attraktiv människa är "snygg".

    Just snällhet är också en illa vald egenskap i sammanhanget. En attraktiv människa kan mycket väl vara snäll, men det är inte just snällheten som gör henne attraktiv. Det handlar mer om självkänsla, livsglädje, närvaro, engagemang.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Bajsa

    Nej det skulle jag inte. Jag blir bara kåt på utseende, men kär blir jag i en kombination av snyggt utseende och en snäll personlighet.

  • Efraim Barkbit
    Kolibri12 skrev 2014-07-28 19:05:35 följande:

    Ja, det beror förstås på hur man ser på egenskapen snäll, hur man definierar det. Precis som du säger har ordet tyvärr en negativ laddning, jag tror många likställer det med mesig men du tar det ytterligare ett snäpp mot minussidan. Jag förstår absolut att du inte ser något attraktivt i en snäll person med den definitionen .

    För egen del har "snäll" en annan, positiv innebörd. Det ligger ingen motsättning mellan snäll och självdistans och självkänsla för mig. Det rör sig om olika egenskaper och en person kan besitta dem alla. Och vara grymt het


    Just därför är det som jag inledningsvis skrev tveeggat. Kopplat till övriga egenskaper.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
Svar på tråden Kille: Skulle du kunna bli kåt på en oattraktiv tjej bara för att hon är snäll?