Anonym (Knodd) skrev 2014-08-10 15:12:39 följande:
Han har inte tänkt om.
Han håller fast i vad han tycker men sen precis vad du skriver har svårt att neka.
Bonus får gärna bo här jämt. Gör mig ingenting. Skulle aldrig neka bonus att vara här.
Däremot så vill jag ändå veta att våra veckor är våra.
Jag tänker försöka göra det bästa av detta, men tycker fortfarande att min man är flat då han inte kan stå för vad han tycker.
Vill bonus åka till mamman fine då säger man till i god väg före.
Vill man bo mer här, fine då säger man till.
Jag vet att denna biomamma vill ha ett schemafritt umgänge som ska vara fördel för henne+Barnet. Därför kan jag känna att konceptet kommer att bli rörigt och konstigt.
Kräv att bonus ringer och kollar innan hen kommer över. Har ni annat för er så får hen acceptera ett nej.
När det gäller aktiviteter så får den föräldern där bonus skulle varit den veckan köra dit, eller så får hen cykla. Den som säger ja till att stå i kiosken under en match, får också göra detta även om bonus skulle få för sig att va hos den andre.
Ska det fungera så måste föräldrarna prata ihop sig om regler, så att inte den ena föräldern kan skicka över bonus till den andre så fort det gäller skjuts eller annat som ska fixas.
I vilket fall som helst, om inte bonus har frågat i god tid om du vill skjutsa till aktivitet, så svarar du bara nej och hänvisar till en av föräldrarna. Är sen ingen av föräldrarna anträffbar, så får bonus låta bli aktiviteten eller som sagt cykla.
Svängdörrar innebär större ansvar och framförhållning utav bonus själv. Så hen inte tror att det står folk redo att serva närhelst hen behagar dyka upp.