Tallbarr12 skrev 2015-08-25 19:23:25 följande:
Åh jag förstår så väl hur du känner dig! Alla tankar och milstolpar som man tänker! Det vågade jag inte göra på samma sätt längre efter missfallet i höstas... Hoppas ni känner er trygga med att försöka igen nästa månad!
Jag har tänkt be om tidigt vul denna gången via gyn, just för att det har tagit sån tid för oss och pga missfallet. Det vore skönt att få se ett tickande hjärta och inte behöva vänta till rul! Ja, jag är i vecka 5 nu, 4+3 tror jag typ.
Ja det känns jättebra att jag blev gravid innan flytten, verkligen i sista stund! En del små beslut har blivit så stora det sista, vi ska köpa all inredning till Ikea-garderoberna i huset och det kändes jättejobbigt att bestämma om vi skulle köpa barnvänlig inredning till två garderober eller inreda en mer anpassad för gästrum... Nu känns det mer självklart, även om det såklart fortfarande kan gå åt fanders. Men det försöker jag att inte tänka på...
Ja vi får se om en månad hur det känns då, om inte annat väntar vi. Hoppas du får ultraljudstid, studentgyn skulle jag gjort vul hos, var hyfsat lätt att få tid där. Vore ju underbart att se ett hjärta och sen bara njuta :)
Äsch, försök att tänka på att du väntar barn, det är ju fantastisk! Man blir ju knäpp om man tänker på att det kan gå dåligt. Vad roligt att fixa två barnrum!