• cage1981

Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta

Det här är en tråd för oss i Uppsala/Knivsta (med omnejd) som nu, med början 2014, är redo för att försöka skaffa barn nr 2! Här kan vi ventilera alla tankar under tiden till vi på nytt får det efterlängtade plusset!

Välkommen! :)

♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • Svar på tråden Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta
  • cage1981
    saranen skrev 2015-09-05 08:03:06 följande:
    Härligt med semestern men tråkigt med kroppens avslut. Bara o ta nya tag!
    Jo, har inte så mycket annat val.. ;)
  • cage1981
    Tallbarr12 skrev 2015-09-05 11:45:22 följande:
    Men åh så trist! Härligt med semestern dock!
    Japp!

Har flytten gått bra?
  • Tallbarr12
    cage1981 skrev 2015-09-06 18:21:20 följande:
    Japp!

Har flytten gått bra?
    Jättebra! E har varit helt otrolig och hjälpt till, varit hissvakt och bara helt supergosig han verkar trivas riktigt bra i huset med och har sovit i sin (nya stora) säng alla nätter! Jag däremot har känt av mina fogar, fastän jag inte burit nåt, men har stoppat in alla saker i köket och klättrat upp och ner på kökspallen massor... Det är bättre nu efter lite vila, men känner ändå av det när jag gör dumma grejer. Börjar jobba om en vecka så får se vad fogarna tycker om 2 timmes bilkörning plus full arbetsdag varje dag.
  • cage1981
    Tallbarr12 skrev 2015-09-06 19:49:25 följande:
    Jättebra! E har varit helt otrolig och hjälpt till, varit hissvakt och bara helt supergosig smile1.gif han verkar trivas riktigt bra i huset med och har sovit i sin (nya stora) säng alla nätter! Jag däremot har känt av mina fogar, fastän jag inte burit nåt, men har stoppat in alla saker i köket och klättrat upp och ner på kökspallen massor... Det är bättre nu efter lite vila, men känner ändå av det när jag gör dumma grejer. Börjar jobba om en vecka så får se vad fogarna tycker om 2 timmes bilkörning plus full arbetsdag varje dag.
    Kul! Men trist med känningar redan. :/ Har du bokat in BMbesök eller tar du det efter VUL?
  • Tallbarr12
    cage1981 skrev 2015-09-06 20:35:56 följande:
    Kul! Men trist med känningar redan. :/ Har du bokat in BMbesök eller tar du det efter VUL?
    Vul 15/9 och bm 13/10, bm hade väldigt ont om tider på morgon och sen em. Så vul i v 8 och bm i v12.
  • cage1981
    Tallbarr12 skrev 2015-09-06 22:28:30 följande:
    Vul 15/9 och bm 13/10, bm hade väldigt ont om tider på morgon och sen em. Så vul i v 8 och bm i v12.
    Spännande! Håller tummarna inför tisdag!
    Blev det Hjärtat igen?
  • Tallbarr12
    cage1981 skrev 2015-09-10 11:13:07 följande:
    Spännande! Håller tummarna inför tisdag!
    Blev det Hjärtat igen?
    Tack känner mig väldigt mycket mer gravid nu än i höstas innan missfallet, men det är ju ingen garanti för att allt ser bra ut, men håller tummar och tår jag med!

Ja, det blev hjärtat, men hos en annan än innan, eftersom det var väldigt dåligt med tider. Har gått hos Karin H och Karin W innan och ska till Annika nu, tror hon var rätt ny där.
  • cage1981
    Tallbarr12 skrev 2015-09-10 13:08:39 följande:
    Tack smile1.gif känner mig väldigt mycket mer gravid nu än i höstas innan missfallet, men det är ju ingen garanti för att allt ser bra ut, men håller tummar och tår jag med!

Ja, det blev hjärtat, men hos en annan än innan, eftersom det var väldigt dåligt med tider. Har gått hos Karin H och Karin W innan och ska till Annika nu, tror hon var rätt ny där.
    Det är en bra början iaf! :)
  • cage1981
    Tallbarr12 skrev 2015-09-10 13:08:39 följande:
    Tack smile1.gif känner mig väldigt mycket mer gravid nu än i höstas innan missfallet, men det är ju ingen garanti för att allt ser bra ut, men håller tummar och tår jag med! Ja, det blev hjärtat, men hos en annan än innan, eftersom det var väldigt dåligt med tider. Har gått hos Karin H och Karin W innan och ska till Annika nu, tror hon var rätt ny där.
    Lycka till idag!
    ♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • Tallbarr12
    cage1981 skrev 2015-09-15 07:31:20 följande:
    Lycka till idag!
    ? ? Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ? ?
    Tack! <3
Svar på tråden Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta