• cage1981

Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta

Det här är en tråd för oss i Uppsala/Knivsta (med omnejd) som nu, med början 2014, är redo för att försöka skaffa barn nr 2! Här kan vi ventilera alla tankar under tiden till vi på nytt får det efterlängtade plusset!

Välkommen! :)

♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • Svar på tråden Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta
  • Sannatakpanna
    Tallbarr12 skrev 2015-09-16 06:36:47 följande:

Tack allihop! <3 firade med första spyan idag :-/

Hur går det för er cage och sannatakpanna? Och för er, saranen?

Schysst sätt att fira på :P

Jag fick mens idag, när den är över ska vi satsa på att få bebis, nu är det vår tur tycker jag!
  • Tallbarr12
    Sannatakpanna skrev 2015-09-16 22:12:53 följande:

Jag fick mens idag, när den är över ska vi satsa på att få bebis, nu är det vår tur tycker jag!
    Håller tummar och tår för er!!
  • cage1981
    Tallbarr12 skrev 2015-09-16 17:20:22 följande:
    Jag käkade postafen några veckor med sonen, men får inte äta det när jag bilpendlar, så blir mat konstant istället smile1.gif Men illamåendet släppte fortare idag, kan nog bero på att jag kräktes faktiskt... Det blev bättre efter v12 förra gången, men jag kräktes av tandborstningen framtill v20 ungefär, det slipper jag gärna!

Håller tummarna för en superäl och 9 månader lutealfas! smile5.gif
    Så kan det säkert vara! Fick du en liknande start på dagen idag också? Skönt att det funkar med mat! :)
    Jag kräktes med dottern fram till typ vecka 16 och det var konstant dagarna i ända, superkul när det var förseningar med tåget till jobbet. ;)

Tack! Ja, den lutealfasen måste ju vara den mest optimala! ;)
  • cage1981
    saranen skrev 2015-09-16 07:47:01 följande:
    Vi har det bra!!!!! Det enda knas vi har är att Milio verkligen avskyr att bajsa. Han bli hysterisk o skriker så hjärtskärande. Vi trodde det skulle gå över men får ta upp det på bvc nästa vecka igen. För han låter ju bli o bajsa eftersom han avskyr det så blir allt en ond cirkel.
    Men annars är allt kanon!!!!!
    Lill-tussen då! <3
  • cage1981

Lycka till!
  • cage1981

Hur har det gått med flytten förresten?
  • Tallbarr12
    cage1981 skrev 2015-09-17 06:57:07 följande:
    Så kan det säkert vara! Fick du en liknande start på dagen idag också? Skönt att det funkar med mat! :)
    Jag kräktes med dottern fram till typ vecka 16 och det var konstant dagarna i ända, superkul när det var förseningar med tåget till jobbet. ;)

Tack! Ja, den lutealfasen måste ju vara den mest optimala! ;)
    Idag var det en bättre morgon! Tycker inte jag mått illa lika länge på dagarna som förra veckan då det höll i sig till på em. Kan ju ha att göra med att jag börjat jobba och har annat att tänka på

Fy tusan, kräkas dagarna i ändå låter inge kul! Har några kompisar som mått illa konstant genom hela graviditeten, det är jag väldigt glad för att slippa!
  • Tallbarr12

Jag undrar också hur det går för er Cage och sannatakpanna?

Själv är jag i v 12 nu och var på inskrivning idag. Pratade en del om förra förlossningen med bm och bestämde att vi ska prata mer förlossning i v 25 istället för att spara det till v 37 som är standard annars. Jag behöver nog bearbeta lite...

• saranen
    Tallbarr12 skrev 2015-10-13 17:48:50 följande:

Jag undrar också hur det går för er Cage och sannatakpanna?

Själv är jag i v 12 nu och var på inskrivning idag. Pratade en del om förra förlossningen med bm och bestämde att vi ska prata mer förlossning i v 25 istället för att spara det till v 37 som är standard annars. Jag behöver nog bearbeta lite...

Skönt o ha en bra plan för att röra vid ämnet förlossning!
    Hur är det med illamåendet?
Svar på tråden Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta