• Neiti75

Vilken brudfrisyr??

Bröllopet är bara några veckor bort, frisyren verkar vara ännu längre bort... Hjälp!!

Jag vill ha det enkelt. Är förtjust i både lockar och uppsättningar. Flätor är jag förälskad i!!!

Till flätan hade jag tänkt sticka in några hårnålar med pärlor. Några få, kanske fem. Eller??

Uppsättningen med en fläta samt några lösa lockar (brunetten) tänkte jag att kanske också kunde passa med några hårnålar med pärlor??

Brunetten som har en blomma och en fjäder har jag inte hittat något komplement till. Vill inte ha exakt likadant. Förslag? Hiss? Diss?

Blondinen med fläta samt uppsättning har jag inte heller hittat något vettigt att ersätta blommorna med. Vill inte ha äkta blommor i håret.

Vilken frisyr är finast? Jag har axel långt hår, men frisyrer som kräver mer längd löser vi med löshår.

• Svar på tråden Vilken brudfrisyr??
  • Loth

Läste nu att du inte ville ha levande blommor i håret, men pärlor och småstenar med bling i hårnålar funkar också fint. Min frisör rekommenderade murgröna och brudslöja för de håller sig vackra hela dagen/kvällen/natten men avrådde dock från blomster som rosor och dylikt för att de slokar.

Bolla med din frisör!

• Neiti75

Aha, roligt att du delade med dig!! Dock var din frisyr inget som passade min smak.

När du hade uppsatt, kliade det nånting? Höll sig håret hela dagen?

På något sätt inbillar jag mig att det känns mer "levande" att ha löst hår?

Att man kan ha större variation på bilder bl.a. Är jag ute och cyklar??

• Aimee68

Kanske en blomma i samma färger som brudbuketten?

Ju mer jag tittar tycker jag nr tre är outstanding :)

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Neiti75

Min frisör är ännu på semester.. Så just nu bollar jag med mig själv.

Har kikat på Glitters sida, men njaah. Likaså Ur & Penn. H&M plus Lindex var inte heller någon hit..

Kilade in på några random frisörsalonger här, men ingen hade något inne för tillfället.

• Neiti75

Jag kan inte ens sluta titta på nr 3!!! Frustrerande är bara förnamnet..

Men visst är väl standard att bruden har med sig egna dekorationer/accessoarer som ska ingå i håret när man kommer till frisören för uppsättningen.

• Aimee68

Haha det känns som du redan bestämt dig :)

Ja det borde ju vara så att man har med sig dekorationerna till frisören. Såvida ni inte bestämmer annat. Kanske har de tillgång till sånt? Har ingen aning.

• Neiti75

Jo men nog har jag bestämt mig. Magkänslan talar sitt tydliga språk.

När jag tittar på bild 3 känner jag bara glädje, harmoni och lycka. Dom andra frisyrerna är superfina också men ger inte samma magkänsla. Känns mer fint och romantiskt - men inte lika harmoniskt.

• Aimee68

Du kommer bli en jättefin brud :)

• Loth
    Neiti75 skrev 2014-08-04 12:49:31 följande:

Aha, roligt att du delade med dig!! Dock var din frisyr inget som passade min smak.

När du hade uppsatt, kliade det nånting? Höll sig håret hela dagen?

På något sätt inbillar jag mig att det känns mer "levande" att ha löst hår?

Att man kan ha större variation på bilder bl.a. Är jag ute och cyklar??

Håret höll nästan för bra ;) räknade att jag hade ca 50 hårnålar i när jag plockade ut dem.

Jag hade med mig en hel låda plus brudslöja och en kvist murgröna till min frisör. De jobbar med de sakerna man tar med själv och det uppskattas!
Svar på tråden Vilken brudfrisyr??