• Neiti75

Vilken brudfrisyr??

Bröllopet är bara några veckor bort, frisyren verkar vara ännu längre bort... Hjälp!!

Jag vill ha det enkelt. Är förtjust i både lockar och uppsättningar. Flätor är jag förälskad i!!!

Till flätan hade jag tänkt sticka in några hårnålar med pärlor. Några få, kanske fem. Eller??

Uppsättningen med en fläta samt några lösa lockar (brunetten) tänkte jag att kanske också kunde passa med några hårnålar med pärlor??

Brunetten som har en blomma och en fjäder har jag inte hittat något komplement till. Vill inte ha exakt likadant. Förslag? Hiss? Diss?

Blondinen med fläta samt uppsättning har jag inte heller hittat något vettigt att ersätta blommorna med. Vill inte ha äkta blommor i håret.

Vilken frisyr är finast? Jag har axel långt hår, men frisyrer som kräver mer längd löser vi med löshår.

• Svar på tråden Vilken brudfrisyr??
  • Aimee68

Jag vet inte vad som är bäst att spraya på så se håller sig. Tänkte så de inte vissnar.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Neiti75

Nå inte vissnar blomman på ett par timmar. Man kan ju ta ur blomman och ha i en vas på honnörsbordet men jag är då inte det minsta orolig.

Visst kan hårspray skydda men för mycket på blomman kan även ha motsatt effekt.

• Aimee68

Nä det är nog ingen fara :) Frisören vet säkert vilket som är bäst.

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • MarcoRibera

Oj, vilka fina bilder. Som kille så tycker jag rent generellt ? kanske självklart iofs ? att något ganska klassiskt är passande. Även på tjejer med attityd :) 

• Neiti75

Ok vad roligt och intressant med lite manliga åsikter också! :)

Vad anser du är klassiska frisyrer då??

• Neiti75

Min brudfrisyr blev en aning modifierad. Speciellt när lockarna på den högra sidan släppte.. Efter bara 30 min från att jag lämnat salongen.. Brudslöja hade jag i håret dessutom, blev lite velig till en vanlig slöja - så jag kompromissade med brudslöja. :)

• Anonym (Beror på dig)

Rent spontant tyckte jag den blonda uppsättningen var snyggast. Men mycket beror på din egen stil och ansiktsform. Någon som är bohemisk hade passat utmärkt i den långa flätan tex.

• FrauCasio
    Neiti75 skrev 2014-08-30 17:12:44 följande:

Min brudfrisyr blev en aning modifierad. Speciellt när lockarna på den högra sidan släppte.. Efter bara 30 min från att jag lämnat salongen.. Brudslöja hade jag i håret dessutom, blev lite velig till en vanlig slöja - så jag kompromissade med brudslöja. :)

Oh hoppas du blev nöjd! Läste att det blev bild 3. Snyggt! Har du gift dig eller var detta bara någon prov uppsättning?
  • Neiti75

Jo vi har gift oss. Jag var nöjd trots att håret var bångstyrigt.. ;) Provar lägga in bilderna igen.

(Frisören använde bild 3 som ledord så att det inte skulle bli en direkt kopia).

• FrauCasio
    Neiti75 skrev 2014-08-30 18:47:57 följande:

Jo vi har gift oss. Jag var nöjd trots att håret var bångstyrigt.. ;) Provar lägga in bilderna igen.

(Frisören använde bild 3 som ledord så att det inte skulle bli en direkt kopia).

Oh stort grattis!

Hade varit kul att se hur fin du var, älskar att se på brudklänningar och uppsättningar. TLC har en massa program om tjejer som letar brudklänningar så kul att följa!

Hoppas bilderna lyckas komma med
Svar på tråden Vilken brudfrisyr??