• Neiti75

Vilken brudfrisyr??

Bröllopet är bara några veckor bort, frisyren verkar vara ännu längre bort... Hjälp!!

Jag vill ha det enkelt. Är förtjust i både lockar och uppsättningar. Flätor är jag förälskad i!!!

Till flätan hade jag tänkt sticka in några hårnålar med pärlor. Några få, kanske fem. Eller??

Uppsättningen med en fläta samt några lösa lockar (brunetten) tänkte jag att kanske också kunde passa med några hårnålar med pärlor??

Brunetten som har en blomma och en fjäder har jag inte hittat något komplement till. Vill inte ha exakt likadant. Förslag? Hiss? Diss?

Blondinen med fläta samt uppsättning har jag inte heller hittat något vettigt att ersätta blommorna med. Vill inte ha äkta blommor i håret.

Vilken frisyr är finast? Jag har axel långt hår, men frisyrer som kräver mer längd löser vi med löshår.

• Svar på tråden Vilken brudfrisyr??
  • Neiti75

Åh, tack så mycket! Det hoppas jag också!!

"Måttade" lite snabbt mitt hår nu (sitter i bilen). Med utsläppt hår som suttit fast i en slarvig snodd ser det ut såhär.

Är väl något kortare än vad bild 3, men tror ni det fortfarande är möjligt? Det finns ju som sagt hårförlängning m.m

• Neiti75

Okej, men om man tänker på bild 3 nu då.. Vad behöver jag ta med mig förutom någon form av "krafs" som ska synas?

Behöver jag hårnålar? Hurdana isåfall? Antal? (Gissar på betydligt färre än 50 iaf).

• Svansjön

Jag hade gjort bil 2, den är enkel men enda vacker.

Utsläppt hår blir man väldigt varm av.

Vad brukar du ha till vardags utsläppt eller uppsatt?

Tänk på att håret blir mycket kortare när du lockar det också.

• Aimee68

Med hårförlängning kommer det funka fint. Hårfärgen är jättefin!

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Neiti75

Värme oroar mig inte.

Klart det blir lite kortare, men det beror ju också på hur hårda lockar man gör.

• Neiti75

Tycker du hårfärgningsmedel är fin? Tack!! Har i hela mitt liv känt mig som en brunråtta.

• Aimee68

Jag gör slingor regelbundet. Har verkligen råttfärgat i botten så gillar din färg. Men färgar du håret menar du?

• Aimee68

Haha ibland blir det fel ord när mobilen eller datorn får bestämma :))

• Neiti75

Vad tror ni om denna som dekoration till frisyr nummer 3??

I beskrivningen står det att det är ett pannband, vilket gör mig lite förvirrad..

Men en sax, hårnålar och limpistol löser väl det mesta. ;)

Svar på tråden Vilken brudfrisyr??