• Neiti75

Vilken brudfrisyr??

Bröllopet är bara några veckor bort, frisyren verkar vara ännu längre bort... Hjälp!!

Jag vill ha det enkelt. Är förtjust i både lockar och uppsättningar. Flätor är jag förälskad i!!!

Till flätan hade jag tänkt sticka in några hårnålar med pärlor. Några få, kanske fem. Eller??

Uppsättningen med en fläta samt några lösa lockar (brunetten) tänkte jag att kanske också kunde passa med några hårnålar med pärlor??

Brunetten som har en blomma och en fjäder har jag inte hittat något komplement till. Vill inte ha exakt likadant. Förslag? Hiss? Diss?

Blondinen med fläta samt uppsättning har jag inte heller hittat något vettigt att ersätta blommorna med. Vill inte ha äkta blommor i håret.

Vilken frisyr är finast? Jag har axel långt hår, men frisyrer som kräver mer längd löser vi med löshår.

• Svar på tråden Vilken brudfrisyr??
  • Aimee68

Smaksak förstås men nä, tror du inte det blir för mycket? Hade nog hellre haft nån liknande som på bilden. Eller som på den ljusa uppsättningen. Svårt att säga. Eller skippa fjädern? :)

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Aimee68

Jag tror fjädern fick mig att tänka på parad men utan den är den riktigt fin :)

• Neiti75

Själv tyckte jag att de vita fjädrarna var helt ok.

Hmmm, hade varit intressant att klippa och klistra de två bilderna för att se. Någon som vet en bra app för detta ändamål???

Jag ritade faktiskt upp en rektangel motsvarande 12*8 och höll mot håret. Man kan ju omöjligt ta det för mjäll iallafall. ;) Tror det blir helt okej eftersom måtten inte heller fyller ut hela rektangeln. Sen kan man alltid modifiera med sax om det behövs. (Är lite osäker på den där spets-svansen).

• Aimee68

Vet tyvärr ingen bra app. Kan fråga dottern sen när hon vaknar. Vid lunch eller nåt;). Hon kanske kan.

• Neiti75

Alltså.. Ägaren för salongen ringde just och meddelade att min frisör som jag bokat tid till inte kommer jobba kvar den dagen jag har bokat. Vad är oddsen?? Hoppas någon annan kund kan rucka på sin tid..

Funderat kring det här med leveranstider, så jag får ta det säkra före det osäkra och köra på det jag vet finns tillgängligt. En ljus pion med lite blad.

• Aimee68

Aj då, va typiskt. Men finns säkert ngn annan tillgänglig. Har du bild på pionen?

• Neiti75

Mmmm, kring 20 dagar kvar, inte direkt vad jag ville höra. Men men, bara hoppas att det löser sig.

Pionerna som jag sett här hos våra blomsterhandlare har variation i både storlek och färg. Så jag tänkte mig en "vanlig" (lagom stor och utslagen) vit med lite blad. Har ju varit lite anti äkta blommor, men kan inte alltid få som man vill. Tydligen.

• Aimee68

Det kan nog bli riktigt fint. Går det spraya blommorna så de håller sig hela dagen?

• Neiti75

Var det hårspray du tänkte på då eller?? Stjälken tejpas med floristtejp (tror det hette så) som även fungerar som fuktkälla. Visst tål blommor hårspray till viss del.

Svar på tråden Vilken brudfrisyr??