• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • S_Mamma
    Bebben84 skrev 2014-09-01 19:40:32 följande:

Är på ÄL+3 idag. Känner ingen molvärk men det känns som om livmodern typ är spänd? Svårt att förklara men känns skitskumt. Inte känt så innan. Fler runt samma ÄL-dag som känner något liknande?

Min mage var spänd, det kittlades och stack 3 dagar efter ÄL. Sedan kändes det oftare och "värre" 4 dagar efter. Nu är det dag 5 och känner ingenting..

9 dagar till BIM och ett negativt test i morse. (Kunde inte hålla mig efter jag såg blod på min handduk efter duschen. Ingen förklaring på vart de kom ifrån men fick nidblödning med första så var tvungen att ta ett test, haha)
  • Bebben84
    S_Mamma skrev 2014-09-01 21:05:31 följande:
    Min mage var spänd, det kittlades och stack 3 dagar efter ÄL. Sedan kändes det oftare och "värre" 4 dagar efter. Nu är det dag 5 och känner ingenting..

9 dagar till BIM och ett negativt test i morse. (Kunde inte hålla mig efter jag såg blod på min handduk efter duschen. Ingen förklaring på vart de kom ifrån men fick nidblödning med första så var tvungen att ta ett test, haha)
    Hos mig sticker det inte utan känns mer som träningsvärk och det drar lite mot ljumskarna. Gör absolut inte ont. Mer en känsla som gör sig påmind till och från.

Men du har några dagar kvar till BIM så det kan ändå visa sig positivt om några dagar :)
  • S_Mamma
    Bebben84 skrev 2014-09-01 21:10:40 följande:

Hos mig sticker det inte utan känns mer som träningsvärk och det drar lite mot ljumskarna. Gör absolut inte ont. Mer en känsla som gör sig påmind till och från.

Men du har några dagar kvar till BIM så det kan ändå visa sig positivt om några dagar :)

Jag skulle jag kalla molvärk/mensvärk. Kommer i vågor, ens stunden känns det inget och sen helt plötsligt spänns det?

Ja, tänker testa på lördag/söndag och se. Men hur sjutton ska man hålla sig?!
  • Bebben84
    S_Mamma skrev 2014-09-01 21:37:30 följande:
    Jag skulle jag kalla molvärk/mensvärk. Kommer i vågor, ens stunden känns det inget och sen helt plötsligt spänns det?

Ja, tänker testa på lördag/söndag och se. Men hur sjutton ska man hålla sig?!
    Jag hade molvärk förra månaden från ÄL+2 fram till mensen. Men denna månad känns det inte riktigt så. Känns inte som mensvärk. Jätteskumt. Hmm, aja, den som lever för se :)

Ja det är svårt att hålla sig när man är sååå nyfiken :). Jag har gjort så att jag skrivit in i min kalender att jag tidigast ska testa ÄL+10. Och det tänker jag hålla. Skönt att ha det som mål och inte testa för tidigt för man tappar lätt hoppet lite då :)
  • Alvolina
    Det vackraste skrev 2014-09-01 17:07:59 följande:

Jag hade nog helst väntat till imorgon. ;)

Var det sent i cykeln du fick pos?

Jag är på dag 23 idag. Cykeln lär väl därför bli 37-38 dagar nu. Det fick bli ett ligg till ikväll:) Det är ju det där med om man kanske ligger för mycket. Har inte hänt oss förr så tänkte prova detta nu;)
  • Bebben84
    mrshellstrom skrev 2014-09-01 22:23:10 följande:

Bebben84; när ska du testa dig? :) vi har väl samma bim ungefär.

Nästa måndag den 8:e tänkte jag :). Du då?
  • S_Mamma
    Bebben84 skrev 2014-09-01 21:43:58 följande:

Jag hade molvärk förra månaden från ÄL+2 fram till mensen. Men denna månad känns det inte riktigt så. Känns inte som mensvärk. Jätteskumt. Hmm, aja, den som lever för se :)

Ja det är svårt att hålla sig när man är sååå nyfiken :). Jag har gjort så att jag skrivit in i min kalender att jag tidigast ska testa ÄL+10. Och det tänker jag hålla. Skönt att ha det som mål och inte testa för tidigt för man tappar lätt hoppet lite då :)

Vi får hoppas på att det är tecken på liten :) Nu känner jag av i livmoder och ryggslutet igen, så lär inte kunna somna ikväll heller. (Mest pga nyfikenhet och en massa googlande)

När är det lättast att se? Är det först efter BIM? Dit är det ju alldeles för lång väntan ;)
  • Bebben84
    S_Mamma skrev 2014-09-01 23:15:17 följande:
    Vi får hoppas på att det är tecken på liten :) Nu känner jag av i livmoder och ryggslutet igen, så lär inte kunna somna ikväll heller. (Mest pga nyfikenhet och en massa googlande)

När är det lättast att se? Är det först efter BIM? Dit är det ju alldeles för lång väntan ;)
    Nja tror inte mina "tecken" beror på det. Känns lite tidigt :). Men klart man hoppas!

Jag har faktiskt lagt ner goggle denna månad. Blev nog bara stressad av det.

ÄL+10 har många plussat på! Men är man låghormonare så tar det lite längre tid. Med min dotter så plussade jag bara 1 vecka efter BIM. Men det skiftar från graviditet till graviditet. Jag har tänkt testa på ÄL+10 om jag känner mig nyfiken. Just nu är jag inte så värst nyfiken faktiskt :P. Eller jo nyfiken är jag men kanske mer tålmodig :).
Svar på tråden BIM September 2014