• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • CarolineElf
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 08:43:53 följande:
    du är kanske låghormonare och plussar sent?
    Ja man får hoppas det:) men läser ju att alla testar plus redan vid BIM-6 och då tänker man att man är likadan. Men man får helt enkelt vänta och se:)
  • Zora
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 08:23:07 följande:

Tempen sjönk idag, betyder detta att jag aldrig hade ÄL?

Enstaka låga temperaturer har ingen betydelse för om du haft Äl eller inte. Det som spelar roll är hur det ser ut på lång sikt. Du behöver alltså fler temperaturer för att kunna dra några slutsatser. Din låga är dessutom en tom ring så den är ju lite osäker.
  • Pyret 85
    Zora skrev 2014-12-07 09:28:39 följande:
    Enstaka låga temperaturer har ingen betydelse för om du haft Äl eller inte. Det som spelar roll är hur det ser ut på lång sikt. Du behöver alltså fler temperaturer för att kunna dra några slutsatser. Din låga är dessutom en tom ring så den är ju lite osäker.
    Jag har aldrig förstått det där med tom ring och färgad. för nästan alla mina är tomma ringar.. varför blir det så?
  • Zora
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 10:04:28 följande:
    Jag har aldrig förstått det där med tom ring och färgad. för nästan alla mina är tomma ringar.. varför blir det så?
    Tomma ringar får man när FF anser att tempen är mindre pålitlig. Det vanligaste är att man tagit tempen vid en annan tidpunkt än man brukar (då får man oftast någon tom ring här och där) eller så tar man regelbundet tempen på varierande tider och då får man fler tomma ringar. Den kan man också ha angett någon särskild händelse som gör att FF tolkar tempen som osäker. Skulle kunna tänka mig att några såna saker kan vara feber, dålig sömn edyl. Har dock dålig koll på just det eftersom jag aldrig anger speciella saker så.
  • Pyret 85
    Zora skrev 2014-12-07 10:34:05 följande:
    Tomma ringar får man när FF anser att tempen är mindre pålitlig. Det vanligaste är att man tagit tempen vid en annan tidpunkt än man brukar (då får man oftast någon tom ring här och där) eller så tar man regelbundet tempen på varierande tider och då får man fler tomma ringar. Den kan man också ha angett någon särskild händelse som gör att FF tolkar tempen som osäker. Skulle kunna tänka mig att några såna saker kan vara feber, dålig sömn edyl. Har dock dålig koll på just det eftersom jag aldrig anger speciella saker så.
    Ja alltså jag tempar ju när jag vaknar, vilket inte alltid är vid samma tidpunkt. eller som imorse vaknade jag vid fem, och då tempade jag eftersom jag behövde gå upp och kissa. Jag går inte upp vid samma tidpunkt varje dag och därför är det svårt att alltid få samma tid.
  • Zora
    Pyret 85 skrev 2014-12-07 10:40:03 följande:

Ja alltså jag tempar ju när jag vaknar, vilket inte alltid är vid samma tidpunkt. eller som imorse vaknade jag vid fem, och då tempade jag eftersom jag behövde gå upp och kissa. Jag går inte upp vid samma tidpunkt varje dag och därför är det svårt att alltid få samma tid.

Då är det troligtvis därför du får många osäkra temperaturer
  • SRMmamma87
    Pyret 85 skrev 2014-12-05 04:54:32 följande:

Knäpptyst i tråden ju. Nu har ägget släppt, negativt test idag. Tempen steg.

Japp, samma här. Är på dag 9 i min cykel. Ska snart börja sexa igen. Vi kommer nog gå tillbaka till varannan dag sexet (typ SMEP) denna månaden då det fungerat bäst för oss. Hade bara sex två gånger kring ÄL förra månaden och försökte "spara" sperma, men min make blev stressad av det, så nu kör vi på att mer sex gör det mer avslappnat och mer roligt och sexdriften blir högre.  
  • Lizzie09

Har mått illa och har fått så jäkla ont i brösten under kvällen. Dock vet jag ju inte riktigt om jag är på ÄL +6 eller om jag är på ÄL -1, haha! Skulle ju fått mina ÄL-tester i tisdags men de har fortfarande inte kommit, så jag hoppas verkligen att de kommer imorgon så jag får bekräftat om jag har ÄL imorgon eller om den redan skett.

• Pyret 85

Ff har fortfarande inte satt ut ÄL på mig. Hade två dagar med förhöjd temp och sen sjönk den till vad jag har haft innan under cykeln och har stannat där två dagar. Så jag vet inte ens om jag haft ÄL....

• Lizzie09

Som jag trodde, ingen ÄL idag. Så nu får vi se om det blir blir någon stegring eller om det kommer bli svagare

Svar på tråden BIM September 2014