Celines Essence skrev 2014-08-28 19:06:14 följande:
ITack för ditt inlägg. Många sanna ord

Ja. Jag håller med dig. Din kropp och ansikte har en tilltalande balans och jag förstår att männen gillar din rumpa

Jag har faktiskt skämts för mina ben. Tyckt att jag haft stora muskulösa ben som en man. Jag vet, det ser inte ut så på min avtar, men med en annan vinkel och spända muskler hade det blivit annat...men jag , precis som du, är glad att vara stark

Det var en tjej i högstadiet som hånade mig för mina ben...Av någon anledning trodde jag på henne länge...
Det är sant som du skriver att man i grunden måste tycka om sig själv, samtidigt som man måste vara självkritisk så att man kan utvecklas som medmänniska. Jag har fått känna på hur elaka människor kan vara om man inte är precis som andra. Det har varit helt andra saker än de jag visar här på FL. Det har inget med kropp, sex och utseende att göra. (Visade aldrig upp mig alls på den tiden) Hur som helst har jag lärt mig att vara mig själv.
Här på FL har jag blandat att skriva seriösa inlägget, med att visa upp mig. Jag står för det. Det är lätt att få för sig att man är en bimbo om man visar upp sig...eller ytlig...men jag är inte det...Jag kan tom vara intresserad av genusfrågor och vara rätt filosofisk....samtidigt som jag kan vara spontan och barnslig.
Det låter som en härlig kväll. Hur mycket äldre var mannen ?
Kram
Konstigt hur man ibland kan tro på saker, jag tänker att det ofta måste bero på hur känslig och ur lag man var just när man fick höra dem. Själv lärde jag mig när jag som tonåring gick ner i vikt och blev anorektiskt att då var jag sött, blev så efter att jag fått höra åhh vad du blivit smal och fin av x antal vuxna. I min hjärna blev det samma sak som att jag var ful innan, så jag stred länge för att behålla min vikt på 47 kg. Har kollat på bilder på hur jag såg ut innan jag gick ner till det där och jag såg högst normal ut, muskulös och stadig absolut, men inte fet för fem öre. Bilderna på när jag var sådär smal ut, ser helt sjuka ut, som i riktigt sjuka, alla ben som sticker ut, jag har ändå rätt bred bröstkorg, axlar och ja höfterna skall vi inte tala om, allt stack ut och ansiktet såg hemskt ut. Fast just då tyckte jag såklart att jag äntligen dög. Sen var jag ju inte tjej heller eller kvinnlig då eftersom jag var så grabbig. Det slåss jag med än idag. Har väldig väldigt svårt att se mig som kvinnlig, vacker osv. Riktigt svårt för det. Och så är jag pantad också, som i riktigt ointelligent, det lärde jag mig själv väldigt bra och trodde stenhårt på, fast omvärlden påpekade motsatsen. Men jag ansåg att jag var dum, det var den enda förklaring jag kunde komma på som svar på varför skolan inte funkade, varför jag hamnade i dispyter. Det tror jag naturligtvis inte på längre. Märkligt nog så var det samam man som slet ut mig och trasade sönder mig som även fick mig att se att jag var smart och som kunde få mig att känna mig vacker också, vacker och smart, vilken känsla

*WOW*
Vem tusan skriver inte oseriöst på FL

Alltså alla människor är mer än bara en sak, mer än bara yta, mer än bara djup, mer än bara en egenskap, en kroppsdel osv.
Själv är jag superbarnslig till och från, det måste vara genetiskt. Som barn vara jag lillgammal och vuxen på många vis. Jag älskar filosofi, läste det på komvux bara för att ha något kul att läsa bland alla tråkiga kärnämnen, tog även psykologi a och b och etik och moral kurs bara för att det var roligt, vännerna kallade mig knäpp. Men de ämnena räddade mig, för där fick jag tänka, skriva och tycka i massor och inte bara räta in mig i ledet som vid många andra ämnen, man kan säga att de var min ventil så jag fick gjort de andra också och jag fick helt ok betyg och helt ok resultat på högskoleprovet för en första gångare som ansåg sig vara hjärndöd och korkad.
Tror mannen är 57-58 någonstans där, äldre än min mamma i vart fall och hon blir 54 i höst.
Kram